Gå til innhold

Tramadol mot smerter!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fått Tramadol for smertene for Paralgin forte hjalp jo overhode ikke!

Er vell forskjell fra person til person da.. Har dere merket noe når dere tok Tramadol og evt Paracet i tillegg??

Anonymkode: 7c4fb...1c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tramadol virker på en annen måte. I stedet for å stille smertene, så hever den smerteterskelen. De virker veldig godt for ca 90% og nesten ikke for ca 10%. Tramadol tatt som foreskrevet vil ikke gi noen "behagelig ro/rus" som opiater lett gjør (palargin forte). 

Jeg synes tramadol virker godt. Merker ikke sløvhet eller trøtthet, slutter bare å ha vondt. 

Anonymkode: 6a4c8...e89

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tramadol virker på en annen måte. I stedet for å stille smertene, så hever den smerteterskelen. De virker veldig godt for ca 90% og nesten ikke for ca 10%. Tramadol tatt som foreskrevet vil ikke gi noen "behagelig ro/rus" som opiater lett gjør (palargin forte). 

Jeg synes tramadol virker godt. Merker ikke sløvhet eller trøtthet, slutter bare å ha vondt. 

Anonymkode: 6a4c8...e89

Flott.. Ble utrolig sløv av Paralgin å det er ikke behagelig i lengden..

AnonymBruker
Skrevet

Flott.. Ble utrolig sløv av Paralgin å det er ikke behagelig i lengden..

Tramadol er veldig avhengighetsskapende, så vær forsiktig med å bruke dem over lang tid (ref «i lengden»). 

Anonymkode: c4adc...d3a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tramadol er veldig avhengighetsskapende, så vær forsiktig med å bruke dem over lang tid (ref «i lengden»). 

Anonymkode: c4adc...d3a

Hvorfor er det avhengighet skapende når man ikke blir beroliget eller sløv/trøtt etc av den?😊

Skrevet

Forsiktig!!! 

Jeg har vært helt avhengig av de, avslutningen på visa var to mnd på avrusning! 😢

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg funker Pinex Forte mye bedre enn Paralgin Forte. Tramadol blir jeg helt utslått av og vil helst ikke ta det.

Anonymkode: 64992...742

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Cammomille skrev:

Forsiktig!!! 

Jeg har vært helt avhengig av de, avslutningen på visa var to mnd på avrusning! 😢

Dette er ikke snakk om å ta så veldig lang tid tror jeg. Det er pga en skade. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det avhengighet skapende når man ikke blir beroliget eller sløv/trøtt etc av den?😊

Man bli "happy" av dem. Fleste får en slags rus. Men det er de første dagene før man venner seg til den. 

AnonymBruker
Skrevet

Fungerte bra på meg i kombinasjon med paracet ved prolaps. Klarte å sove opptil 4 timer sammenhengende. Fikk aldri noen rus av dem. Brukte dem i vel 6 mnd 

Anonymkode: cb6b7...d47

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du får en skikkelig nedtur når du slutter etter kun få dagers bruk. Er jo morfin! 

Jeg tok tramadol i fem dager, kun en tablett i døgnet. Den dagen jeg stoppet å spise de klarte jeg ikke spise, fikk vondt i alle muskler, kastet opp, fikk hodepine og frøs og svettet om hverandre. 

Men jeg blir sløv av tramadol da, det virker jo litt forskjellig fra person til person. 

Pga nedturen blir jeg aldri å spise det igjen. Det var forferdelig. 

Anonymkode: cc7b8...30f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du får en skikkelig nedtur når du slutter etter kun få dagers bruk. Er jo morfin! 

Jeg tok tramadol i fem dager, kun en tablett i døgnet. Den dagen jeg stoppet å spise de klarte jeg ikke spise, fikk vondt i alle muskler, kastet opp, fikk hodepine og frøs og svettet om hverandre. 

Men jeg blir sløv av tramadol da, det virker jo litt forskjellig fra person til person. 

Pga nedturen blir jeg aldri å spise det igjen. Det var forferdelig. 

Hvorfor får man nedtur? Jeg kjente jeg ble litt sløv men ikke mye. Ja, tramadol er jo et morfin preparat.

AnonymBruker
Skrevet

Tramadol jeg har er det ikke morfin i faktisk!

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare et morfin lignende middel.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tramadol jeg har er det ikke morfin i faktisk!

Det er bare et morfin lignende middel.

Det er et opioid og inneholder jo kodein som omgjøres til morfin i kroppen mener jeg? 

• Liker 1
Skrevet

Tramadol tar vekk toppene av smertene mine, men sjeldent den tar alt. Merker ingen rus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at tramadolen ikke tar alt av smerte! 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Brimi skrev:

Tramadol tar vekk toppene av smertene mine, men sjeldent den tar alt. Merker ingen rus. 

Samme her

Er jeg heldig tar den toppene av smertene, men ellers merker jeg ingenting. Brukte den hver dag i to uker og merket ingen tegn til avhengighet etterpå. Har alltid ei pakke  med 100 tabletter liggende i skapet her og tar en tablett etter behov. 

Samboeren min derimot....heldiggrisen. Han tar en tablett og sovner, våkner opp og føler seg helt fin

Anonymkode: e3257...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...