Gå til innhold

Ekstrem usikkerhet/dating.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt kontakt med ei jente i 3mnd nå. Vi har ikke hatt mulighet til å møtes ennå pga avstand, men hun flytter til byen jeg bor i nå til helga. Vi har snakket masse sammen i tlf. Kjemien er veldig bra der, vi har mye til felles og virker og være veldig like rett og slett. Tonen var også veldig flørtende, men dette har avtatt noe.

Kontakten har vært fin lenge, og jeg har hatt en veldig god følelse på dette. Men nå har hun trekt seg unna. Tar lite kontakt, og virker mer care enn hun gjorde før. Hun svarer på ting fortsatt, men svarer på langt ifra alle snappene jeg sender nå. Før fikk jeg svar på alt.

Hun er igang med forberedelser til flytting da, boligkjøp osv, så kan forstå at det blir mindre kontakt da. Men er så vanskelig når jeg er vant til mye kontakt. Forstår også at det er begrensa hvor lenge det er spennende å ha kontakt uten å møtes.

Jeg har nok vært litt for på, så prøver å tone meg ned. Hun skrev senest forrige uke at hun har den samme interessen som før, men vanskelig og tolke tekst. Har ikke fått snakket med henne i tlf på snart 2 uker heller.

What to do? Orker ikke tanken på at ting ryker nå, når hun endelig flytter nær meg. Hadde så god følelse og tro på dette...

Anonymkode: efbba...463

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke vær så på. Kanskje interessen øker. 

Anonymkode: 2c34a...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å ikke vær så på. Kanskje interessen øker. 

Anonymkode: 2c34a...098

Må bare det. Men er så utrolig dårlig på å holde igjen, når jeg klør etter å ha kontakt. Men går til helvete hvis jeg ikke prøver. Har vært veldig på i forhold til å snakke i tlf, fordi jeg er drittlei av snapping og tekst. Og tror det kan ha blitt for mye for henne. Men hun er veldig opptatt med flytting osv også, og vet hun blir fjern/fraværende når hun er veldig opptatt. Så håper det bare er det. Men hadde det vært meg så hadde jeg tatt kontakt om jeg var intr, uansett.

TS

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare det. Men er så utrolig dårlig på å holde igjen, når jeg klør etter å ha kontakt. Men går til helvete hvis jeg ikke prøver. Har vært veldig på i forhold til å snakke i tlf, fordi jeg er drittlei av snapping og tekst. Og tror det kan ha blitt for mye for henne. Men hun er veldig opptatt med flytting osv også, og vet hun blir fjern/fraværende når hun er veldig opptatt. Så håper det bare er det. Men hadde det vært meg så hadde jeg tatt kontakt om jeg var intr, uansett.

TS

Der har du svaret ditt. 

Anonymkode: fce0a...6a5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der har du svaret ditt. 

Anonymkode: fce0a...6a5

Svar og svar. Er ikke det jeg lurer på. Veit jo at det som regel at det er et dårlig tegn at kontakten avtar. Tror ikke hun driver å ghoster meg heller.

Er jo nå dette skulle bli virkelig bra, når hun flytter hit.

Gir ikke opp dette her, jeg skal bli bedre kjent med den jenta der.

Frustrert TS

AnonymBruker
Skrevet

Du bør roe det ned. Du har bygd deg opp en illusjon som mest sannsynlig ikke finnes. La henne være til hun flytter til byen, så tar du kontakt og foreslår en date, hvis ikke hun kontakter deg først.

Anonymkode: 68869...e86

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør roe det ned. Du har bygd deg opp en illusjon som mest sannsynlig ikke finnes. La henne være til hun flytter til byen, så tar du kontakt og foreslår en date, hvis ikke hun kontakter deg først.

Ja. Er nok det jeg gjør.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hun tar litt kontakt i dag, så det er vel bra..

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tar litt kontakt i dag, så det er vel bra..

TS

Det er jo bra! Ofte er det slik at folk vil ha det de ikke kan få dessverre. Og selv om å spille spill er forkastelig og fryktelig irriterende, så hjelper det faktisk å være litt mer laid back. Å være «desperat» etter noen (og å vise det!) er dessverre å grave sin egen grav, og en soleklar turn off for de fleste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bra! Ofte er det slik at folk vil ha det de ikke kan få dessverre. Og selv om å spille spill er forkastelig og fryktelig irriterende, så hjelper det faktisk å være litt mer laid back. Å være «desperat» etter noen (og å vise det!) er dessverre å grave sin egen grav, og en soleklar turn off for de fleste. 

Ja. Får bare ta det rolig nå, og håpe at ting går seg til når hun har flytta hit. Utrolig å gidde å ha kontakt i månedsvis uten å kunne møtes uansett, jeg ser jo den nå. Men når godfølelsen og troa er der etter gjentatte tlf-samtaler mener jeg det er verdt å utforske. Men så er jo problemet at hun er mye mer kortfatta osv på tekst, som noen er. Jeg er ikke sånn, så der ligger vel problemet. Så da blir man usikker.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kontakt med en over lengre tid, vi har møttes flere ganger. Han jobber i perioder ekstremt mye og da blir han veldig stille, til å begynne med ble jeg veldig usikker og overtenkte. Men så fort han har tid og mulighet så tar han kontakt og vi skriver/prater like mye som før. Så ikke bli så bekymret, se hva som skjer når hun har flyttet og kommet seg i ro. 

Anonymkode: d719f...4c7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Får bare ta det rolig nå, og håpe at ting går seg til når hun har flytta hit. Utrolig å gidde å ha kontakt i månedsvis uten å kunne møtes uansett, jeg ser jo den nå. Men når godfølelsen og troa er der etter gjentatte tlf-samtaler mener jeg det er verdt å utforske. Men så er jo problemet at hun er mye mer kortfatta osv på tekst, som noen er. Jeg er ikke sånn, så der ligger vel problemet. Så da blir man usikker.

TS

Jeg hadde en periode i fjor hvor jeg skulle bo et halvt år et annet sted. Noen måneder før jeg skulle flytte dit kom jeg i kontakt med en mann som bodde der. Vi hadde nok på langt nær like mye kontakt som dere har hatt, men vi sendte endel meldinger fram og tilbake. Han gledet seg veldig til å treffe meg, jeg på min side syntes det var spennende å snakke med en som allerede bodde der - og følte meg nokså betatt. Allikevel, da det nærmet seg avreisedato, ble jeg veldig usikker. Jeg kjente jo ikke mannen, og da det hele var på avstand var det både kjekt og litt betryggende å ha noen der jeg skulle. Men da det nærmet seg, begynte jeg altså å få kalde føtter. Jeg kontaktet ham ikke mer, hvor jeg til slutt også sluttet å svare på mld han sendte meg. 

Jeg traff aldri han her mannen mens jeg bodde i den andre byen.. han lurer kanskje på det samme som deg. Grunnen min var altså at det føltes feil når datoen nærmet seg.

Jeg sier ikke at det samme skjer her, det virker jo som om dere har hatt god kontakt. Bare husk å ikke gjør deg opp en altfor sterk mening om henne før du har truffet henne. Mine erfaringer med å tekste/snakke mye før en date er at det ofte ikke er helt som man har forestilt seg i hode, SELV OM man har god tekstekjemi eller på telefon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kontakt med en over lengre tid, vi har møttes flere ganger. Han jobber i perioder ekstremt mye og da blir han veldig stille, til å begynne med ble jeg veldig usikker og overtenkte. Men så fort han har tid og mulighet så tar han kontakt og vi skriver/prater like mye som før. Så ikke bli så bekymret, se hva som skjer når hun har flyttet og kommet seg i ro. 

