Gå til innhold

Dere som ble mobbet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere nå? Jeg ble mobbet i barndommen og har fortsatt flashbacks, og har fått både sosial angst og ekstremt dårlig selvtillit på grunn av mobbingen. Det er så frustrerende at dette skal ødelegge så mye for meg, jeg prøver og prøver å komme meg videre men det er ikke lett :( Er 23 år nå og har gått til psykolog i flere år. 

Anonymkode: 957dd...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere nå? Jeg ble mobbet i barndommen og har fortsatt flashbacks, og har fått både sosial angst og ekstremt dårlig selvtillit på grunn av mobbingen. Det er så frustrerende at dette skal ødelegge så mye for meg, jeg prøver og prøver å komme meg videre men det er ikke lett :( Er 23 år nå og har gått til psykolog i flere år. 

Anonymkode: 957dd...330

Samme her. Og jeg er 42..

Anonymkode: 598b7...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37 og det sitter langt inni meg, spesielt i situasjoner hvor jeg skal utføre noe jeg er usikker på og hvor flere ser på meg. 

Mange snakker om bitterhet overfor mobberne. Jeg er sint på dem, men tror det skyldes at de manglet og fortsatt mangler empati.

jeg er mest bitter overfor de som passivt sto og så på det, uten å gripe inn. De har faktisk mulighet til å endre dette, men ble stoppet av feighet, eller at de rett og slett ikke brydde seg

Anonymkode: 7e5fe...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye bedre etter 30 og jeg begynte å jobbe med egen psyke. Nå som 40, har jeg ingen poblemer tilknyttet mobbing. 

Anonymkode: 2d57d...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både på barneskolen og ungdomsskolen. Er snart 29 og det preger meg veldig - men ikke på alle områder og roller i livet mitt. Så det går bedre. Oppsøkte frivillig psykolog for en stund siden :) . Sliter med å føle meg "bra nok" og bærer fremdeles nag til mobberne, selv om jeg som voksen forstår at det var de andre voksne som sviktet den gangen. 

Anonymkode: 67d95...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en sterkere person av det. Jeg er den i dag taknemlig for mobbingen. Kunne jeg valgt å gå tilbake i tid hadde jeg valgt å bli mobbet på nytt igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en lik tråd

 

Anonymkode: 605ed...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere nå? Jeg ble mobbet i barndommen og har fortsatt flashbacks, og har fått både sosial angst og ekstremt dårlig selvtillit på grunn av mobbingen. Det er så frustrerende at dette skal ødelegge så mye for meg, jeg prøver og prøver å komme meg videre men det er ikke lett :( Er 23 år nå og har gått til psykolog i flere år. 

Anonymkode: 957dd...330

jeg er 34. Jeg slet en periode men fant meg selv igjen via kampsporten. Det å kunne føle meg sterk igjen om enn kun fysisk lot meg få tiden jeg trengte til å føle meg trygg psykisk også. Etter dette så har jeg ikke snudd. Dog, dessverre er jeg uheldig med kjærligheten siden jeg ble dyttet inn i busker eller kalt det ene og det andre mens de andre flørtet med jentene. Har aldri tatt meg inn igjen etter det på dette feltet, dessverre :( Men as for mobbere i dag? Jeg er den som ALDRI står som anonym og lar drittsekkene holde på. Jeg vet hvor vondt det er å være den som blir hakket på.

Endret av Onkel barnløs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere nå? Jeg ble mobbet i barndommen og har fortsatt flashbacks, og har fått både sosial angst og ekstremt dårlig selvtillit på grunn av mobbingen. Det er så frustrerende at dette skal ødelegge så mye for meg, jeg prøver og prøver å komme meg videre men det er ikke lett :( Er 23 år nå og har gått til psykolog i flere år. 

Anonymkode: 957dd...330

Går fortsatt dårlig og har hatt veldig dårlige opplevelser spesielt på vgs og i voksen alder. Man føler seg verdiløs og føler sterk forrakt og hat osv. Husker spes da jeg ble kalt stygg hver fuckings dag og udugelig osv pluss at guttene skulle manipulere meg hele tiden enda jeg aldri gikk på, og de skulle fortelle meg at jeg aldri kom til å få noe osv fordi jeg var visst så stygg. Jeg var og har aldri vært stygg på noen måte, jeg hadde en venninne som faktisk var stygg og hun ble klådd på hele tiden osv. Sliter med dette i dag, spesielt hvis jeg blir avvist tar jeg det veldig tungt og spesielt når alt handler om å være perfekt i andres øyne, og bli elsket og beundret, noe jeg aldri har blitt av verken ekser osv... og jeg ser uperfekte mennesker som får en partner som er for bra for de.

Anonymkode: 13fc9...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter såpass med psyken at jeg ikke tenker stort på mobbingen. Fordi jeg i bunn og grunn føler jeg ikke fortjente noe bedre allikevel. Så det føles ut som en selvfølge at jeg skal bli tråkket på. Jeg er med andre ord så skadet psykisk, at jeg ikke blir noe spesielt preget av det. Noe som er både positivt og negativt. 

Anonymkode: d5495...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still working to become the person I always should have been. 

Anonymkode: d87e0...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går egentlig ganske bra med meg. Jeg vet at jeg er verdt noe og at jeg ikke fortjente det. Min fordel på ungdomsskolen, var at mange av de "kule" som mobbet meg, ikke var folk jeg så opp til på noen måte. De gjorde det dårlig eller middelmådig på skolen fordi de ikke gadd noe annet, var bare opptatte av å framstå som "kule" ved å rakke ned på andre, og bidro sjelden eller aldri med noe konstruktivt eller interessant i timene eller i friminuttene. Ikke akkurat mennesker jeg misunner, og det er ikke egenskaper jeg setter pris på, ikke nå, og ikke da. Det var ikke noe hyggelig å bli plaget av dem, men de sluttet da jeg begynte å svare dem på en måte som de ikke var intelligente nok til å kontre. Sånn er det ikke med alle mobbere, men det var sånn med "mine".

Jeg hadde også et familiemedlem som plaget meg, og det var tøffere. Jeg har slitt noe med angst, depresjon og dårlig selvtillit, men det har stort sett vært håndterbart for meg. Jeg vil leve i fortiden, ikke i nåtiden eller framtiden, og prøver å fokusere på hva som gjør meg lykkelig nå. Klem til dere som sliter, jeg føler med dere. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble mobbet og holdt utenfor det meste av skolegangen, og det hjalp ikke at jeg ikke hadde selvtillit hjemmefra. Flyttet til en større by da jeg var ferdig på vgs, men kom meg ikke helt bort fra det å bli mislikt av folk. Hadde ikke nok selvtillit til å være en god versjon av meg selv, så overkompenserte med litt for mye sminke og alt for høye hæler. Selvtillitten kom da jeg ble mor som 25-åring, og da klarte jeg å være mer meg selv. Først da ble jeg attraktiv nok til å tiltrekke meg andre mennesker, og det igjen næret selvtillitten min. I tillegg har jeg skapt meg et liv som jeg selv synes er perfekt, og gir litt blaffen i hva folk skulle mene om meg. 

Dessverre henger det igjen litt depresjon og angst i hodet mitt, men dette er ikke noe man ser på meg. Jeg vet hva som skjer dersom man viser seg som svak; det vil alltid være noen som står klar til å angripe.

Anonymkode: 8a375...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet på barneskolen, første året på ungdomsskolen og på videregående. Jeg merker at jeg har litt dårlig selvtillit fordi jeg ble mobbet fordi jeg hadde kviser og rødt hår. Jeg har heldigvis ikke kviser nå men det sitter litt i meg enda men samtidig så vil jeg gjerne takke de som mobbet meg fordi hvis jeg ikke hadde blitt mobbet så hadde jeg ikke visst hvor vondt det gjør å bli stengt ute og bli ignorert, så jeg prøver å inkludere alle jeg møter på og prøve hjelpe de som føler seg utenfor.  Itillegg så har jeg lært å stå opp for meg seg og lar aldri noen pelle meg på nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 29.7.2018 den 19.24, hocane skrev:

Ble en sterkere person av det. Jeg er den i dag taknemlig for mobbingen. Kunne jeg valgt å gå tilbake i tid hadde jeg valgt å bli mobbet på nytt igjen.

Du hadde valgt å bli mobbet på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat
På 29.7.2018 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere nå? Jeg ble mobbet i barndommen og har fortsatt flashbacks, og har fått både sosial angst og ekstremt dårlig selvtillit på grunn av mobbingen. Det er så frustrerende at dette skal ødelegge så mye for meg, jeg prøver og prøver å komme meg videre men det er ikke lett :( Er 23 år nå og har gått til psykolog i flere år. 

Anonymkode: 957dd...330

Har du PTSD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:

Du hadde valgt å bli mobbet på nytt?

Jepp, ellers hadde jeg vært en svak, pushover den dag i dag. Mobbing kan faktisk hjelpe mennesker i noen tilfeller tro det eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, hocane skrev:

Jepp, ellers hadde jeg vært en svak, pushover den dag i dag. Mobbing kan faktisk hjelpe mennesker i noen tilfeller tro det eller ei.

Jeg synes det høres merkelig ut. Om noe var virkelig ille, så ville man aldri våget å si at man kunne tenke seg å gå gjennom det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg synes det høres merkelig ut. Om noe var virkelig ille, så ville man aldri våget å si at man kunne tenke seg å gå gjennom det samme. 

Livet er ikke rosenrødt, Du er nødt til å gå gjennom tøffe ting for å utvikle deg som person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...