Gå til innhold

Kreft i tånagl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Var hos legen og tok prøver av storetånaglen da vi trodde dette var sopp. Det er en mørk misfarging under neglen mot den andre tåen. Fikk svar at det ikke var sopp. Kan det vere kreft? Har vært slik i nesten et år nå. Jeg bruker ikke neglelakk osv som kan gi misfarging. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Var hos legen og tok prøver av storetånaglen da vi trodde dette var sopp. Det er en mørk misfarging under neglen mot den andre tåen. Fikk svar at det ikke var sopp. Kan det vere kreft? Har vært slik i nesten et år nå. Jeg bruker ikke neglelakk osv som kan gi misfarging. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

Spør legen.

Anonymkode: 25a30...c15

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da virkelig ikke dum? 

Legen er på ferie til slutten av august, fikk svar bare på en melding frå helserespons. 

Sto; ta dette opp med hudlege i september. Ingen spor av sopp. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er da virkelig ikke dum? 

Legen er på ferie til slutten av august, fikk svar bare på en melding frå helserespons. 

Sto; ta dette opp med hudlege i september. Ingen spor av sopp. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

Kontakt ditt legesenter og be om å få komme inn til en annen fastlege nå mens din fastlege er på ferie, slik at du får spurt lege om dette nå.

Anonymkode: 25a30...c15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt ditt legesenter og be om å få komme inn til en annen fastlege nå mens din fastlege er på ferie, slik at du får spurt lege om dette nå.

Anonymkode: 25a30...c15

Er ikke hjelp i å mase på allmenleger når de vil at ts skal til hudlege. Ja, det kan selvsagt være kreft, men det kan også være mye annet. Om du vil inn raskere må du pushe på poliklinikken.

Anonymkode: e57d2...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt ditt legesenter og be om å få komme inn til en annen fastlege nå mens din fastlege er på ferie, slik at du får spurt lege om dette nå.

Anonymkode: 25a30...c15

Var det jeg gjorde idag. Sa at jeg var bekymret og det var lenge å vente helt til slutten av aug evt sept. Da sa hun sure i skranken; jaja du får bare vente. Jeg ringte også hudlegen for å flytte frem timen min om det dukket opp avbestillinger. Så jeg får altså ikke noe hjelp før da. Tenkte kanskje andre har opplevd noe lignende og hadde råd. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke hjelp i å mase på allmenleger når de vil at ts skal til hudlege. Ja, det kan selvsagt være kreft, men det kan også være mye annet. Om du vil inn raskere må du pushe på poliklinikken.

Anonymkode: e57d2...445

Om fastlegen vurderer at det kan være kreft, bør han jo straks ta prøver med tanke på det.

Anonymkode: 25a30...c15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det jeg gjorde idag. Sa at jeg var bekymret og det var lenge å vente helt til slutten av aug evt sept. Da sa hun sure i skranken; jaja du får bare vente. Jeg ringte også hudlegen for å flytte frem timen min om det dukket opp avbestillinger. Så jeg får altså ikke noe hjelp før da. Tenkte kanskje andre har opplevd noe lignende og hadde råd. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

Du kan bestille time på en privat legeklinikk.

Anonymkode: 25a30...c15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timen med hudlege er privat. Medi3. Legen har ikke nødvendigvis vurdert at det kan vere kreft, men meldingen bekymret meg. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Timen med hudlege er privat. Medi3. Legen har ikke nødvendigvis vurdert at det kan vere kreft, men meldingen bekymret meg. 

Anonymkode: 99f1a...1e0

Ettersom du er bekymret: Jeg ville bestilt time til en fastlege på en privat klinikk for å få snakket med en lege om det og evt få tatt prøver snarest.

Anonymkode: 25a30...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta bilde og legge det ut her? Jeg sjekker ofte neglene og ser også på andres så om det er noe «unormalt» så kan jeg finne ut hva det er. Mange leger har ikke peiling. 

Anonymkode: fd670...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ta bilde og legge det ut her? Jeg sjekker ofte neglene og ser også på andres så om det er noe «unormalt» så kan jeg finne ut hva det er. Mange leger har ikke peiling. 

Anonymkode: fd670...a03

Er du fotpleier?

Anonymkode: 25a30...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ta bilde og legge det ut her? Jeg sjekker ofte neglene og ser også på andres så om det er noe «unormalt» så kan jeg finne ut hva det er. Mange leger har ikke peiling. 

Anonymkode: fd670...a03

Kan du stille diagnose kun ved å se et bilde?

Anonymkode: 25a30...c15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor i all verden du tenker at det er kreft. 

Anonymkode: f0087...4ef

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvorfor i all verden du tenker at det er kreft. 

Anonymkode: f0087...4ef

Det gjør jeg og. 

Ts. Hvis hudlegen eller fastlegen hadde mistenkt kreft hadde du fått time med en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du stille diagnose kun ved å se et bilde?

Anonymkode: 25a30...c15

Ja. Nei, jeg er ikke fotpleier, men jeg er ekstremt interessert i den type så jeg leser om alle slike ting. Mye helserelatert som man kan se på neglene. En mørk flekk under en negl kan tyde på anemi, diabetes, hjerteproblemer, nyreproblemer eller hudkreft. 

 Se om tåen din ligner på noe av det som er nederst i denne artikkelen her: https://mddk.com/subungual-melanoma.html

Akkurat nå, Duff skrev:

Hvis hudlegen eller fastlegen hadde mistenkt kreft hadde du fått time med en gang. 

Ikke nødvendigvis. Jeg har selv hatt problemer med negler og helse og spurt diverse leger, men de har ikke peiling. Alt jeg vet har jeg funnet ut på egenhånd. Meste må man søke på engelsk om. 

Anonymkode: fd670...a03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kan ikke vite om du har kreft. Du må rett og slett vente til legen din er tilbake fra ferie.

Hadde det vært kreft, hadde du blitt innkalt på dagen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du stille diagnose kun ved å se et bilde?

Anonymkode: 25a30...c15

Vi kan ikke og skal ikke sette diagnoser her inne. Det er det kun legen som gjør

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Vi kan ikke og skal ikke sette diagnoser her inne. Det er det kun legen som gjør

Hovedsakelig er det vel en hudlege som er behjelpelig i slike saker, eventuelt en som har med negler å gjøre. 

Anonymkode: fd670...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...