AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #21 Skrevet 26. juli 2018 Jeg Tok 1 gram Paracet å 50 mg tramadol kl 18.30 å nå allerede kjenner jeg veldig smerter igjen... Anonymkode: 7c4fb...1c4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #22 Skrevet 26. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det avhengighet skapende når man ikke blir beroliget eller sløv/trøtt etc av den?😊 Anonymkode: 7c4fb...1c4 Det er svært avhengighetsskapende. Jeg tok de selv over en lengre perioder da jeg har kroniske smerter. Tok meg selv i å tenke at jeg kunne ta tramadol selv de dagene jeg ikke hadde veldig vondt og slutta dermed med de sporenstreks. De gir en veldig avslappende følelse. Anonymkode: e94c8...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #23 Skrevet 26. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg Tok 1 gram Paracet å 50 mg tramadol kl 18.30 å nå allerede kjenner jeg veldig smerter igjen... Anonymkode: 7c4fb...1c4 Det er jo ikke så rart når det er gått over 4 timer. Du bør snakke med legen din om å få smertestillende som varer lengre dersom du har mye vondt. Dolcontin eller oxycontin varer i 12 timer. Anonymkode: e94c8...bb6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #24 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke så rart når det er gått over 4 timer. Du bør snakke med legen din om å få smertestillende som varer lengre dersom du har mye vondt. Dolcontin eller oxycontin varer i 12 timer. Anonymkode: e94c8...bb6 Jeg kunne ta 1 gram Paracet å 50 mg 6fra 4 til 6 ganger i løpet av en dag. Anonymkode: 7c4fb...1c4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #25 Skrevet 26. juli 2018 Tramadol var det eneste som kunne hjelpe meg ut av rusinduserte psykoser og inn i søvn, den gang slike ting var en del av livet mitt. Mulig man ikke får noen rus av de, men de er like fullt sterke saker og noe man bør være forsiktige med. Kjenner en som gikk fra å ta tramadol for ryggsmerter som nå kun tenker på heroin. Det er litt viktig at folk er obs på disse tingene. Man må tenke selv, og ikke stole blindt på legen. Selv om h*n skriver ut ting med glede, betyr det ikke at det gagner deg i det lange løp. Jeg skjønner såklart at man kan ha smerter av en viss størrelsesorden, og at det kan være så ulevelig at man ikke føler man har reelle alternativer. Likevel er det verdt å være oppmerksom på hvilke konsekvenser bruken av disse legemidlene kan ha, og heller fortsette jakten på annen lindring om man kan. Anonymkode: 68054...c50 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #26 Skrevet 26. juli 2018 Takker mye for fine svar. Anonymkode: 7c4fb...1c4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #27 Skrevet 26. juli 2018 Jeg føler virkningen er bedre sammen med paracet. Anonymkode: 1a892...0dd 1
isw Skrevet 26. juli 2018 #28 Skrevet 26. juli 2018 Her var det mye rare svar.. 1. Tramadol er ikke morfin. Paralgin Forte er kodein som kroppen delvis omdanner til morfin. Men det er riktig at Tramadol er et opiat, altså virker til dels som morfin. Men et nokså svakt et. 2. Tramadol gir i normale doser liten ruseffekt. I misbruksdoser er det selvsagt noe annet. 3. Ved kortvarige smerter og brukt som legen instruerer er Tramadol en trygg medisin. Misbruksrisikoen foreligger stort sett ved kroniske smerter (feilbruk) hvor man stadig må øke dosene. Ikke fordi man blir happy av å ta Tramadol. 4. Tramadol skal ikke brukes sammen med antidepressiva. Da må man heller bruke Paralgin Forte. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #29 Skrevet 27. juli 2018 6 timer siden, isw skrev: Her var det mye rare svar.. 1. Tramadol er ikke morfin. Paralgin Forte er kodein som kroppen delvis omdanner til morfin. Men det er riktig at Tramadol er et opiat, altså virker til dels som morfin. Men et nokså svakt et. 2. Tramadol gir i normale doser liten ruseffekt. I misbruksdoser er det selvsagt noe annet. 3. Ved kortvarige smerter og brukt som legen instruerer er Tramadol en trygg medisin. Misbruksrisikoen foreligger stort sett ved kroniske smerter (feilbruk) hvor man stadig må øke dosene. Ikke fordi man blir happy av å ta Tramadol. 4. Tramadol skal ikke brukes sammen med antidepressiva. Da må man heller bruke Paralgin Forte. Jeg går på 2 typer antidepressiva Anonymkode: 7c4fb...1c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå