Gå til innhold

Menn, blir dere skremt av kvinner med høyt intellekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, a l'orange skrev:

Jeg er dame og sitter selvfølgelig i det samme biologiske glasshuset som alle andre damer. Er ikke fritt for at jeg oppfører meg i takt med mine genetiske føringer, og det vet både jeg og den mannen det skjer med (eller mot, alt ettersom).

Det at jeg tiltrekker meg damer hver gang jeg forsøker å åpne munnen her inne, er derimot noe jeg gjerne skulle unngått. Meningen min var kun å svare Alterego666, og jeg svarte han vennlig, ikke provoserende.

Hva andre gjør med det, lar jeg være opp til de. Men alt styret tjener i alle fall godt til å illustrere mitt poeng :)

Du er jo mann. Jeg har sett deg snakke møkk om kvinner før. Så du er mann eller hjernevaska. Your pick.

Anonymkode: a1e79...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎03‎.‎08‎.‎2018 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Det er så mange jenter som tar høy utdannelse. Er det litt nedtur for en mann å være underlegen damen i intellekt? 

Hvis du som dame har høy utdannelse, vil det være greit å gifte seg med en lastebil sjåfør?

Anonymkode: 4ffe2...d7a

Det var dråpen 😨

Jeg flytter fra dette nisseberget!

Anonymkode: 00d99...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens og intellekt er da overhodet ikke tabubelagt, som en eller annen i denne tråden sier. Det er bare det at selvskryt kombinert med nedlatenheter er usexy, uansett hva man skryter om. Så bare fortsett, hvem du nå enn er, å tro du bryter grenser, hvis det føles godt.

Anonymkode: a1e79...1b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mastergrad og bachelor, jobber 8 til 16 og har en periode vært 100 % alene med to barn. Så høy utdanning betyr ikke at jobb er livet. Derimot vil høyere utdanning i mange tilfeller gi mulighet for mer ordnet arbeidstid. 

Anonymkode: 8a047...9f8

Kommer sikkert an på jobben, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, a l'orange skrev:

Hadde vi vært styrt av fornuft alene, og «valgt selv» som du sier, så hadde vi i større grad ønsket å la være å svare på ting, og i større grad klart å avstå fra å gjøre det. Jeg er på ingen måte mer nådig mot menn, men naturen styrer i stor grad hvordan man oppfatter ting. Ta bare hvordan folk opplever meg som mann. Det handler ikke bare om kjønn, men om hakkeorden og hierarki.

Uansett, det som mange egentlig er fornærmet over, er at vi mennesker er del av naturen.

Jeg personlig er bare glad for at vi er det. Jeg synes det er fascinerende.

Ikke minst er det relevant for trådstarter sitt spørsmål. Jeg tror nok endel menn velger vekk kvinner med høy utdannelse hvis de gjør det innen de møtes. Høy utdannelse bærer bud om mye kunnskap, og kunnskap er makt, som kan brukes både på godt og vondt. Så tror jeg det kan være omvendt hvis man allerede har møttes. Det å lese mye skjønnlitteratur styrker empatien. Det å forholde seg kjølig og rasjonelt fremfor hissig og emosjonelt, kan virke beroligende.

Men du svarer jo selv på veldig mange tråder, hisser deg opp og provoserer. Likevel skriver du om kvinner som om det ikke gjaldt deg. Og nei, du blir ikke oppfattet som mann på grunn av makt og hierarki. Du blir oppfattet som mann av noen brukere fordi du skriver om kvinner med forakt, og bruker uttrykk som "dere damer" og "dere kvinner" som om det ikke gjaldt deg. 

Jeg er imidlertid sikker på at du er en kvinne, for menn flest er ikke opptatt av å bli likt og godtatt av andre menn. 

Anonymkode: 8a047...9f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, a l'orange skrev:

 Ta bare hvordan folk opplever meg som mann. Det handler ikke bare om kjønn, men om hakkeorden og hierarki.

 

1 time siden, a l'orange skrev:

Jeg er dame og sitter selvfølgelig i det samme biologiske glasshuset som alle andre damer. Er ikke fritt for at jeg oppfører meg i takt med mine genetiske føringer, og det vet både jeg og den mannen det skjer med (eller mot, alt ettersom).

Unnskyld, men er du født som gutt eller jente?

Det er mener jeg er relevant å vite når du uttaler deg på vegne av begge kjønn og forklarer så mye ut ifra biologi.

Jeg har ikke krav på å vite det, men jeg føler det må være lov å spørre i ditt tilfelle. Det ville tross alt vært rart om du mente det var uvesentlig hva man er født som. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Det er så mange jenter som tar høy utdannelse. Er det litt nedtur for en mann å være underlegen damen i intellekt? 

Hvis du som dame har høy utdannelse, vil det være greit å gifte seg med en lastebil sjåfør?

Anonymkode: 4ffe2...d7a

Ja, jeg syns det er vanskelig.

Jeg har hatt damer som har vært interessert i meg, som jeg har trukket meg unna og behandlet dårlig (dessverre) fordi de var for smarte.

Ottar Hellevik har forsket på lykke, og med bakgrunn i det, så vil jeg ikke ha ei dame som er bedre enn meg på områder hvor det er sårt at jeg ikke er flinkere selv. Jeg vil kunne unngå disse arenaene, jeg vil ikke ha de gnidd inn i trynet.

Om det ikke er entydig synlig (og det er det heldigvis ikke, fordi de færreste arenaene er like målbare som idrett), så kan det gå.

En annen ting er at intelligente kvinner ofte er slemme kvinner. Fordi det er rasjonelt i mange situasjoner å være "slem".

Det beste man kan gjøre er å gå for en halvsmart dame.

Anonymkode: 9ea39...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor flere brukere her inne MÅ forherlige seg selv.

Det gjør vi alle.

Det er omtrent ingen som disser seg selv.

Selvironi tror jeg bare er noe folk som fisker blant intellektuelle har evolusjonsmessig fordel av.

Anonymkode: 9ea39...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du svarer jo selv på veldig mange tråder, hisser deg opp og provoserer.

Nå er det en liten forskjell på om det er brukeren som provoserer, eller klientellet som er totalt føkkings idioter. Og på KG er det mange idioter. Idioter er lettprovoserte. Smarte folk: not so much.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stoltskattesnylter said:

Nå er det en liten forskjell på om det er brukeren som provoserer, eller klientellet som er totalt føkkings idioter. Og på KG er det mange idioter. Idioter er lettprovoserte. Smarte folk: not so much.

Ref. nicket ditt?

Anonymkode: 341d7...b62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg syns det er vanskelig.

Jeg har hatt damer som har vært interessert i meg, som jeg har trukket meg unna og behandlet dårlig (dessverre) fordi de var for smarte.

Ottar Hellevik har forsket på lykke, og med bakgrunn i det, så vil jeg ikke ha ei dame som er bedre enn meg på områder hvor det er sårt at jeg ikke er flinkere selv. Jeg vil kunne unngå disse arenaene, jeg vil ikke ha de gnidd inn i trynet.

Om det ikke er entydig synlig (og det er det heldigvis ikke, fordi de færreste arenaene er like målbare som idrett), så kan det gå.

En annen ting er at intelligente kvinner ofte er slemme kvinner. Fordi det er rasjonelt i mange situasjoner å være "slem".

Det beste man kan gjøre er å gå for en halvsmart dame.

Anonymkode: 9ea39...db3

Hvem var slem sa du?

Anonymkode: e359f...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, a l'orange skrev:

Hadde vi vært styrt av fornuft alene, og «valgt selv» som du sier, så hadde vi i større grad ønsket å la være å svare på ting, og i større grad klart å avstå fra å gjøre det. Jeg er på ingen måte mer nådig mot menn, men naturen styrer i stor grad hvordan man oppfatter ting. Ta bare hvordan folk opplever meg som mann. Det handler ikke bare om kjønn, men om hakkeorden og hierarki.

Uansett, det som mange egentlig er fornærmet over, er at vi mennesker er del av naturen.

Jeg personlig er bare glad for at vi er det. Jeg synes det er fascinerende.

Ikke minst er det relevant for trådstarter sitt spørsmål. Jeg tror nok endel menn velger vekk kvinner med høy utdannelse hvis de gjør det innen de møtes. Høy utdannelse bærer bud om mye kunnskap, og kunnskap er makt, som kan brukes både på godt og vondt. Så tror jeg det kan være omvendt hvis man allerede har møttes. Det å lese mye skjønnlitteratur styrker empatien. Det å forholde seg kjølig og rasjonelt fremfor hissig og emosjonelt, kan virke beroligende.

Du hadde da i større grad, hvis du hadde vett til det, latt være å svare på ting. Alle mennesker vet da at mennesker er dyr, det er bare de at ikke alle legger an en pseudobiologisk tone slik du gjør. Jeg tviler på du synes det er fascinerende, for da hadde du kunnet mye mer om det.

Anonymkode: a1e79...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg syns det er vanskelig.

Jeg har hatt damer som har vært interessert i meg, som jeg har trukket meg unna og behandlet dårlig (dessverre) fordi de var for smarte.

Ottar Hellevik har forsket på lykke, og med bakgrunn i det, så vil jeg ikke ha ei dame som er bedre enn meg på områder hvor det er sårt at jeg ikke er flinkere selv. Jeg vil kunne unngå disse arenaene, jeg vil ikke ha de gnidd inn i trynet.

Om det ikke er entydig synlig (og det er det heldigvis ikke, fordi de færreste arenaene er like målbare som idrett), så kan det gå.

En annen ting er at intelligente kvinner ofte er slemme kvinner. Fordi det er rasjonelt i mange situasjoner å være "slem".

Det beste man kan gjøre er å gå for en halvsmart dame.

Anonymkode: 9ea39...db3

Synes dette var et morsomt og ærlig innlegg jeg!

Anonymkode: a1e79...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/5/2018 at 4:41 PM, AnonymBruker said:

Hvordan kan du påstå noe sånt ut fra det lille jeg har skrevet? Hvordan kan du trekke denne konklusjonen? Det er for meg ganske vanskelig å skjønne at du kan hevde det du gjør her.

Fordi din sosiale kompetanse er dårlig. Om du er en god menneskekjenner vet du hvordan det er mulig å forstå mennesker ganske bra gennom tekst. Selv når noen troller gir det en ide av hvem de er, hva de synes er gøy osv. 

On 8/5/2018 at 4:41 PM, AnonymBruker said:

Ja, dere tenker "hva faen er det du snakker om?" fordi dere aldri har hørt om det, og at det er langt over deres nivå for å kunne forstå det som det snakkes om. Kvinner er simple sånn sett, hvis det ikke eksisterer i hennes verden, eller gir mening emosjonelt så kan det heller ikke være sant. Derfor oppfattes det som en brøler...

Dette er en ekstrem sterk virkelighetsoppfatning som beskytter ego mot å ta feil. Med en gang du kjenner tvilen og ubehaget ved at du kanskje tar feil kan du steile og gå hardt inn mot "men hun er en kvinne hun forstår ingenting" og du kan fortsette i din egen virkelighetsoppfatning der du ikke lærer noe. "Kvinner er simple, egoet mitt er beskyttet"

On 8/5/2018 at 4:41 PM, AnonymBruker said:


Hele stereotypen "smart person, dum sosialt" gjelder ikke alltid. Selv om det er mange her i tråden som tydeligvis er så negativt innstilt at de bare må lire fra seg fraser for å jekke meg ned. Haters gonna hate, men det visste jeg allerede.
 

Anonymkode: 1ba8d...221

"Haters gonna hate". Jeg har rett, jeg har rett for helvete! Hvem er dere dumme kvinner som tror dere kan noe?? 

 

On 8/5/2018 at 8:52 PM, AnonymBruker said:

Kontekst. Jeg svarer i denne tråden at nei det er ikke ofte jeg møter kvinner som skremmer meg intellektuelt. Eller dominerer meg. Jovisst kan de ha mer innsikt i visse tema, men totalt sett er jeg som oftest smartere enn de. 

Jeg har selv sagt at jeg ser etter en som er smartere enn meg, men det sier venninnene mine at kommer til å bli vanskelig. Så jeg nøyer meg med at hun er sosialt og emosjonelt smart. Jeg er kompetent men jeg vet det finnes flere som er smartere enn meg på det feltet. Møter oftere kvinner som er smarte på det feltet enn akademisk.

Melder meg forøvrig ut fra denne tråden. Det er tydeligvis slik at negativiteten skal seire for enkelte, og folk er kjappe på å påpeke at jeg må ha noen svake sider. Ja det har jeg, men i motsetning til dere så jobber jeg med de ;) En av de negative sidene er at jeg prøver å svare alle som svarer meg. Det må jeg lære meg å slutte med.

Anonymkode: 1ba8d...221

Du melder deg ut, ja. det passer jo bra npå som du faktisk møter motstand. Skulle tatt seg ut om du faktisk ble nødt til å snakke med kvinner smartere enn deg selv og bevsie ovenfor deg selv at du ikke er så smart som du ønsker å tro

Anonymkode: e0015...306

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, stoltskattesnylter skrev:

Nå er det en liten forskjell på om det er brukeren som provoserer, eller klientellet som er totalt føkkings idioter. Og på KG er det mange idioter. Idioter er lettprovoserte. Smarte folk: not so much.

Liker tanken på at dette er ditt første innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Fordi hen er transkvinne.

...og da stigmatiserer man og fordummer 55% av befolkninga...? 

4 timer siden, a l'orange skrev:

Ser du?

Du gjør nå nettopp det jeg beskrev!

Hahaha!! Herlig! 👏🏻👏🏻👏🏻

(i vårt tilfelle er det evolusjonsmessig nyttesløst da, siden jeg er kvinne selv og ikke er interessert)

Ja, det er survival of the fittest, som vi ser spor av på KG. 

 Nei. Vedkommende gjorde overhodet ikke hva du beskrev.

Det du beskriver som «flørt» vokste de fleste fra da de passerte 16. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, a l'orange skrev:

Liker tanken på at dette er ditt første innlegg!

Selvfølgelig, selvsentrerte folk liker alle som er fullstendig enige med dem. De samme folkene legger ansvaret for sitt budskap på mottakeren, og mener at de selv ikke har noe ansvar for hva som faller ut av kjeften på dem. 

Anonymkode: 8a047...9f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg syns det er vanskelig.

Jeg har hatt damer som har vært interessert i meg, som jeg har trukket meg unna og behandlet dårlig (dessverre) fordi de var for smarte.

Ottar Hellevik har forsket på lykke, og med bakgrunn i det, så vil jeg ikke ha ei dame som er bedre enn meg på områder hvor det er sårt at jeg ikke er flinkere selv. Jeg vil kunne unngå disse arenaene, jeg vil ikke ha de gnidd inn i trynet.

Om det ikke er entydig synlig (og det er det heldigvis ikke, fordi de færreste arenaene er like målbare som idrett), så kan det gå.

En annen ting er at intelligente kvinner ofte er slemme kvinner. Fordi det er rasjonelt i mange situasjoner å være "slem".

Det beste man kan gjøre er å gå for en halvsmart dame.

Anonymkode: 9ea39...db3

Hvor møter du kvinner?

Mange kvinner rundt 30 år har opplevd ganske kjip behandling fra menn eller samfunnet for øvrig. Er selv rundt den alderen og ble behandlet relativt dårlig i skole og av familie. Jeg ble behandlet som dummere enn jeg var. Som resultat har jeg blitt noe kynisk og har lært at jeg er nødt å være hard for å bli hørt og respektert. Mulig generasjonen av intelligente kvinner under meg blir behandlet bedre da synet på kjøtt har endret seg noe

Skal sies at jeg aldri er slem mot mennesker som jeg oppfatter som genuine og greie. Jeg slår bare hardt ned på ignoranse og mennesker som behandler andre eller meg dårlig. 

Anonymkode: e0015...306

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...