Gå til innhold

Menn, blir dere skremt av kvinner med høyt intellekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, veggteppe skrev:

...og da stigmatiserer man og fordummer 55% av befolkninga...? 

 Nei. Vedkommende gjorde overhodet ikke hva du beskrev.

Det du beskriver som «flørt» vokste de fleste fra da de passerte 16. 

 Nettopp. Ikke en gang i sekstenårene var jeg så tom i hodet at jeg gikk på denne taktikken. Men appelsinen vil jo fortelle oss hvordan vi tenker, for vi forstår det visst ikke selv! 

Anonymkode: 8a047...9f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, a l'orange skrev:

Selv har jeg stor tro på at snillhet, ikke bare er en form for intelligens, slik den svenske kreftforskeren Stefan Einhorn sier...

«Snillhet er den enkeltfaktoren som gir oss mest fremgang i livet, og snillhet er en form for intelligens som krever både god vurderingsevne og dømmekraft.»

...men at det er et bevis på faktisk intelligens.

Nå er selvrettferdiggjørelse/rasjonaliseringsevnen høy hos alle mennesker, kreftforskere intet unntak. Hvis du har brukt mesteparten av livet ditt på å jobbe med lav timelønn, høyt antall timer, neglisjert familie og barn, jobbet netter til døgnrytmen danser can-can på timeplanen, og investert tonnevis av ekstra tid på å forske, hvor man vet fra blant annet undersøkelser i det norske tidsskriftet er den formen for jobb, hvor man rapporterer minst grad av tilfredshet - så vil man kanskje ha vanskeligere for å innrømme at man har prioritert på en måte, som avhenger mer av personlige mangler og mangelfull innsikt, enn at man fra tidlig alder har forstått noe grunnleggende om snillhet, og foretatt et valg fordi man er så snill.

Tvert imot er kreftlege sannsynligvis en av de smarteste valgene man kan gjøre innenfor legeyrket, ettersom vi ser at sosialdemokratiet ikke klarer å betale for den fantastiske økningen i monoklonale antistoffer laget spesielt mot kreftceller, noe som resulterer i et enormt privat behov, og på grunn av det offentliges dominans i lavprissegmentet, så vil prisen på behandling privat dermed pushes opp. Onkolog er et av de lureste valgene man kan gjøre. God lønn, ingen netter, man kan jobbe privat, det er få kollegaer som har peiling, få kollegaer man trenger å samarbeide mye med som kan klage. Han må gjerne selge seg inn som god og snill, but I'm not buying.

Anonymkode: 9ea39...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

 Nettopp. Ikke en gang i sekstenårene var jeg så tom i hodet at jeg gikk på denne taktikken. Men appelsinen vil jo fortelle oss hvordan vi tenker, for vi forstår det visst ikke selv! 

Anonymkode: 8a047...9f8

Og nettopp derfor er det lett å mistenke den for å være mann. Det er ganske typisk for en viss type menn. Når 50 kvinner svarer nei kommer han og forklarer at de egentlig mener ja men ikke tør å stå for det :) 

Endret av hind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, a l'orange skrev:

Hadde vi vært styrt av fornuft alene, og «valgt selv» som du sier, så hadde vi i større grad ønsket å la være å svare på ting, og i større grad klart å avstå fra å gjøre det. Jeg er på ingen måte mer nådig mot menn, men naturen styrer i stor grad hvordan man oppfatter ting. Ta bare hvordan folk opplever meg som mann. Det handler ikke bare om kjønn, men om hakkeorden og hierarki.

Uansett, det som mange egentlig er fornærmet over, er at vi mennesker er del av naturen.

Jeg personlig er bare glad for at vi er det. Jeg synes det er fascinerende.

Ikke minst er det relevant for trådstarter sitt spørsmål. Jeg tror nok endel menn velger vekk kvinner med høy utdannelse hvis de gjør det innen de møtes. Høy utdannelse bærer bud om mye kunnskap, og kunnskap er makt, som kan brukes både på godt og vondt. Så tror jeg det kan være omvendt hvis man allerede har møttes. Det å lese mye skjønnlitteratur styrker empatien. Det å forholde seg kjølig og rasjonelt fremfor hissig og emosjonelt, kan virke beroligende.

Først, hvem er «vi»? Snakk for degselv.

nummer to: du blir misoppfattet som mann fordi du spyr ut fordumming og hat mot kvinner. Derfor antar mange du er mann.

Påstandene dine her i tråden minner meg om «Clayton Bigsby», en blind afrikan-amerikaner som er KKK medlem.

 Spyr ut rasisme, og vet ikke selv at han er sort.

Chapelle kunne lager samme sketsj basert på innleggene dine her, en butch kvinne som spyr ut kvinnehat, og aner ikke selv at hun har en vagina mellom beina.

 

 

Endret av veggteppe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er selvrettferdiggjørelse/rasjonaliseringsevnen høy hos alle mennesker, kreftforskere intet unntak. Hvis du har brukt mesteparten av livet ditt på å jobbe med lav timelønn, høyt antall timer, neglisjert familie og barn, jobbet netter til døgnrytmen danser can-can på timeplanen, og investert tonnevis av ekstra tid på å forske, hvor man vet fra blant annet undersøkelser i det norske tidsskriftet er den formen for jobb, hvor man rapporterer minst grad av tilfredshet - så vil man kanskje ha vanskeligere for å innrømme at man har prioritert på en måte, som avhenger mer av personlige mangler og mangelfull innsikt, enn at man fra tidlig alder har forstått noe grunnleggende om snillhet, og foretatt et valg fordi man er så snill.

Tvert imot er kreftlege sannsynligvis en av de smarteste valgene man kan gjøre innenfor legeyrket, ettersom vi ser at sosialdemokratiet ikke klarer å betale for den fantastiske økningen i monoklonale antistoffer laget spesielt mot kreftceller, noe som resulterer i et enormt privat behov, og på grunn av det offentliges dominans i lavprissegmentet, så vil prisen på behandling privat dermed pushes opp. Onkolog er et av de lureste valgene man kan gjøre. God lønn, ingen netter, man kan jobbe privat, det er få kollegaer som har peiling, få kollegaer man trenger å samarbeide mye med som kan klage. Han må gjerne selge seg inn som god og snill, but I'm not buying.

Anonymkode: 9ea39...db3

Du er en av få som faktisk virker smart på dette forumet. Men fra erfaring frykte jeg at din neste kommentar vil være noe ala "og forresten synes jeg kvinner bare duger til amming og er dessuten manipulative horer". 

Men jeg er enig i at det synet på snillhet er tullete og mer drevet av et ønske om å se på snillhet som mer positivt enn det er. Ikke at vi burde være slemme mot hverandre, men man er ikke automatisk intelligent om man er snill. Å være snill er ikke en intelligens eller en ideologi man burde strebe etter i seg selv

Anonymkode: e0015...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
5 timer siden, æøå* skrev:

Ja, for å være ærlig. Jeg sveiper til venstre hvis jeg ser at dama har høy utdannelse, siden jeg har ingen. Tenker automatisk; null sjans. I min verden kalles det realisme, men kanskje jeg tar feil og at enkelte ikke bryr seg.

Jeg tror også jeg ville fått et mindreverdighetskompleks i et forhold med en dame som var høyt utdannet. Selv er jeg slett ikke dum, men hadde vel ikke kunnet stille opp med noe mot en lege eller advokat.

Jeg tenker også høy utdannelse= mer jobb, mindre fritid til å finne på ting sammen, og mindre sjans for å stifte familie og få det til å fungere. Tidsklemma osv..

Nei, jeg vil nok ha en dame som setter familielivet høyest og som ikke mener at jobb er livet. Mitt syn er at jobb er noe man må for å leve. De som lever for å jobbe, passer ikke meg.

For hva det er verdt: Rettskrivingen og den logiske strukturen i svaret ditt overgår 95% av svarene på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

For hva det er verdt: Rettskrivingen og den logiske strukturen i svaret ditt overgår 95% av svarene på KG.

Takk, det er da noe😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alterego666 said:

For hva det er verdt: Rettskrivingen og den logiske strukturen i svaret ditt overgår 95% av svarene på KG.

 

Just now, æøå* said:

Takk, det er da noe😁

Anbefaler dere å starte en runkesirkel, blir nok populært 

Anonymkode: e0015...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er intelligent selv, så intelligens skremmer meg ikke om det er det du mener TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, a l'orange skrev:

Signerer!

Tenkte, da jeg leste innlegget, at det er dumt at utdanning er så mye sterkere linket til høy selvfølelse, enn hva intelligens er. Det finnes mange veldig intelligente der ute, som ikke tenker på seg selv som intelligent, fordi de mangler utdannelse. Samtidig finnes det mange som har overdrevet tro på seg selv, fordi de har utdannelse, eller jobb, men mangler evnen til å tenke klart og godt, eller til å stagge sine følelsesmessige tilkortkommenheter.

Pluss at jeg mener å ha lest bare bra ting fra deg, @æøå*, uten at jeg husker på stående fot, hva det var :) 

Kan ikke annet enn å takke for det😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, æøå* said:

Kan ikke annet enn å takke for det😀

 

Liker du den feedbacken? 

Anonymkode: e0015...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker du den feedbacken? 

Anonymkode: e0015...306

Hvorfor skulle jeg ikke det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, æøå* said:

Hvorfor skulle jeg ikke det?

Fordi du ser den som det den er, basert på uvitenhet og antagelser. 

Anonymkode: e0015...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ser den som det den er, basert på uvitenhet og antagelser. 

Anonymkode: e0015...306

Hvis du sikter til noe, så får du ta det pm under ditt eget nick. Persondebatt er ikke lov her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, æøå* said:

Hvis du sikter til noe, så får du ta det pm under ditt eget nick. Persondebatt er ikke lov her.

Ok. For deg er kompment og ros nettopp det. Du bryr deg ikke om hvor det kommer fra. Det er en svakhet hos menneske, så lenge man slikker dem i ræva tror de på alt du sier

Anonymkode: e0015...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. For deg er kompment og ros nettopp det. Du bryr deg ikke om hvor det kommer fra. Det er en svakhet hos menneske, så lenge man slikker dem i ræva tror de på alt du sier

Anonymkode: e0015...306

Kan legge til at det er slik kvinner ygler seg inn på menn i mektige stillinger. Litt flørteri og de aksepterer deg og tar deg inn i varmen. Skal ikke mer til for å lure menn

Anonymkode: e0015...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, a l'orange said:

Hadde vi vært styrt av fornuft alene, og «valgt selv» som du sier, så hadde vi i større grad ønsket å la være å svare på ting, og i større grad klart å avstå fra å gjøre det. Jeg er på ingen måte mer nådig mot menn, men naturen styrer i stor grad hvordan man oppfatter ting. Ta bare hvordan folk opplever meg som mann. Det handler ikke bare om kjønn, men om hakkeorden og hierarki.

Uansett, det som mange egentlig er fornærmet over, er at vi mennesker er del av naturen.

Jeg personlig er bare glad for at vi er det. Jeg synes det er fascinerende.

Ikke minst er det relevant for trådstarter sitt spørsmål. Jeg tror nok endel menn velger vekk kvinner med høy utdannelse hvis de gjør det innen de møtes. Høy utdannelse bærer bud om mye kunnskap, og kunnskap er makt, som kan brukes både på godt og vondt. Så tror jeg det kan være omvendt hvis man allerede har møttes. Det å lese mye skjønnlitteratur styrker empatien. Det å forholde seg kjølig og rasjonelt fremfor hissig og emosjonelt, kan virke beroligende.

Hvorfor i all verden skulle vi ville avstå fra å kommentere idioti bare fordi vi er kvinner? Heve oss høyt over det som de madonnaer vi er, eller? :klo: Det er vel ikke noe gøy. Vi liker å erte og krangle litt, vel? Vi som i du også, for du er nå en av de verste her når det kommer til akkurat det, og særlig når du kan rakke ned på kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...