AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #41 Del Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du burde snakke med noen om din hang til å anta at alle som er uenige med deg er forferdelige mennesker... Du MÅ tåle at folk snakker deg imot uten at du tillegger dem egenskaper som sinte, onde, bitre etc. Å sette allverdens hjerter bak setninger er forresten en hersketeknikk som funker dårlig. Dette er et diskusjonsforum hvor folk bruker fritiden sin til å diskutere ting fordi de synes det er interessant med meningsutveksling. Ja, det kan gå litt hardt for seg innimellom, men det er alltid noe lærdom som kan hentes ut av det. Man kan vokse utrolig mye ved å lære seg å takle uenigheter, forskjeller i verdisyn, vanskelige mennesker og situasjoner (til og med troll). . Om du ikke ser forskjell på det jeg skriver innledningsvis og de spydige kommentarene, så vet jeg ikke om vi kan diskutere. Det er tydelig at det er ett eller annet når du blir så provosert av innlegget mitt. At du selv har slike tanker og ikke liker å høre at det ikke er greit. Jeg mener oppriktig at jeg syns synd i deg og de som sprer rundt seg med slik negativitet. Jeg behøver ikke å snakke mer med dere om jeg ikke vil, men dere må leve med dere selv 24/7... Det er og forblir trist! Om man skriver at sitt yrke er "finere" enn andres, så er man ett troll ja 😊 Jeg kunne godt ha valgt medisin eller psykologi (som jeg studerte først), men jeg tror sykepleien blir best for meg. Det gjør meg ikke bedre eller verre om jeg valgte de andre studiene. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du, derimot, lager en tråd der du fisker etter sympati på vegne av deg selv og alle sykepleiere, og inntar offer-rollen med den største selvfølgelighet før du i det hele tatt har begynt på skolen. Deretter stikker du fingrene i ørene og klager over hvor fæle alle andre er. Håper jeg ikke blir syk og får deg til sykepleier.. Jeg kan jo risikere å bli kastet på dør hvis jeg sier jeg har vondt i høyre ben og du mener det er venstre...🤨 Anonymkode: 8796a...a8d Jeg fisker ikke etter sympati, men hva jeg mente er ganske tydelig. Slik er jeg ikke og kommer ikke til å bli 😊 nå er jeg ferdig med deg og trollene. Håper det ordner seg og at du får mer glede i livet ditt (og i yrket ditt) ❤ Anonymkode: 513aa...127 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #42 Del Skrevet 4. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du burde snakke med noen om din hang til å anta at alle som er uenige med deg er forferdelige mennesker... Du MÅ tåle at folk snakker deg imot uten at du tillegger dem egenskaper som sinte, onde, bitre etc. Å sette allverdens hjerter bak setninger er forresten en hersketeknikk som funker dårlig. Dette er et diskusjonsforum hvor folk bruker fritiden sin til å diskutere ting fordi de synes det er interessant med meningsutveksling. Ja, det kan gå litt hardt for seg innimellom, men det er alltid noe lærdom som kan hentes ut av det. Man kan vokse utrolig mye ved å lære seg å takle uenigheter, forskjeller i verdisyn, vanskelige mennesker og situasjoner (til og med troll). . Du, derimot, lager en tråd der du fisker etter sympati på vegne av deg selv og alle sykepleiere, og inntar offer-rollen med den største selvfølgelighet før du i det hele tatt har begynt på skolen. Deretter stikker du fingrene i ørene og klager over hvor fæle alle andre er. Håper jeg ikke blir syk og får deg til sykepleier.. Jeg kan jo risikere å bli kastet på dør hvis jeg sier jeg har vondt i høyre ben og du mener det er venstre...🤨 Anonymkode: 8796a...a8d Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Anonymkode: ab6cc...aaf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #43 Del Skrevet 4. august 2018 Slike uttalelser på nett kommer stort sett av uviten om hva sykepleie dreier seg om, eller at de bare skal ha det artig ved å vise en kompis/venninne at de skal fyre opp stemningen. Å være sykepleier er ikke det samme som å stelle et sykt barn hjemme med feber. Man skal vite hvilken sammesatte symptomer som avgjør hvilke tiltak som skal utføres, og man må observere virkning av tiltak om det er tilfredsstillende eller om det må inn andre tiltak. Alle kan ta seg en Paracet ved hodeverk eller feber, men ikke alle vet halveringstid og viktigheten av å vente til angitt tidspunkt for når du skal ta neste for å unngå skader på indre organer. Og andre medisiner hva en må være oppmerksom på da forskjellige tabletter kan redusere respirasjon, sirkulasjon etc. Derfor igjen, observasjon, klinisk blikk osv. Dette er ikke noe en ferdigutdannet sykepleier kan fullt ut etter endt bachelor, men ved klinisk erfaring over tid til å se ting raskt og handle deretter. Velg å la være å ta innover deg slike diskusjoner. De synes det er uhorvelig gøy å erte på seg sykepleiere og sykepleierstudenter. Har ikke latt meg provosere en gang. Anonymkode: a6139...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #44 Del Skrevet 4. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike uttalelser på nett kommer stort sett av uviten om hva sykepleie dreier seg om, eller at de bare skal ha det artig ved å vise en kompis/venninne at de skal fyre opp stemningen. Å være sykepleier er ikke det samme som å stelle et sykt barn hjemme med feber. Man skal vite hvilken sammesatte symptomer som avgjør hvilke tiltak som skal utføres, og man må observere virkning av tiltak om det er tilfredsstillende eller om det må inn andre tiltak. Alle kan ta seg en Paracet ved hodeverk eller feber, men ikke alle vet halveringstid og viktigheten av å vente til angitt tidspunkt for når du skal ta neste for å unngå skader på indre organer. Og andre medisiner hva en må være oppmerksom på da forskjellige tabletter kan redusere respirasjon, sirkulasjon etc. Derfor igjen, observasjon, klinisk blikk osv. Dette er ikke noe en ferdigutdannet sykepleier kan fullt ut etter endt bachelor, men ved klinisk erfaring over tid til å se ting raskt og handle deretter. Velg å la være å ta innover deg slike diskusjoner. De synes det er uhorvelig gøy å erte på seg sykepleiere og sykepleierstudenter. Har ikke latt meg provosere en gang. Anonymkode: a6139...509 Tror du det bare er sykepleiere som kan gjøre de observasjonene du nevner? Hvem tror du ofte er den/ de som oppdager en situasjon/ tilstand det må ses nærmere på? Hvem tror du rapporterer observasjoner videre, enten til sykepleier eller lege? Hvem tror du rapporterer effekten av medisiner og- eller behandling videre? Hvem tror du vurderer når neste ev. medisin kan gis? Ikke bare sykepleiere kan jeg fortelle deg. Helsevesenet består ikke bare av sykepleiere. Hjelpepleiere og helsefagarbeidere gjør nettopp de overnevnte tingene. Det finnes også mange dyktige assistenter som er flinke til å observere, men hos oss har ikke de tilgang til eventuell medisin. Men de gjør mange gode observasjoner og er flinke til å rapportere videre. Anonymkode: ab6cc...aaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #45 Del Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du det bare er sykepleiere som kan gjøre de observasjonene du nevner? Hvem tror du ofte er den/ de som oppdager en situasjon/ tilstand det må ses nærmere på? Hvem tror du rapporterer observasjoner videre, enten til sykepleier eller lege? Hvem tror du rapporterer effekten av medisiner og- eller behandling videre? Hvem tror du vurderer når neste ev. medisin kan gis? Ikke bare sykepleiere kan jeg fortelle deg. Helsevesenet består ikke bare av sykepleiere. Hjelpepleiere og helsefagarbeidere gjør nettopp de overnevnte tingene. Det finnes også mange dyktige assistenter som er flinke til å observere, men hos oss har ikke de tilgang til eventuell medisin. Men de gjør mange gode observasjoner og er flinke til å rapportere videre. Anonymkode: ab6cc...aaf Nå mente jeg de som ikke har helsefaglig utdannelse... Anonymkode: a6139...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 4. august 2018 #46 Del Skrevet 4. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du det bare er sykepleiere som kan gjøre de observasjonene du nevner? Hvem tror du ofte er den/ de som oppdager en situasjon/ tilstand det må ses nærmere på? Hvem tror du rapporterer observasjoner videre, enten til sykepleier eller lege? Hvem tror du rapporterer effekten av medisiner og- eller behandling videre? Hvem tror du vurderer når neste ev. medisin kan gis? Ikke bare sykepleiere kan jeg fortelle deg. Helsevesenet består ikke bare av sykepleiere. Hjelpepleiere og helsefagarbeidere gjør nettopp de overnevnte tingene. Det finnes også mange dyktige assistenter som er flinke til å observere, men hos oss har ikke de tilgang til eventuell medisin. Men de gjør mange gode observasjoner og er flinke til å rapportere videre. Anonymkode: ab6cc...aaf Snakk om å ha mindreverdighetskompleks Det er en grunn til at hjelpepleiere/helsefagarbeidere ikke håndterer medisiner /administrativt arbeid/går legevisitt/osv. På enkelte avdelinger har de ikke kompetanse til å jobbe heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #47 Del Skrevet 4. august 2018 25 minutter siden, Bøff Eløff skrev: Snakk om å ha mindreverdighetskompleks Deg om det. Anonymkode: ab6cc...aaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 4. august 2018 #48 Del Skrevet 4. august 2018 Stolt spl her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #49 Del Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du det bare er sykepleiere som kan gjøre de observasjonene du nevner? Hvem tror du ofte er den/ de som oppdager en situasjon/ tilstand det må ses nærmere på? Hvem tror du rapporterer observasjoner videre, enten til sykepleier eller lege? Hvem tror du rapporterer effekten av medisiner og- eller behandling videre? Hvem tror du vurderer når neste ev. medisin kan gis? Ikke bare sykepleiere kan jeg fortelle deg. Helsevesenet består ikke bare av sykepleiere. Hjelpepleiere og helsefagarbeidere gjør nettopp de overnevnte tingene. Det finnes også mange dyktige assistenter som er flinke til å observere, men hos oss har ikke de tilgang til eventuell medisin. Men de gjør mange gode observasjoner og er flinke til å rapportere videre. Anonymkode: ab6cc...aaf På min avdeling jobber det ingen helsefagarbeidere. Av de få assistentene vi har så er de sykepleierstudenter på 2. Eller 3. Året. Det er rett og slett fordi vår pasientgruppe krever god nok kompetanse og fordi det er veldig lite arbeid for en helsefagarbeider der jeg jobber. Så og si alt jeg gjør i løpet av en arbeidsdag er rene sykepleierflaglige oppgaver og ikke noe helsefagarbeidere kan gjøre. Jeg bruker ca 1/3 til halve dagen bare på legemiddel. Ellers har vi gjerne 2-3 ø-hjelpspasienter på en vakt som vi tar direkte til avdelingen (ikke via mottak) som krever en del tid, og så brukes en hel del tid i legevisitt og på dokumentasjon. Anonymkode: e3452...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #50 Del Skrevet 4. august 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Om du ikke ser forskjell på det jeg skriver innledningsvis og de spydige kommentarene, så vet jeg ikke om vi kan diskutere. Det er tydelig at det er ett eller annet når du blir så provosert av innlegget mitt. At du selv har slike tanker og ikke liker å høre at det ikke er greit. Jeg mener oppriktig at jeg syns synd i deg og de som sprer rundt seg med slik negativitet. Jeg behøver ikke å snakke mer med dere om jeg ikke vil, men dere må leve med dere selv 24/7... Det er og forblir trist! Om man skriver at sitt yrke er "finere" enn andres, så er man ett troll ja 😊 Jeg kunne godt ha valgt medisin eller psykologi (som jeg studerte først), men jeg tror sykepleien blir best for meg. Det gjør meg ikke bedre eller verre om jeg valgte de andre studiene. Jeg fisker ikke etter sympati, men hva jeg mente er ganske tydelig. Slik er jeg ikke og kommer ikke til å bli 😊 nå er jeg ferdig med deg og trollene. Håper det ordner seg og at du får mer glede i livet ditt (og i yrket ditt) ❤ Anonymkode: 513aa...127 Vet du... Jeg blir direkte skremt av dine manglende sosiale antenner. Du hører ikke på noe av det som blir sagt, du tillegger meg og andre meninger vi ikke har, og går videre med å «synse synd på» oss? Jeg har ikke sagt et eneste negativt ord om sykepleiere. Tvert imot, jeg blir flau på profesjonelle helsearbeideres vegne av at du har laget denne tråden. Hadde du vært ute etter å skrive noe hyggelig, så hadde du ikke kalt tråden «ser ned på sykepleiere», som om det er en kjensgjerning. Det virker som du ønsker at folk skal se ned på sykepleiere sånn at du kan få være prinsessen på erten. Hjertene og smileyene dine gjør deg ikke akkurat mer troverdig, det virker en smule manisk. Anonymkode: 8796a...a8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #51 Del Skrevet 4. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hva jeg skal syns om dere når dere som voksne mennesker leser mitt innlegg som oppfordring til noe negativt 🙄 Det er det motsatte jeg oppfordrer til. Det er egentlig ikke så mye å motsi heller. Jeg antar bare at dere ikke skjønner/har lest hele innlegget og håper virkelig at dere oppsøker noen eller snakker med noen om sinnet deres samt disse holdningene til andre mennesker ❤ At dere så ordet "sykepleier" og ble trigget følelsesmessig. For jeg syns synd i dere... Det må være noe som ligger til grunne for at dere skriver slike ting og har så lave tanker om andre mennesker. Det må være vondt å ha det så vondt at man skriver slikt på nett. Jeg har hatt det vondt, men aldri så vondt at jeg mente at andre burde ha vondt også. Så fortell oss heller hvor alt dette kommer fra og husk at en enkelt hendelse/person ikke gjør at alle er sånn. Anonymkode: 513aa...127 Du er så arrogant at det er vondt å se. Hvis du virkelig har tenkt å ta sykepleien, så tegner du til å bli akkurat den arrogante sykepleieren vi ikke vil ha. Du gjør oss som ikke er sykepleiere dumme. Du tillegger oss negative egenskaper vi ikke har. I tillegg er du så frekk at du sier at du ikke er ute etter bråk. Hvis ikke du selv skjønner hva du skriver, hvordan kan du tro at noen andre skal skjønne? Jeg synes det er du som burde snakke med noen som kan veilede deg, noen som kan få deg til å skjønne at dine holdninger ikke er så positive og fine som du skal ha det til. Du vet, du kan kalle en person for en udugelig dust uten at personen selv skjønner at du egentlig er veldig stygg mot den. Du klistrer bare på deg er smil eller strør masse hjerter bak orden, så ser det så snilt ut. Nettopp sånn er værste typen, snikende og ond. Anonymkode: ab6cc...aaf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celaeno Skrevet 5. august 2018 #52 Del Skrevet 5. august 2018 Jeg skal også studere sykepleie nå 😄 Hvilken skole skal du gå på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #53 Del Skrevet 5. august 2018 Eg går på UiS. Starter 2.året mitt nå, så får vi nyte å se de glade 1.årsstudenter som gleeeder deg til å komne i gang og lære alt, helst i går. Anonymkode: a6139...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #54 Del Skrevet 5. august 2018 21 timer siden, Nuka skrev: Har du skjekka detta?! Snittkravet var over 42 poeng bare i år, enkelte steder i landet lå det på 48. Dette er altså ikke karakterer alene, men alt sammenlagt og det er slett ikke bare-bare å få et snitt på over 42 poeng på førstegangsvitnemålet.. Det krever null 3'ere og helst over 4-5 i alle fag om man ikke har andre poeng å gå ut fra som f.eks alderspoeng som man ikke har på førstegangsvitnemålet så detta har du tydeligvis ikke greie på.. 😉 Nå er jeg ikke enig med personen du quotet sånn i utgangspunktet, men 42 poeng er ikke spesielt mye, ikke i førstegangskvoten heller. Og ja, jeg vet hvordan poeng regnes ut. Ellers er jeg helt enig med lærerens gode innlegg over her. De aller fleste synes både lærere og sykepleier etc gjør en bra jobb, og nettroll bør man bare ignorere. Anonymkode: 72812...574 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 5. august 2018 #55 Del Skrevet 5. august 2018 Sånn rent regna på hva som kreves for hvilke studier er det så vidt over middels høyt, men det er likevel sjelden man kommer inn på første eller egentlig andre kvote med akkurat poenggrensa. Det ligger likt med det fleste andre bachelor og mastergrader, eneste som ligger 1 poeng over generelt med 61 poeng er faktisk ledelseutdanning, og det et kun på en skole.. utenom dette strekker det seg fra 38-60 alt etter hvilken skole og hvor mange som søker, så det er ikke enklere Å komme inn eller mindre krav enn de fleste andre. Samordna opptak er sjelden oppdater rett da de alltid går ut fra det laveste poengkravet landsmessig og da er det som regel et stort hopp til neste krav på neste skole på "stigen" poengmessig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #56 Del Skrevet 5. august 2018 På 3.8.2018 den 23.59, AnonymBruker skrev: Alle plassene jeg søkte i år var over 5 i snitt. i Bergen var det 53,1 og over 5 i Tromsø, Oslo og Trondheim (ordinær kvote), så det gjelder ikke for ordinær kvote i alle fall. 😊 Vet ikke om det var spydig ment eller ikke, men jeg velger å tro at det ikke var det ❤️ Anonymkode: 513aa...127 Men husk at i ordinær kvote så vil en få alderspoeng og evt. studiepoeng. En trenger ikke nødvendigvis ha 53.1 og 5 i karakterpoeng. De fleste i denne kvoten vil ha rundt fire i karaktersnitt. Veldig få har 5 i snitt rent karaktermessig. Anonymkode: 9f05d...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå