AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #41 Skrevet 9. august 2018 I mitt kull var C dårligste karakter, og de fleste fikk A eller B. Koste meg masse, har aldri hatt så mye dødtid som da jeg skrev bachelor! Anonymkode: a510f...113
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #42 Skrevet 10. august 2018 Greit. Da prøver jeg å gjenta dette om formelle krav. Vi bruker Chicago-manualen. Chicago-manualen er Formelle krav for hjemmeeksamner. Chicago-manualen er Formelle krav for Bacheloroppgaven (og evnt. Master). Det er det jeg prøver å få fram. I alle foregående semestre har vi brukt samme Formelle krav som Bachelorstudentene, og i alle år har Bachelorstudentene brukt samme Formelle krav som 1-5. semestre studenter. Det er samme manual/formelle krav. Hvorfor har vi startet så tidlig med Formelle krav? (Type f.o.m. 1. semester), Jo nettopp for å få lært oss formell akademisk skriving raskest mulig. Eksempel: Tenk at du blir satt til å trene. Du blir bedt om å trene for deg selv i 5 semestre (2 år). Så kommer testen hvor en instruktør skal sjekke teknikken din (Formelle krav). Hvem tror du greier testen best? Gruppe A: som har lært teknikk fra dag 1 eller Gruppe B: som lærte teknikk i løpet av 6. semester? Jeg tror på Gruppe A her. Det som derimot er interessant er at det er samme manual. Samme manual. Samme manual: tusenvis av forskjellige tolkninger og måter å ''håndtere den riktig på'': alle studenter føler de gjør slik og slik riktig, og alle andre gjør feil. Hva har skjedd når vi har bedt om tilbakemelding på Formelle krav? Jo: alle sammen har fått godkjent. Og vi har hatt mange muligheter til å teste forskjellige vinklinger her, vi prater 4 fag i semesteret: altså minst 4 hjemmeeksamner. Og ja: formelle krav er ikke linjeavstand, skrift str. osv. det er jo basic kunnskap man lærer på dag 1, - uansett. Men formelle krav, da mener jeg kildehenvisningen, bildehenvisning, vedleggshenvisning, osv. Anonymkode: 7a981...43e
Siki Skrevet 10. august 2018 #43 Skrevet 10. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit. Da prøver jeg å gjenta dette om formelle krav. Vi bruker Chicago-manualen. Chicago-manualen er Formelle krav for hjemmeeksamner. Chicago-manualen er Formelle krav for Bacheloroppgaven (og evnt. Master). Det er det jeg prøver å få fram. I alle foregående semestre har vi brukt samme Formelle krav som Bachelorstudentene, og i alle år har Bachelorstudentene brukt samme Formelle krav som 1-5. semestre studenter. Det er samme manual/formelle krav. Hvorfor har vi startet så tidlig med Formelle krav? (Type f.o.m. 1. semester), Jo nettopp for å få lært oss formell akademisk skriving raskest mulig. Eksempel: Tenk at du blir satt til å trene. Du blir bedt om å trene for deg selv i 5 semestre (2 år). Så kommer testen hvor en instruktør skal sjekke teknikken din (Formelle krav). Hvem tror du greier testen best? Gruppe A: som har lært teknikk fra dag 1 eller Gruppe B: som lærte teknikk i løpet av 6. semester? Jeg tror på Gruppe A her. Det som derimot er interessant er at det er samme manual. Samme manual. Samme manual: tusenvis av forskjellige tolkninger og måter å ''håndtere den riktig på'': alle studenter føler de gjør slik og slik riktig, og alle andre gjør feil. Hva har skjedd når vi har bedt om tilbakemelding på Formelle krav? Jo: alle sammen har fått godkjent. Og vi har hatt mange muligheter til å teste forskjellige vinklinger her, vi prater 4 fag i semesteret: altså minst 4 hjemmeeksamner. Og ja: formelle krav er ikke linjeavstand, skrift str. osv. det er jo basic kunnskap man lærer på dag 1, - uansett. Men formelle krav, da mener jeg kildehenvisningen, bildehenvisning, vedleggshenvisning, osv. Anonymkode: 7a981...43e Men hvis kildehenvisninger er det største problemet ditt, hvorfor kan du ikke bare lese deg opp på det? Finnes jo mange gode sider på nett som kan veilede deg på dette hvis lærerne dine ikke har gjort en god nok jobb. Hvis ikke finnes det garantert kurs på biblioteket du kan ta.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #44 Skrevet 11. august 2018 Igjen: Samme manual. Hver eneste enkelt student føler de gjør den riktig. Jeg gjør den annerledes enn person A, og A gjør den annerledes enn person B. Hva skjer når Formelle Krav skal redegjøres for i Karaktertilbakemelding? Begge godkjennes. Samme sensor. Anonymkode: 7a981...43e
Siki Skrevet 11. august 2018 #45 Skrevet 11. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen: Samme manual. Hver eneste enkelt student føler de gjør den riktig. Jeg gjør den annerledes enn person A, og A gjør den annerledes enn person B. Hva skjer når Formelle Krav skal redegjøres for i Karaktertilbakemelding? Begge godkjennes. Samme sensor. Anonymkode: 7a981...43e Igjen, hvis du er usikker så les deg opp på den versjonen som er rett.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #46 Skrevet 11. august 2018 3 hours ago, Siki said: Igjen, hvis du er usikker så les deg opp på den versjonen som er rett. Det er bare en versjon? Det er mange måter å tolke en manual på nesten 100 sider. Det er litt av greia her, - som jeg PRØVER i hvert fall å få fram. Anonymkode: 7a981...43e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå