Pearl2.0 Skrevet 31. juli 2018 #21 Del Skrevet 31. juli 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken dialekt snakker du? Anonymkode: c887a...667 Er fra Midt-Norge😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #22 Del Skrevet 31. juli 2018 47 minutter siden, Arabella skrev: Jeg kjenner ingen som heter Siren, men antar jeg ville uttalt det slik du skriver i første setning. Ellers hvis jeg er usikker på et navn, spør jeg vedkommende. I dette tilfellet er det en baby som ennå ikke har lært å uttale navnet sitt. Moren skarrer og vil derfor kunne uttale det på en annen måte enn på Østlandet Det er en del eksempler på at et navn kan lyde fint i én landsdel, for så å bli helt annerledes i en annen. Maren er et slektsnavn som jeg gjerne ville ha brukt som navn på en datter, men synes det egner seg best på sørlandet. Det er fint skriftlig, men muntlig blir det flere varianter. Samme med Karen. Anonymkode: c887a...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soeuh Skrevet 31. juli 2018 #23 Del Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også østlandsk og tenker ikke at trykke kan ligge på andre steder enn tonem 2? Anonymkode: c887a...667 Trykk og tonem er to forskjellige ting. Trykket kan ligge på første eller siste stavelse. Tonem er tonen i ordet. Har aldri hørt noen uttale Siren med tonem 1. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå