Gå til innhold

Noe så latterlig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Depo provera prevensjonsmiddel. Denne kjøper jeg på apoteket og tar med meg til legekontoret slik at de kan sette den inn. Ingen andre plasser har tidligere krevd penger for å sette den inn. Jeg har nylig begynt på nytt legekontor. Dette kontoret har krevd meg penger for sette på sprøyta. 69 kr.

Jeg spør hvorfor. De sier: pga utstyr. Jeg lurer på hvorfor. All utstyret er jo i pakken og det har jeg allerede betalt for og tatt med. Det ligger i pakken.
Jeg spør hva slags utstyr. Alt ligger jo i pakken. De sier bomullsdott og teip. Jeg sier: Seriøst? Dere vil ha 69 kr for bomullsdott og teip? Hun sier hvis du har med bomullsdott og teip skal du slippe å betale 69 kr.

Anonymkode: 1c45c...843

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare ta med bomullsdott og teip fra nå av da? Det er vel ikke noe problem det?

Anonymkode: 61e91...11c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt vil spare den enorme summen på 69 kr kan du vel bare ta med teip og bomull? 

Anonymkode: 81d3d...f1c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på det samme i flere år selv og måtte betale hver gang. Men så bra at man kan ta med utstyret selv da, da kan du jo bare gjøre det? 😛

Anonymkode: 4ce66...de4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta med bomullsdott og teip.  :laugh: 

AnonymBruker
Skrevet

Sett den selv da. Settes intramuskulært, sett det i låret. 

Anonymkode: 69978...d9a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tør jeg ikke. Hvordan vet man hvor langt inn den skal? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ooog skal ikke den ovenfor rumpa?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem betaler lønn, leie strøm osv for den ansatte da? Du kan ikke forvente at folk jobber gratis.

Anonymkode: ed5bd...5ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem betaler lønn, leie strøm osv for den ansatte da? Du kan ikke forvente at folk jobber gratis.

Hennes arbeidsgiver som forøvrig ikke er meg. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hun nevnte selv at jeg hadde frikort og at jeg kun skulle betale for utstyr som var bomullsdott og teip. Som er smålig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har det kontoret selv betalt for en bomullsdott og 3 cm teip? 1 kr

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for å ta opp tid som de kunne brukt på en pasient som trengte det🙄 i

Anonymkode: 36ba0...d69

• Liker 2
Skrevet

Ikke sett den selv. Det er potensielt farlig.

Ellers synes jeg dette er lite å klage over. Bør ikke et selskap (legekontoret) få betalt for jobben de gjør? Vær glad du ikke bor i USA hvor slikt koster 200 dollar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for å ta opp tid som de kunne brukt på en pasient som trengte det🙄 i

Jeg ER pasienten som trengte det. Og jeg har betalt for tiden med frikort. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, isw skrev:

Ikke sett den selv. Det er potensielt farlig.

Ellers synes jeg dette er lite å klage over. Bør ikke et selskap (legekontoret) få betalt for jobben de gjør? Vær glad du ikke bor i USA hvor slikt koster 200 dollar.

Jeg klager ikke. Synes det var rart fra dette kontoret da ingen andre har krevd før og at de krever dette for noe som bomull og teip. Da er en ikke noe særlig serviceinnstilit. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg ts. 

Anonymkode: 35cef...216

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ER pasienten som trengte det. Og jeg har betalt for tiden med frikort. 

Ja? Men om du har frikort så burde du vite at man må betale for utstyr? 

Jeg klager ikke. Synes det var rart fra dette kontoret da ingen andre har krevd før og at de krever dette for noe som bomull og teip. Da er en ikke noe særlig serviceinnstilit. 

Du klager, et legekontor er ikke en servicebedrift, men en helsetjeneste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Depo provera prevensjonsmiddel. Denne kjøper jeg på apoteket og tar med meg til legekontoret slik at de kan sette den inn. Ingen andre plasser har tidligere krevd penger for å sette den inn. Jeg har nylig begynt på nytt legekontor. Dette kontoret har krevd meg penger for sette på sprøyta. 69 kr.

Jeg spør hvorfor. De sier: pga utstyr. Jeg lurer på hvorfor. All utstyret er jo i pakken og det har jeg allerede betalt for og tatt med. Det ligger i pakken.
Jeg spør hva slags utstyr. Alt ligger jo i pakken. De sier bomullsdott og teip. Jeg sier: Seriøst? Dere vil ha 69 kr for bomullsdott og teip? Hun sier hvis du har med bomullsdott og teip skal du slippe å betale 69 kr.

Det er også betaling for at helsepersonell bruker tid på å dytte sprøyta inn i deg. I tillegg kastes den brukte sprøyta i risikoavfallet noe legekontor bruker en del penger på å få destruert. 

I tillegg skal det skrives journalnotat på hva som har blitt gjort, så kr. 69 (med eller uten gebyr?) Er noe legekontoret har full anledning til å avkreve deg, med eller uten plaster, dott og medbragt sprøyte/utstyr.

Du har også labbet inn med sko på, det skal vaskes etter deg, og legen lever faktisk av at pasientene får service og hjelp på legekontoret. 

Dette er skrevet med forbehold om at du ikke har frikort, og legen kan ta takster for å få deg inn på kontoret og ut igjen.

Skal du klage så får du klage til de som bestemmer hva leger kan ta betalt for og hvor mye. Alt har faste takster.

Anonymkode: 88971...f3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er også betaling for at helsepersonell bruker tid på å dytte sprøyta inn i deg. I tillegg kastes den brukte sprøyta i risikoavfallet noe legekontor bruker en del penger på å få destruert. 

I tillegg skal det skrives journalnotat på hva som har blitt gjort, så kr. 69 (med eller uten gebyr?) Er noe legekontoret har full anledning til å avkreve deg, med eller uten plaster, dott og medbragt sprøyte/utstyr.

Du har også labbet inn med sko på, det skal vaskes etter deg, og legen lever faktisk av at pasientene får service og hjelp på legekontoret. 

Dette er skrevet med forbehold om at du ikke har frikort, og legen kan ta takster for å få deg inn på kontoret og ut igjen.

Skal du klage så får du klage til de som bestemmer hva leger kan ta betalt for og hvor mye. Alt har faste takster.

Anonymkode: 88971...f3a

Når legekontoret selv sier at jeg må kun betale for utstyr er dette det en må forholde seg til. Og kontoret har sagt at utstyr er bomullsdott og teip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...