Annonym1 Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Jeg er i uke 10+5 nå, begynte så smått å bli kvalm for et par uker siden. Kvalmen blir bare verre, i dag har jeg sovet omtrent hele dagen, for det er den eneste tiden jeg ikke er kvalm. Jeg har ikke kastet opp enda, men føler det bare er et tidsspørsmål. Å jeg som trodde jeg hadde sluppet unna denne kvalmen.. Men det jeg lurer på, når begynte det å gå over igjen? Er redd for å være kvalm langt ut i graviditeten ettersom kvalmen har kommet først nå.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Begynte i uke 8 og ga seg i uke 20 hos meg. Anonymkode: 2949e...e2b
lille-sjøstjerne Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Jeg var kvalm i uke 6 og 7, så slapp det plutselig taket. Rundt uke 11-12 begynte jeg å få kvalme dager igjen, oftere og oftere, for det begynte å avta i uke 13 og 14. Er nå 15 uker på vei og er ikke kvalm lenger. Det er ikke sikkert det sitter i lenger. Har fått inntrykk av at det kan komme og gå, noen ganger pga tilfeldigheter og noen ganger fordi man er ekstra sliten. Krysser fingrene for at det går over igjen for deg, det er jo så slitsomt med kvalme.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 I dette svangerskapet ble jeg ikke kvalm før uke 10. Ga seg helt i uke 20. I første svangerskap kom kvalmen i uke 7 og varte like lenge. Anonymkode: db211...2f0
Annonym1 Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dette svangerskapet ble jeg ikke kvalm før uke 10. Ga seg helt i uke 20. I første svangerskap kom kvalmen i uke 7 og varte like lenge. Anonymkode: db211...2f0 Det jeg var redd for å høre🙈 Er jo glad for at det er liv der inne da, men syns det er vanskelig å være på jobb med denne kvalmen. Jobber på sykehjem, der sterke lukter preger arbeidsdagen.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 Jeg var kvalm fra uke 8-9 til uke 14-15 Anonymkode: a0985...fd3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 Det er så forskjellig fra person til person. Jeg ble kvalm i uke 6, så toppet det seg i uke 12. Var helt over i uke 14. Slik var det i begge svangerskapene. Hos de fleste gir det seg iløpet av 1 trimester. Anonymkode: 8be97...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 Jeg ble kvalm i uke 8-9, og det ga seg ikke før i uke 16-17. Kan fortsatt kjenne kvalme noen dager nå i uke 23. Anonymkode: ee0a8...6a6
Wonders Skrevet 26. juli 2018 #9 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Huff a meg. Jeg håper det gir seg snart. For meg gikk det over i det ungen var forløst. Brukte spyposer fra fly osv, munnskyllevann og Endret 26. juli 2018 av Wonders
Annonym1 Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Takk for alle svar, da er jeg forberedt på at det kanskje varer noen uker. Har et spørsmål til. Når syns dere grensen går for å sykemelde seg pga. kvalme? Jeg er ikke så kvalm at jeg kaster opp, men så er jeg den som holder igjen til det siste også, hater å kaste opp. Noen dager går det greit nok, mens andre dager klarer jeg ikke henge med i svingene på den hektiske avdelingen jeg jobber på. Jeg skulle nok klart å presse meg gjennom dagene, men er det bra for svangerskapet? Og er det noe vits når man kan sykemelde seg et par uker? Jeg har aldri sykemeldt meg før, men jeg føler jeg kanskje kunne trengt litt tid å hente meg inn på. Kjenner samtidig på dårlig samvittighet ved å sykemelde meg ettersom jeg ikke er sååå dårlig, vet andre har det mye verre. Endret 26. juli 2018 av Annonym1
Sizz- Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 Kvalmen min var på det ekstreme rundt uke 8 og 9. Var som deg, greide aldeles ikke fungere i det daglige og var omtrent sengeliggende. Var kvalm døgnet rundt også på natta voknet jeg flere ganger på grunn av kvalmen. Kastet opp men det hjelp i 2 minutter så var jeg tilbake igjen. I tillegg var vi på bilferie i Sverige da, så det var ren tortur. 😂 Nå er jeg i uke 11 og en del bedre. Er kvalm enda ja, men ikke så intenst, og det går mye fortere over. Håper det holder seg sånn nå fremover! Så det går nok over for deg også. Få seg legetime om det er virkelig ille, kanskje han skriver ut noe kvalmestillende til deg.
Puffin Skrevet 27. juli 2018 #12 Skrevet 27. juli 2018 Jeg ble kvalm i uke 9 med førstemann og kastet opp helt frem til han ble født. Denne gangen har jeg vært kvalm fra ca uke7-8 og enda (13).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå