kamela Skrevet 26. juli 2007 #181 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg er så trøtt i dag. Prinsen har bestemt seg for å krangle på alt, og nekte å sove alene i sengen sin. Satt oppe til halv 2 i natt med han og prøvde å få han til å sove, orker ikke krangle med han midt på natten. Så våkna han 4, også nå kl halv 7. Da skulle han inn i vår seng og sove med oss. Etter 30 min prøving orket ingen av oss mer, og vi sto opp. Jeg er så trøtt, samtidig vet jeg at jeg ikke kommer til å få sovet noe videre bra i kveld heller siden han har tulla seg de siste dagene nå. Håper vi finner en løsning på dette nå!!! Så slitsomt, skal du ha han opp til i kveld eller forsøker dere å få en liten blund på formiddagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 26. juli 2007 #182 Del Skrevet 26. juli 2007 Så slitsomt, skal du ha han opp til i kveld eller forsøker dere å få en liten blund på formiddagen? Jeg vet ikke. Tenkte prøve å ha han oppe til i kveld, men er virkelig ikke sikker på om jeg klarer det selv... Får prøve med litt mer og en god tur ut kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 26. juli 2007 #183 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg vet ikke. Tenkte prøve å ha han oppe til i kveld, men er virkelig ikke sikker på om jeg klarer det selv... Får prøve med litt mer og en god tur ut kanskje. Min erfaring er at det kan være greit med en lite formiddagslur så h*n ikke blir overtrøtt og helt håpløs når kvelden kommer, bare pass på at det ikke skjer for sent på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 26. juli 2007 #184 Del Skrevet 26. juli 2007 Må være slitsomt med slike våkenetter, har aldri opplevd det selv. Har ikke barn selv, men hadde niesen min veldig mye da hun var liten. Ble endel våking når hun var syk, men kunne likevel ligge og slumre med henne ved siden av, var helt greit å ligge og kose når feberen satte inn. Men det blir jo annerledes enn denne natten du har hatt! Håper dere får litt søvn i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 26. juli 2007 #185 Del Skrevet 26. juli 2007 Nå har jeg sovet litt, mens han har kjørt bil ved siden av. Kjæresten min har også vært her, sånn at jeg kunne få slappe av. Han virker ikke det minste trøtt nå, og herjer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 26. juli 2007 #186 Del Skrevet 26. juli 2007 Ble plutselig veldig glad for at jeg har store barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. juli 2007 #187 Del Skrevet 26. juli 2007 Uff. Slitsomt med våkenetter. Slipper det i og med at jeg ikke har barn, men har vært barnevakt ofte nok til å vite hvor sliten man er dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 26. juli 2007 #188 Del Skrevet 26. juli 2007 Åh, nå må jeg bestemme meg her. Han som vil leie ut huset vil ha svar om vi skal ha huset i løpet av helgen. Jeg er usikker bla annet fordi det er endel mugg på veggene på badet og fordi det er så langt ute (med tanke på skole og jobb) Huseier og en jeg kjenner som er tømrer sier det bare er til å skure veggene også vil det være borte. Men jeg er så redd for at det kommer til å være sporer der hele tiden, og at vi kanskje blir syk. Etter å ha etterforsket litt, lurer jeg på om jeg skal velge å takke nei til skoleplassen, for å ta fagene jeg mangler for å få studiekompetanse + noen fag jeg også har lyst til å ta som privatist. Da kan jeg være hjemme, og jobbe endel også(evt også få ekstrajobb lokalt der ute). Skal også sjekke opp i om det er kveldsskole i området vi skal flytte. Ellers så har jeg så utrolig lyst til å få drømmen min til virkelighet, men jeg er redd jeg ikke kommer til å få god nok tid til å drive ett nettsted med de oppdateringene og andre tingene som kreves av det. Jeg har prøvd før, men dette er så mye mer omfattende. Jeg MÅ ringe barnehagen der ute å høre om de har flere ledige plasser der, siden det er laaaangt på landet er det muligheter for at det er ledige plasser. Noen som har noen tips og ideer til meg? Eg trenger dei nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 27. juli 2007 #189 Del Skrevet 27. juli 2007 Ble plutselig veldig glad for at jeg har store barn Jeg også Hvordan gikk kvelden/natta ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 27. juli 2007 #190 Del Skrevet 27. juli 2007 Kvelden gikk bra! Men natta har ikke vært fult så bra. Tror han har vært inne hos meg 3 eller fire ganger, og jeg har hele tiden lagt å holdt på han sånn at han ikke skulle rulle utfor. I dag føler jeg meg virkelig i svime :blaaveis: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 28. juli 2007 #191 Del Skrevet 28. juli 2007 Fant plutselig ut hvorfor jeg var sånn i svime. På jobben ble jeg bare dårligere og dårligere. Måtte kle på meg flere gensre fordi jeg frøs sånn. Da jeg kom hjem hadde jeg 40 i feber og kastet opp. Har vært til legevakten i dag, og det var som jeg fryktet. Har fått nyrebekkenbetennelse igjen, er ikke mer enn en måned siden jeg hadde det sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 28. juli 2007 #192 Del Skrevet 28. juli 2007 Hei, nå var det noen dager siden jeg var her inne sist. For det første: GOD BEDRING! Når det gjelder mugg har jeg mest lyst til å rope STOPP til deg, til tross for hva andre har sagt. For endel år siden bodde jeg i en leilighet med muggsopp. Det ble ikke oppdaget at det var mugg i leiligheten før jeg flyttet ut, og da hadde jeg bodd der i ca halvannet år. Sommeren før jeg flyttet ut ble jeg plutselig syk. Jeg besvimte flere ganger hver dag og var konstant svimmel. Kunne ikke kjøre bil, matlysten var borte, jeg var blek og slet konstant med elendig form. Jeg ble sjekket i alle vinkler, og det ble ikke funnet noe galt med meg. På den tiden studerte jeg sykepleie, og lærerene mine var alvorlig bekymret for at jeg ikke skulle klare den kommende praksisperioden på grunn av helsetilstanden min. De observerte hver dag på skolen hvor ufattelig dårlig jeg var, innimellom kunne jeg knapt stå på bena. Da jeg flyttet ut og oppdaget muggsoppen fikk legene en aha-opplevelse, og konkluderte med at jeg var muggsoppforgiftet. Tiden etter at jeg flyttet ble oppadgående, formen kom seg sakte, men sikkert. I dag merker jeg svært lite, men blir veldig fort svimmel. En u-sving med bilen i litt høy hastighet setter meg helt ut, og det er nå ca 8 år siden jeg flyttet ut fra muggsoppen. I etterkant leste jeg mye om dette, og jeg har lest flere steder at det ikke nytter å bare skrubbe en vegg. Mest sansynlig vil det befinne seg sporer på baksiden av tapetet og i platene i veggen. I tillegg må man finne hvorfor det er mugg, hvor fuktigheten kommer fra. Ellers vil den blomstre opp igjen. Jeg har lest om mennesker som har fått varige mén etter å ha bodd i hus med muggsopp, enten i form av kroniske luftveisinfeksjoner, astma eller plager som jeg fikk. Jeg har desverre ikke kilder for dette, for det er noen år siden (5-6 år) jeg avsluttet "forskningen". Håper ikke du blir vettskremt av dette, men jeg synes det er viktig å advare om muggsoppens virkninger. Jeg fikk erfare selv hvilke skader den kan gjøre. Det bor sikkert mange mennesker blant muggsopp som aldri merker en ting og aldri blir syke, men når risikoen ligger der er det grunn nok for meg å rope varsko. Kanskje det foreligger nyere forskning, og kanskje tømreren du har snakket med har nyere kunnskap om dette. Jeg skal ikke hardnakket påstå at jeg har rett i alt det jeg har skrevet her. Men det jeg gikk gjennom unner jeg ingen andre, så derfor vil jeg bare advare mot å bo i en leilighet/hus med muggsopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 29. juli 2007 #193 Del Skrevet 29. juli 2007 Tusen takk for svar svimle! Det er akkurat på grunn av de tingene som du sier med at det kan ligge sporer igjen uansett hvor mye man skrubber som gjør at jeg er veldig i tvil. Jeg har mugg i kjelleren her jeg bor nå, og da skrubba vi og malte over, det er nå noen år siden, og muggen har såvidt begynt å komme tilbake. Den gangen jeg hadde soverom i den samme kjelleren var jeg også svimmel og fikk migrene. Legen konstanterte at det var jernmangelen som gjorde at jeg ble svimmel, og inneklimaet på skolen som gjorde at jeg fikk migrene. Nå er det imidlertid slutt med migrenen og jeg er absolutt ikke så svimmel hele tiden, jeg bor framdeles i huset, bare i etasjen over. Min kjæreste sa ja til huset. Han får det den 20.august ca, og da skal vi inn å se hvordan tilstanden er uten møbler ol. Så da skal jeg vurdere om jeg vil flytte inn med han eller ikke. Utleier har også sagt at han er villig til å pusse opp badet i vinter men det skal jeg ha skriftlig. Vi får også lov til å male sånn vi vil, etter hans godkjenning selvfølgelig. Og jeg har sagt at jeg skal ha en mnds oppsigelsestid om jeg velger å flytte dit. Har blitt litt bedre i dag, kjennes ut som om kombinasjonen medisin og paracett hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 29. juli 2007 #194 Del Skrevet 29. juli 2007 Ville nok krevd at badet skulle ousses opp ja. Alt bra ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 30. juli 2007 #195 Del Skrevet 30. juli 2007 Fant plutselig ut hvorfor jeg var sånn i svime. På jobben ble jeg bare dårligere og dårligere. Måtte kle på meg flere gensre fordi jeg frøs sånn. Da jeg kom hjem hadde jeg 40 i feber og kastet opp. Har vært til legevakten i dag, og det var som jeg fryktet. Har fått nyrebekkenbetennelse igjen, er ikke mer enn en måned siden jeg hadde det sist. Hvordan går det med deg, er formen bedre? Og hvordan går det med Prinsen og soving i egen seng om natta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 30. juli 2007 #196 Del Skrevet 30. juli 2007 I dag har jeg blitt litt bedre, såpass at jeg idetminste kan stå og gå uten å føle at jeg skal besvime og jeg fryser ikke så fælt lengre. Var i barnehagen en kjapp tur med prinsen. Kom litt sent fordi jeg ikke viste om jeg klarte det, og gikk igjen relativt tidlig. De har bygget ny barnehage så jeg viste ikke hvordan prinsen ville reagere på å begynne i ny barnehage, men det så virkelig ut som om han trivdes og koste seg, og alle barna han lekte med før var jo der også. Han var i storform og koste seg veldig. Nå har vi spist middag, og karamellpudding til dessert. Prinsen ser på barnetv. Etterpå skal vi prøve å få han inn igjen i vanlige legge rutiner. For de er som du spurte om kamela absolutt ikke bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 30. juli 2007 #197 Del Skrevet 30. juli 2007 Får håpe det går fort over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 30. juli 2007 #198 Del Skrevet 30. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 30. juli 2007 #199 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei svimle!! Og takk Annie! Det håper jeg også.. Har forøvrig gått bra å legge prinsen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 30. juli 2007 #200 Del Skrevet 30. juli 2007 mmmm... Etter en rolig kveld med klesbretting, tv titting og ingen barn som nekter å sove, er det deilig med salat og cola.. I 1 tiden kommer kjæresten på besøk med 42" tv som jeg skal få låne midlertidig... (Han holder på å flytte ut av gamle leiligheten) Tenk så gøy å se sesong avslutningen på frustrerte fruer på hvertfall dobbelt så stor tv som jeg har nå!!! Har jeg flaks kan jeg se teksten fra sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå