Gjest MrsL Skrevet 17. april 2005 #21 Del Skrevet 17. april 2005 Lofoten er et must når man drar nordover. Stopp gjerne på Svartisen på turen.......... Svartisen Og grottene: Grønligotten og Sætergrotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #22 Del Skrevet 17. april 2005 Ta iallefall kystriksveien nordover, ikke over saltfjellet. Da kan dere stoppe på utallige nydelige småsteder, og få fine stopp i kjøringa med fergeturer. På Svartisen i Meløy (liten båt 5 min. fra rv17) kan dere bade i isvann, i stamp, få fottur på isen, og det er utrolig nydelig der. Videre nordover kan dere stoppe ved Saltstraumen, en mektig malstraum (europas sterkeste?) som er et heftig syn. Her er overnatting, opplevelsessenter og straumfiske. Svært populært og flott. Bodø er en sjarmerende by, med vakre Kjærrigøy litt nord om byen. Masse fine badestrender langs hele kysten oppover her, så om dere er glade i det, er det reneste eldorado. Kjøring fra Tr.heim til Bodø tar ca 10 timer ren kjøring med litt ferger innimellom. Det er overkommelig. Lykke til om dere tar turen nordover. Det skal visst bli en knallsommer her nord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 17. april 2005 #23 Del Skrevet 17. april 2005 Ingen som kunne tenke seg å reise til Øst-Finmark Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. april 2005 #24 Del Skrevet 17. april 2005 Ingen som kunne tenke seg å reise til Øst-Finmark Hilsen Trille Har en venninne i Vadsø, så det er ikke utenkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 17. april 2005 #25 Del Skrevet 17. april 2005 Er det meg? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. april 2005 #26 Del Skrevet 17. april 2005 Tenkte ikke egentlig på deg(med mindre du er venninna mi som utgir seg for å være helt annerledes enn det hun er), men jeg kan jo besøke deg også hvis jeg skal dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 17. april 2005 #27 Del Skrevet 17. april 2005 Det er jeg nok ikke, nei. Si endelig ifra hvis du skal hit engang. Jeg har aldri møtt noen fra KG som jeg vet av - utenom Slarken da. ØST-FINMARK ER OGSÅ FINT, DERE! Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vercetti Skrevet 18. april 2005 #28 Del Skrevet 18. april 2005 Sving innom Narvik og ta en tur med Ofotbanen. Spektakulær natur, masse fine turmuligheter og utrolig mye historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #29 Del Skrevet 20. april 2005 Vil absolutt anbefale Lofoten. Vakkert Få med dere ting som fuglefjell og hvalsafari, frisk luft og flotte fjell. Jeg er helt enig i dette. Lofoten burde enhver nordmann oppleve, før eller siden. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #30 Del Skrevet 21. april 2005 En ting som er et kjempemust Svartisen. Hvis du kjører kystriksveien 17. Kommer du sørfra så er det kort tid etter at du har tatt ferge fra Ågaskaret til Forøy. Kommer du nordfra så er det like etter Svartistunnelen. Da kommer du til noe som heter Holandsfjorden og stedet Holand. Her parkerer du bilen tar båten over fjorden og etter 15 minutters gange på flat og fin grusvei så kommer du til Svartispaviljongen ved Engavannet. Svartisen (Engabreen) stuper ned på andre siden av vannet. Ikke bare se fra veien reis over fjorden det er et naturskue av de virkelig skjeldne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie78 Skrevet 24. april 2005 #31 Del Skrevet 24. april 2005 Æ vil heim!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå