Gå til innhold

Rare navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det med Arian og historiebøkene? 

Anonymkode: d1d3b...c40

Hmmm, jeg kan gi deg noen pekere du kan Google videre.. Vi hadde en krig i Europa sånn på begynnelsen av 1940 tallet. Noen som bidro stekt til denne, var en gruppe som kalte seg nazister. De var ganske opptatt av den ARISKE rase... Det har også dukket opp noen figurer i den senere tid, som sier de er nynazister, som også er ganske «artige»

Som på engelsk skrives Aryan eller (aryan race) Si de høyt, også sier du Arian høyt etterpå. Også kan du etterpå Google Aryan Nations, og sjekke hva de står for.

Så konklusjonen min er at kaller du ungen din for Arian er du enten nazist eller totalt historieløs, eventuelt dum som et brød fordi du ikke tar koblingen....

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Roskva 

jeg regner med at de som gir ungene sine uvanlige fornavn ikke har like uvanlige etternavn! Det er frustrerende å bruke mye tid på å stave navn for at det skal dukke opp i offentlige registre. 

Er tross alt glad for at foreldrene mine gikk for et vanlig fornavn da det er mye klunder med etternavnet. Det er ikke spesielt komplisert men folk staver det likevel feil. 

Anonymkode: 8e0ab...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Stella Rose skrev:

Vet om en som heter  Analius.

Tror ikke på det. Her i Norge er det ikke lov å døpe ungene sine til noe slik som kan minne om kjønnsorganer.

Anonymkode: 2cf31...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg møtte en pakistanskættet Arian her om dagen. Koblet overhodet ikke med nazisme. 

Anonymkode: 1a4b8...1b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Brøleapen skrev:

Hmmm, jeg kan gi deg noen pekere du kan Google videre.. Vi hadde en krig i Europa sånn på begynnelsen av 1940 tallet. Noen som bidro stekt til denne, var en gruppe som kalte seg nazister. De var ganske opptatt av den ARISKE rase... Det har også dukket opp noen figurer i den senere tid, som sier de er nynazister, som også er ganske «artige»

Som på engelsk skrives Aryan eller (aryan race) Si de høyt, også sier du Arian høyt etterpå. Også kan du etterpå Google Aryan Nations, og sjekke hva de står for.

Så konklusjonen min er at kaller du ungen din for Arian er du enten nazist eller totalt historieløs, eventuelt dum som et brød fordi du ikke tar koblingen....

Jeg gikk i klasse med en muslimsk gutt som het Aryan, tenkte aldri noe over det. 

Anonymkode: 55230...3ee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alf. Kjenner en som ble mobbet fordi han lespet. 

Anonymkode: 01f04...570

Alf er da et helt vanlig fornavn

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ariske rasen er ikke det de fleste på verdensbasis kobler til navnet Aryan, det er et vanlig navn i Tyrkia, India og Pakistan. Jeg kjenner 2 som heter det, begge menn i 30-årene.

Aryan er et flott navn syns jeg.

Skulle jeg selv fått barn skulle de fått tradisjonelle "kjedelige" navn som fungerer både på norsk og engelsk :  Christian, Elizabeth (som jeg heter selv😂), Martha, Fredrick, Catherine etc.

Jeg liker også erkenorske gamle navn som Saga, Birk, Inga, Bjørn..men ville ikke kalt barna mine for det da jeg er halvt engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslemøy, Cornelius, Milo (en slektning som kalte babyen sin det, måtte bite meg selv i leppa 🙈) Mandius. Vet disse er (bortsett fra Milo) er nokså vanlige navn, men grusomme likevel. Pluss mange andre navn som allerede er nevnt 😅

Men noe jeg aldri har sagt til noen, da jeg kjenner noen som heter det : Amalie  - høres ut som navnet på en sykdom. There, I said it 🙈

Endret av Punhunter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre om du forteller meg det, enn å henge ut datteren min her. Hun er forresten fin. Om noen skulle lure.

Anonymkode: 19f66...f49

Lol. Det er flere barn som heter Ea. Jeg vet om 2 stk. Ei som går på skole og ei som snart er 1 år. 

Anonymkode: 3bb21...432

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ynva

(you never walk alone) 

Bare på grunn av oppkallingen. Så Harry 

Anonymkode: 3bb21...432

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, Sialove skrev:

Nathaniel.. er faktisk ikke lov......

Hvorfor ikke?  Grandonkelen min het det...

Anonymkode: 60ce5...c9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir litt feil å kalle dem stygge, men har noen navn på folk jeg kjenner/ har møtt, og som jeg har problemer med å venne meg til:  Gutter:  Bror, Gudleik, Konrad og Sune.    Jentenavn:  Torbjørg, Judith og Phoebe (ble uttalt Føbe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Ullvott skrev:

Sier hvem? Det er ganske mange som heter det. 

Sier de fleste som ikke er harrytasser fra bondelandet og alenemødre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Iben og Saga

Anonymkode: 55811...be6

Ahahaha det heter jentene mine!

Anonymkode: 44352...84e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ahahaha det heter jentene mine!

Anonymkode: 44352...84e

Og jeg synes begge navnene er flotte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...