Gå til innhold

Kreft i tånagl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ED97022E-47A5-4D2F-B9DB-F13F6E6A8611.jpeg

Anonymkode: 99f1a...1e0

Tok dette med blits. Mørkere i virkeligheten.

Anonymkode: 99f1a...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om fastlegen vurderer at det kan være kreft, bør han jo straks ta prøver med tanke på det.

Anonymkode: 25a30...c15

Almdnlege og dermatolog har da virkelig kommunikasjon. De som mottar henvisning vurderer hvor mye dette haster.

Anonymkode: e57d2...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om fastlegen vurderer at det kan være kreft, bør han jo straks ta prøver med tanke på det.

Anonymkode: 25a30...c15

Dessuten har ikke legen vurdert at det kan være kreft. TS har selv tenkt dette.

Anonymkode: e57d2...445

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok dette med blits. Mørkere i virkeligheten.

Anonymkode: 99f1a...1e0

Ser ikke ut som kreft det der, det ville vært mye mørkere. Gjør det vondt når du tar på den delen? Det ser ut som du har fått noe opp i neglen. Uansett så er det fint du skal tilbake til lege - h*n kan hjelpe deg bedre. :) 

https://www.onlinelege.no/svar/_kan-den-svarte-forandringen-under-neglen-vaere-ondartet-foeflekkreft_ref:bdgfejf66

 

Anonymkode: fd670...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten har ikke legen vurdert at det kan være kreft. TS har selv tenkt dette.

Anonymkode: e57d2...445

Det vet vi ikke. Nettopp derfor skrev jeg: "Om (hvis)  fastlegen vurderer at det kan være kreft, bør han jo straks ta prøver med tanke på det."

Anonymkode: 25a30...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut som et blåmerke og en sprukken negl? 

Anonymkode: 2f6ff...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser om føflekkreft under neglene står det at dette ofte blir forvekslet med andre ting, og at legene ofte ikke mistenker dette. Så det kan selvsagt vere slik min lege har tenkt! Det er vertfall noe som er galt med neglen, om det så er feilernæring, psoriasis, stoffskifte eller gudene vet 😊legger ved nytt bilde i bedre lys. 

3B97E432-6EB0-4859-B947-2E7739268951.jpeg

Anonymkode: 99f1a...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft i tånegl? Aldri hørt om neglkreft før.

Anonymkode: 21882...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kreft i tånegl? Aldri hørt om neglkreft før.

Anonymkode: 21882...5f4

Joda det kan forekomme. Må legge til at jeg også har fjernet en del føflekker påkroppen men desse fikk jeg tilbakemelding på var fine. Skal til hudlegen for å fjerne flere i sept. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser om føflekkreft under neglene står det at dette ofte blir forvekslet med andre ting, og at legene ofte ikke mistenker dette. Så det kan selvsagt vere slik min lege har tenkt! Det er vertfall noe som er galt med neglen, om det så er feilernæring, psoriasis, stoffskifte eller gudene vet 😊legger ved nytt bilde i bedre lys. 

 

Anonymkode: 99f1a...1e0

Du har det der på begge tåneglene? Her er i hver fall en link til, går for ab under og: 

https://patient.info/doctor/nail-disorders-and-abnormalities

Sitat

The nail becomes detached from its bed at the base and side, creating a space under the nail that accumulates dirt. Air under the nail may cause a grey-white colour but can vary from yellow to brown.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kreft i tånegl? Aldri hørt om neglkreft før.

Anonymkode: 21882...5f4

Det oppstår ofte forandringer i neglene som har noe med den generelle helsen din å gjøre. Løfter neglen seg fra neglesengen og man får «luft» under så kalles det «Onycholysis»: 

Anonymkode: fd670...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei

Det var en fin tå, syns ikke dette ser farlig ut, har du prøvd å file vekk litt for deretter og polere med en 4 stegs fil, for meg ser det ut som du har fått en liten skade i neglen hvor vann og smuss har trengt inn, jeg er ikke lege men steller mye med føtter, tror du kan slappe helt av, dette order seg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...