Gå til innhold

Vibeke Skofterud er død


Hege899

Anbefalte innlegg

Gjest Grønnbris

Jeg "visste" at hun var full, fordi jeg så storyen hennes på instagram den kvelden. Der var hun helt tydelig beruset og satt med øldrikkende mennesker og høy musikk. Jeg syntes det var veldig provoserende hvor sent promille ble nevnt i media. Det er viktig å få dette ut, siden det er så utrolig mange som ikke har respekt for alkohol+kjøretøy, spesielt på sjøen. Så bra det kom nå, men synes det skulle blitt avklart før. Synes ulykken blir enda tristere når den var i ruspåvirket tilstand... Håper noen kan bli avskrekket av dette, i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er mulig og ha flere tanker i hodet på en gang, at det var promille med i bildet gjør jo ikke tragedien noe mindre for de som sto Vibeke nær, heller tvert om, det blir jo bare mer meningsløst, samtidig gjør hennes dårlige valg henne mer menneskelig, vi har jo lov til og gjøre feil i dette landet i følge Statsministeren. Så viser det seg igjen at alkohol gjør noe med ferdighetene dine og at det er best og la motoriserte kjøretøy stå når en har dukket alkohol, Men mest av alt har jeg lyst til og takke Vibeke for mange fine sports øyeblikk på TV, både som utøver og sportskommentator 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Orly skrev:

Hvorfor føler man at man trenger å vite st det var fyllekjøring?

stakkars etterlatte som ikke får fred

Det var greit for de etterlatte at det ble kjent at det var promille inne i bildet, så de er nok bevisste på omtalen.

Det er ok at slikt blir kjent, for tenk om noen tar lærdom og tenker seg om av at friske, sunne og positive kvinnelige kjendiser/forbilder også kan dø av å gjøre dumme ting i fylla. Northug-brødrene er det vel ingen som liker, så promillekjøringen deres er det få som bryr seg om. De er liksom bare guttunger/menn, de.

Det er altfor mange som blander promille og hestekrefter med ulykker som konsekvens,så det er veldig greit å snakke om det hvis man kommer det til livs på noe vis. Det kan forhåpentligvis redde liv.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, vintage skrev:

Mener de som kommenterer på Facebook at siden Vibeke var så søt og hyggelig så burde ikke dette kommet frem, tro? Ble veldig forundret over kommentarfeltene. 

Ble mest forundret over at begravelsen ble direkte sendt på TV.........., de som hadde sett hennes IG den kvelden, trengte ikke å legge sammen 2+2 for å finne svaret på hvorfor hun kjørte rett på land.... Vi snakker ikke om spekulasjoner her, men fakta. Vibeke var full, men promille over 0,8, er en ikke istand til å kjøre en vannscooter på en forsvarlig måte. Flaks at hun ikke traff flere på sin vei.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at familien hennes også har visst at hun har vært påvirket av alkohol fra starten av pga hvor hun var og hva hun la ut på some. Alikevel har de valgt å offentliggjøre alt, kanskje for å avskrekke andre, kanskje fordi de bare ville være ærlig. Dette er noe jeg respekterer utrolig høyt. 

Fyllekjøring respekterer jeg ikke i det hele tatt, men Vibeke virket på meg som dt fint og godt menneske. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har helt siden ulykken ble kjent tenkt på flere ting: Var hun beruset? (Ja, det vet vi jo nå). Brukte hun rednigsvest? (Det hadde neppe hatt så mye å si i akkurat hennes tilfelle, siden vi nå vet at hun ble funnet på land.) Var farten høy? (Anslag på farten er ennå ikke omtalt.)
Da begravelsen ble dekket i media var det ikke måte på hvor mye folk roste hennes åpenhet. Det var jo helt sant, og hennes åpenhet var verdifull for mange. Det er derfor det føles så enormt paradoksalt hvor lite åpenhet det har vært omkring de forholdene som medførte hennes død. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

En ting er at hun var en kjent person, men jeg kjenner at det var faktisk unødvendig å gå ut med dette mtp hennes etterlatte (så fremt de ikke har gitt en form for tillatelse at det skal gå ut). Tenker at de har nok å stri med i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Navigasjon said:

Ble mest forundret over at begravelsen ble direkte sendt på TV.........., de som hadde sett hennes IG den kvelden, trengte ikke å legge sammen 2+2 for å finne svaret på hvorfor hun kjørte rett på land.... Vi snakker ikke om spekulasjoner her, men fakta. Vibeke var full, men promille over 0,8, er en ikke istand til å kjøre en vannscooter på en forsvarlig måte. Flaks at hun ikke traff flere på sin vei.

Du legger deg inn på en hytte hvor det planlagte fremkostmiddelet er en vannskuter...hvor den videre planen er å gå på konsert og nyte alkohol..deretter er planen å kjøre hjem alene ved midnatt på vannskuter? nå var det er grusomt vær den kvelden men uavhengig av det så er det ren galskap. 

Jeg er ikke enig i at du kan si at hun var en fare for andre enn seg selv her. Man kan si det om man fyllekjører i trafikken f.eks. Så den synes jeg ikke hun skal ha på seg. 

Tragisk ulykke ja...men jeg vet dessverre ikke om det er rimelig å forvente at det der går like bra hver gang? mennesker dør i ulykker hver dag. Ingen er immune, og noen ganger så skjer det ting hvor man ikke kan gjøre noe selv for at man havnet oppi det. Det kan være at en dag så kjører bilen i motsatt kjørebane rett inn i fronten på bilen din...så er man ferdig. Ikke noe man kunne ha gjort for å unngå det selv liksom. Så den typen ulykker vil jeg derfor beskrive annerledes enn Vibekes ulykke. 

Hvil i fred Vibeke. Du fikk noen høydepunkter i livet som få andre mennesker er i stand til å oppleve.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ms. Daisy skrev:

En ting er at hun var en kjent person, men jeg kjenner at det var faktisk unødvendig å gå ut med dette mtp hennes etterlatte (så fremt de ikke har gitt en form for tillatelse at det skal gå ut). Tenker at de har nok å stri med i utgangspunktet.

det var en pressemelding fra politiet som de etterlatte var klar over at skulle publiseres. så jeg tolker det slik at de har godkjent det. 

 

virket litt generelt på kommentarfeltene i går som at folk trodde dette var noe vg bare gravde i, men vg og de andre avisene har bare videreformidlet en pressemelding som er sendt ut fra politiet. 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det offentliggjort at hun hadde promille, noe de fleste av oss hadde skjønt. Men la tråden gå ut, for her kan man ikke gjøre noe fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Det var greit for de etterlatte at det ble kjent at det var promille inne i bildet, så de er nok bevisste på omtalen.

Det er ok at slikt blir kjent, for tenk om noen tar lærdom og tenker seg om av at friske, sunne og positive kvinnelige kjendiser/forbilder også kan dø av å gjøre dumme ting i fylla. Northug-brødrene er det vel ingen som liker, så promillekjøringen deres er det få som bryr seg om. De er liksom bare guttunger/menn, de.

Det er altfor mange som blander promille og hestekrefter med ulykker som konsekvens,så det er veldig greit å snakke om det hvis man kommer det til livs på noe vis. Det kan forhåpentligvis redde liv.

Det er vell ikke de etterlatte som bestemmer om det skal legges ut offentlig.? Det er jo noe det står om i avisene .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Det er vell ikke de etterlatte som bestemmer om det skal legges ut offentlig.? Det er jo noe det står om i avisene .

En pressemelding er en tekst som sendes til media for å spre informasjon med nyhetsverdi. Det sendes vanligvis med e-posteller telefaks til aviser, radio og TV. 

 Les innlegget:

 

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev:

En pressemelding er en tekst som sendes til media for å spre informasjon med nyhetsverdi. Det sendes vanligvis med e-posteller telefaks til aviser, radio og TV. 

 Les innlegget:

 

Jeg vet da hva en pressemelding er 😳De etterlatte har ikke noe med at slik blir offentliggjort,Kan ikke tenke meg at de blir spurt engang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FruRosa skrev:

Det at Elden påstår at noe er straffbart betyr ikke automatisk at det ER straffbart. Han er jo bare ute etter publisitet og å sette ting på spissen. Det er god grunn til å tro at politiets jurister har rimelig god peiling på taushetsplikten...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Jeg vet da hva en pressemelding er 😳De etterlatte har ikke noe med at slik blir offentliggjort,Kan ikke tenke meg at de blir spurt engang. 

🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv de beste mennesker kan gjøre dumme feil. Ta feil avgjørelse i et uklart øyeblikk. Det gjør ikke tragedien noe mindre. Jeg tror "alle" som har fulgt med, også bare i media, har skjønt for lenge siden at alkoholen var innblandet. Likevel så var det dårlig vær, veldig mørkt osv som spilte inn. Kanskje hun i edru tilstand aldri ville tatt sjansen, hvem vet? Men det gjør henne ikke til et dårligere menneske da hun levde, det gjør ikke sorgen til de etterlatte mindre, heller større. Det hjelper ingen at folk sitter og slenger ut dritt i media eller spekulerer i det vide og brede. Det har vært en tragisk ulykke, antaglig pga dumme valg. Noe mer er det faktisk ikke å si om saken.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg har helt siden ulykken ble kjent tenkt på flere ting: Var hun beruset? (Ja, det vet vi jo nå). Brukte hun rednigsvest? (Det hadde neppe hatt så mye å si i akkurat hennes tilfelle, siden vi nå vet at hun ble funnet på land.) Var farten høy? (Anslag på farten er ennå ikke omtalt.)
Da begravelsen ble dekket i media var det ikke måte på hvor mye folk roste hennes åpenhet. Det var jo helt sant, og hennes åpenhet var verdifull for mange. Det er derfor det føles så enormt paradoksalt hvor lite åpenhet det har vært omkring de forholdene som medførte hennes død. 

Hvor mye åpenhet forventer du, egentlig? 

Ja, Vibeke var enormt tilhenger av åpenhet, men å (indirekte) refse hennes pårørende/nærmeste for at de ikke har vært åpne nok til allmennheten – midt i denne vonde sorgen – synes jeg faktisk ikke passer seg. 

Mener du de skal fronte «ikke kjør i fylla; uavhengig kjøretøy!!!»-kampanjer nå, nesten før hun har rukket å bli «kald»?

Alt til sin tid, mener da jeg. Og den tiden tror jeg IKKE er kommet for de som stod henne nærmest. 

Det tror jeg er viktig å huske på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2018 den 8.49, Apis skrev:

Jeg tenker det er mulig og ha flere tanker i hodet på en gang, at det var promille med i bildet gjør jo ikke tragedien noe mindre for de som sto Vibeke nær, heller tvert om, det blir jo bare mer meningsløst, samtidig gjør hennes dårlige valg henne mer menneskelig, vi har jo lov til og gjøre feil i dette landet i følge Statsministeren. Så viser det seg igjen at alkohol gjør noe med ferdighetene dine og at det er best og la motoriserte kjøretøy stå når en har dukket alkohol, Men mest av alt har jeg lyst til og takke Vibeke for mange fine sports øyeblikk på TV, både som utøver og sportskommentator 

 

22 timer siden, Jadzia skrev:

Selv de beste mennesker kan gjøre dumme feil. Ta feil avgjørelse i et uklart øyeblikk. Det gjør ikke tragedien noe mindre. Jeg tror "alle" som har fulgt med, også bare i media, har skjønt for lenge siden at alkoholen var innblandet. Likevel så var det dårlig vær, veldig mørkt osv som spilte inn. Kanskje hun i edru tilstand aldri ville tatt sjansen, hvem vet? Men det gjør henne ikke til et dårligere menneske da hun levde, det gjør ikke sorgen til de etterlatte mindre, heller større. Det hjelper ingen at folk sitter og slenger ut dritt i media eller spekulerer i det vide og brede. Det har vært en tragisk ulykke, antaglig pga dumme valg. Noe mer er det faktisk ikke å si om saken.

Så enige med dere! 

For alt vi vet var promillen 0,91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...