Gå til innhold

Hvordan fikse tett do??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Doen er tett! Jeg var dårlig i magen, og brukte masse papir, og glemte å skylle ned innimellom. Nå er det tett. Har prøvd å skylle ned ett par ganger, men det bare fyller seg med vann. Har ikke sugekopp. Hva annet kan jeg gjøre for åfikse det?

MÅ fikse det selv, å ringe utleier er IKKE aktuelt, han kommer til å bli SÅ sint!

Anonymkode: fcd41...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du at det ligger papir i bunnen? I så fall kan du løfte papiret ut fra wc og over i en pose. Deretter fyller du litt vann i wc og så tar du wcbørsten og "pumper" opp og ned i toalettet slik at det blir vakum. Da vil som regel alt fikses.

Anonymkode: 7ac44...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser du at det ligger papir i bunnen? I så fall kan du løfte papiret ut fra wc og over i en pose. Deretter fyller du litt vann i wc og så tar du wcbørsten og "pumper" opp og ned i toalettet slik at det blir vakum. Da vil som regel alt fikses.

Anonymkode: 7ac44...842

Det er en del papir ja, men mye har løst seg opp. (Billig first price dopapir) Så vanskelig å få det ut. Har prøvd med dobørsten, men det bare fester seg papir på den :S

Skal prøve igjen!

Anonymkode: fcd41...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en del papir ja, men mye har løst seg opp. (Billig first price dopapir) Så vanskelig å få det ut. Har prøvd med dobørsten, men det bare fester seg papir på den :S

Skal prøve igjen!

Anonymkode: fcd41...f24

Om du har et billig plastredskap (sleiv, stekespade el.l.) som kan kastes etterpå, kan du bruke det til å fiske opp papiret med.

Anonymkode: 7ac44...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er flaut, men hvordan kan utleier blir sint over at du har tettet doen? "Ååååå AB f124 har du driti nedi DO? Hva faen!?" :klo:

La det stå en liten stund, da kan det være at presset dytter det ned til slutt. Også kan du kjøpe pumpe eller middel.

Anonymkode: b6c39...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort det samme engang, og brukte dobørsten til å pumpe opp og ned. Ble et sabla gris, men det gikk ned til slutt. Børs er det bare å kaste etterpå. Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å tette en dass med avføring. Jeg brukte ikke mer papir enn normalt. 

Anonymkode: 7b167...537

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er flaut, men hvordan kan utleier blir sint over at du har tettet doen? "Ååååå AB f124 har du driti nedi DO? Hva faen!?" :klo:

La det stå en liten stund, da kan det være at presset dytter det ned til slutt. Også kan du kjøpe pumpe eller middel.

Anonymkode: b6c39...9cc

HAH, du skulle hørt han da jeg spurte hvilken sikring som var til kjøkkenet, da den hadde gått, og det ikke sto liste i skapet.. Hvordan i faen hadde jeg klart å få sikringen til å gå liksom? :P

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk det bra ts?

Anonymkode: 7ac44...842

JAA, det gikk!! Papiret var blitt omtrent til grøt, så ikke bare bare å fiske det opp med en stekespade... Fant et ubrukelig desilitermål til slutt. Så var det pumpe, skylle, pumpe, skylle, og til slutt gikk det! Dobørsten kan jeg ikke kaste, den fulgte med leiligheten og er i en egen dings som er fastmontert på vegge. "En del av interiøret" Men har lagt den i klorvann!
Note to self: Skyll ned ofte om det går mye papir...

Takk dere!

Anonymkode: fcd41...f24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HAH, du skulle hørt han da jeg spurte hvilken sikring som var til kjøkkenet, da den hadde gått, og det ikke sto liste i skapet.. Hvordan i faen hadde jeg klart å få sikringen til å gå liksom? :P

JAA, det gikk!! Papiret var blitt omtrent til grøt, så ikke bare bare å fiske det opp med en stekespade... Fant et ubrukelig desilitermål til slutt. Så var det pumpe, skylle, pumpe, skylle, og til slutt gikk det! Dobørsten kan jeg ikke kaste, den fulgte med leiligheten og er i en egen dings som er fastmontert på vegge. "En del av interiøret" Men har lagt den i klorvann!
Note to self: Skyll ned ofte om det går mye papir...

Takk dere!

Anonymkode: fcd41...f24

Så fint at det gikk bra :) Takk for oppdatering :) 

Anonymkode: 7ac44...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mindre grisete måte å gjøre det på:

1) Dekk toalettet med noen lag plastfilm (Poenget er at det må bli luftett)

2) Trekk opp

(plastfilmen vil blåse seg opp litt)

3) Trykk plastfilmen ned.

 

 

Endret av prt90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, prt90 skrev:

Slik gjør en ingeniør det:

1) Dekk toalettet med noen lag plastfilm (Poenget er at det må bli luftett)

2) Trekk opp

(plastfilmen vil blåse seg opp litt)

3) Trykk plastfilmen ned.

 

 

Denne tråden er ikke engang på en hel side.. SÅ vanskelig kan det vel ikke være å lese innleggene  og se at problemet er løst?

Anonymkode: fcd41...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Doen er tett! Jeg var dårlig i magen, og brukte masse papir, og glemte å skylle ned innimellom. Nå er det tett. Har prøvd å skylle ned ett par ganger, men det bare fyller seg med vann. Har ikke sugekopp. Hva annet kan jeg gjøre for åfikse det?

MÅ fikse det selv, å ringe utleier er IKKE aktuelt, han kommer til å bli SÅ sint!

Anonymkode: fcd41...f24

Ring en rørlegger. Dette kan du ikke fikse selv.oversvømmelse frz wc er ikke noe å prøve på.

Anonymkode: 8ae0c...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prt90 skrev:

mye mindre grisete måte å gjøre det på:

1) Dekk toalettet med noen lag plastfilm (Poenget er at det må bli luftett)

2) Trekk opp

(plastfilmen vil blåse seg opp litt)

3) Trykk plastfilmen ned.

 

 

Hva faen:hoho:

Anonymkode: 84048...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fyller en bøtte med vann og heller alt i do, raskt. Noen ganger må jeg fylle en bøtte til. Blir stort trykk og vannet tar med seg «proppen». 

Anonymkode: 0481b...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden er ikke engang på en hel side.. SÅ vanskelig kan det vel ikke være å lese innleggene  og se at problemet er løst?

Anonymkode: fcd41...f24

Likevel kan ulike råd være til hjelp for andre. 

Jeg mistet bind i toalettet og det gikk tett. Ordnet seg når jeg brukte Mudin. 

Anonymkode: 93f1b...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...