Anonymkode: d719f...4c7

Hjelper å høre sånt. Hun er sånn hun også. Var veldig stille når hun hadde ferie, forståelig nok. Så får bare se. Grubler mest på hvor fort jeg bør ta kontakt i forhold til å møtes. Kanskje litt tidlig allerede den helga hun flytter? Vet hun kommer til å være mye opptatt med studiestart uka etter også, så rett første møte lar vente på seg et par uker.

TS

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en periode i fjor hvor jeg skulle bo et halvt år et annet sted. Noen måneder før jeg skulle flytte dit kom jeg i kontakt med en mann som bodde der. Vi hadde nok på langt nær like mye kontakt som dere har hatt, men vi sendte endel meldinger fram og tilbake. Han gledet seg veldig til å treffe meg, jeg på min side syntes det var spennende å snakke med en som allerede bodde der - og følte meg nokså betatt. Allikevel, da det nærmet seg avreisedato, ble jeg veldig usikker. Jeg kjente jo ikke mannen, og da det hele var på avstand var det både kjekt og litt betryggende å ha noen der jeg skulle. Men da det nærmet seg, begynte jeg altså å få kalde føtter. Jeg kontaktet ham ikke mer, hvor jeg til slutt også sluttet å svare på mld han sendte meg. 

Jeg traff aldri han her mannen mens jeg bodde i den andre byen.. han lurer kanskje på det samme som deg. Grunnen min var altså at det føltes feil når datoen nærmet seg.

Jeg sier ikke at det samme skjer her, det virker jo som om dere har hatt god kontakt. Bare husk å ikke gjør deg opp en altfor sterk mening om henne før du har truffet henne. Mine erfaringer med å tekste/snakke mye før en date er at det ofte ikke er helt som man har forestilt seg i hode, SELV OM man har god tekstekjemi eller på telefon.

Kan være noe i dette. Jeg er jo gira på å møte henne fordi det virker veldig lovende. Men også fordi jeg vil finne ut om inntrykket mitt stemmer, og om kjemien er bra, noe jeg tror. Håper ikke det samme skjer for hennes del men. Har hatt noe kontakt med henne i dag da, hun sendte snap først. Så kanskje bra tegn, vet ikke. Selv om det var lite innhold i snappen/snappene 😛

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til!

Minner meg litt om en jeg ble kjent med via nett i fjor. Vi pratet i noen måneder, og jeg var til tider fryktelig treg med å svare, og ga korte svar mens han skrev lange meldinger. Jeg var litt rasshøl rett og slett, men hadde mye ting å tenke på på den tiden, og han var liksom ikke en av dem der og da...

Men, vi møttes endelig (etter litt «press» fra hans side), datet i noen fantastiske måneder, og er i dag snart samboere.

Alt kan skje. Ikke gi opp.

Anonymkode: ab407...620

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre. Uaktuelt å gi opp! Men var han veldig på, eller laidback? Konfronterte han deg i forhold til at du svarte kort/tok lite kontakt? 

Har tatt litt avstand fra hende nå, gidder ikke være masete midt i flyttinga. Men hver gang en jente har blitt sånn mot meg tidligere så har det kommet en avsluttende melding ganske kjapt. Så derfor jeg stresser, selv om jeg kanskje ikke burde. Hun tar nok mer kontakt en de jentene som har avvist meg tidligere da. Vi har fortsatt litt kontakt hver dag, men vil at kontakten skal være "bedre". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre. Uaktuelt å gi opp! Men var han veldig på, eller laidback? Konfronterte han deg i forhold til at du svarte kort/tok lite kontakt? 

Har tatt litt avstand fra hende nå, gidder ikke være masete midt i flyttinga. Men hver gang en jente har blitt sånn mot meg tidligere så har det kommet en avsluttende melding ganske kjapt. Så derfor jeg stresser, selv om jeg kanskje ikke burde. Hun tar nok mer kontakt en de jentene som har avvist meg tidligere da. Vi har fortsatt litt kontakt hver dag, men vil at kontakten skal være "bedre". 

Jeg får angst av folk som er for «på». Hva er det du har så dårlig tid for? Du vet jo at hun holder på med flytting etc. Du trenger noe som opptar deg også..dere har jo ikke møtt hverandre engang! Når dere treffes så kan jo dere ev. finne mer ut av etterhvert hvor veien skal gå etc. Ingen liker masing. Da viser man lite forståelse for at den andre parten har ett liv å leve og det kan være 1000 grunner til at man roer ned responsen og man er ikke forpliktet til å forklare i detalj når man faktisk ikke er i ett forhold engang.Ta vare på degselv og dine interesser utover henne, så blir du også mer interessant når du klarer å ivareta degselv først og fremst og hun kommer som en «bonus»

Anonymkode: 16b1f...980

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får angst av folk som er for «på». Hva er det du har så dårlig tid for? Du vet jo at hun holder på med flytting etc. Du trenger noe som opptar deg også..dere har jo ikke møtt hverandre engang! Når dere treffes så kan jo dere ev. finne mer ut av etterhvert hvor veien skal gå etc. Ingen liker masing. Da viser man lite forståelse for at den andre parten har ett liv å leve og det kan være 1000 grunner til at man roer ned responsen og man er ikke forpliktet til å forklare i detalj når man faktisk ikke er i ett forhold engang.Ta vare på degselv og dine interesser utover henne, så blir du også mer interessant når du klarer å ivareta degselv først og fremst og hun kommer som en «bonus»

Anonymkode: 16b1f...980

Ja, jeg fortjener å få høre det og. Så må ta imot alle råd. Har vært opptatt at det skal være jevnt, slik at vi tar like mye kontakt. Men dette er mitt store problem, jeg blir fort veldig på, spesielt i forhold til tlf, for jeg digger å snakke med henne.Jeg er veldig glad i å ha mye kontakt også da, og har hatt en vanskelig barndom, noe som har gjort at jeg trenger bekreftelse innimellom, hvis ikke blir jeg stressa/usikker. Men dette er noe jeg jobber hardt med, for blir vanskelig i eventuelle forhold med de utfordringene. 

Lar det være opp til henne å ta kontakt nå denne uka hvertfall, og hun gjør jo forsåvidt det. Fikk plutselig snap om at hun er i min by nå, så hun hadde vel ikke gidda å sende sånt om det ikke var noe interesse. Og går helt fint egt, hun skal få fred. Men er som nevnt drittlei tekst, så kjenner et behov for å prate/møte henne ganske snart. Snart 2 uker siden vi prata i tlf sist! Blir veldig frustrert av 3mnd uten å kunne møtes. Men enden på det er jo nær :)

TS

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til!

Minner meg litt om en jeg ble kjent med via nett i fjor. Vi pratet i noen måneder, og jeg var til tider fryktelig treg med å svare, og ga korte svar mens han skrev lange meldinger. Jeg var litt rasshøl rett og slett, men hadde mye ting å tenke på på den tiden, og han var liksom ikke en av dem der og da...

Men, vi møttes endelig (etter litt «press» fra hans side), datet i noen fantastiske måneder, og er i dag snart samboere.

Alt kan skje. Ikke gi opp.

Hvordan opptrådte han mens du svarte tok lite kontakt? Laidback?

TS

Anonymkode: 718dd...0f5

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan opptrådte han mens du svarte tok lite kontakt? Laidback?

TS

Anonymkode: 718dd...0f5

Han var ganske laidback, altså ventet ganske lenge før han sendte ny melding når jeg ikke svarte på en god stund (huff, jeg var ganske kald og litt avvisende husker jeg, utrolig at han gadd). Han var aldri masete. Kunne gå en uke eller to mellom meldinger.

Til slutt konfronterte han meg og sa at han ville møte meg , fordi han var lei av å vente, og ville ikke vente lenger. Men han var hele tiden hyggelig da. Hadde aldri dårlig magefølelse. Jeg fikk da ut fingeren, og når vi møttes så funka det bare. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...