Gjest Stella Rose Skrevet 5. august 2018 #1 Del Skrevet 5. august 2018 Hva tenker dere ? https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/08/05/195420270/det-nye-landet-skrider-fram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 5. august 2018 #2 Del Skrevet 5. august 2018 Jeg har ikke satt meg detaljert inn i endringene, men synes at dette med være politidistrikt hvor de store spiser opp de små fører ikke til noe bra. Nærpolitiet blir til fjernpolitiet. kompetanse utvannes og velfungerende team blir ødelagt. Et godt eksempel er Asker og Bærum som ble spist opp av Oslo. Spørreundersøkelser viser at hverken politiet selv eller publikum synes det ble et bedre resultat av sammenslåingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 5. august 2018 #3 Del Skrevet 5. august 2018 Min erfaring med sammenslåinger for å danne gigantiske regioner/organisasjoner er nesten utelukkende dårlig. En liten fordel om at man kan standardisere rutiner/verktøy/prosedyrer osv. på et mye høyere nivå enn før, men dette spises helt og holdent opp av bakdeler som lengre tjenestevei, mer byråkrati innad i regionene for å fordele ressursene over et område som nå er større, generelt lengre ventetid på tjenester og ressurser og utvanning av kompetanse. Det er slitsomt å stå i store endringer over tid, og mange opplever mye ekstrajobb og overtid på grunn av det, som igjen fører til at de som kan mest slutter og finner seg jobb andre steder. Erfaringer fra sammenslåingen av NAV viser oss at det ikke er en velfungerende organisasjon ennå, selv mange år etter NAV reformen. Netto tror jeg dette vil bli et gigantisk tap for Norge med tanke på velferdstjenester og lokaldemokrati, og jeg tror vi vil se en betydelig forverring av tjenestetilbud i årene som kommer etter at den innføres. Borgerlig politikk i et nøtteskall, som viser at regjeringen ikke ønsker å høre på fagfolk og folkene på "gulvet" som kommer til å streve med ettervirkninger av det lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå