Gå til innhold

Selge akvarium, hva med fiskene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge akvarium på 180l, og har noen fisker der som kjøper ikke vil ha med på kjøpet. 

Er det vanlig eller mulig å "gi tilbake" fisker til dyrebutikk? Hvordan har dere andre fiskeeiere gjort dette?

Anonymkode: 1b914...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ventet med å selge mitt akvarie til alle fiskene var døde. Jeg hadde heller ikke solgt min hund sin seng, før han var borte.

Anonymkode: 8a330...c5d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ventet med å selge mitt akvarie til alle fiskene var døde. Jeg hadde heller ikke solgt min hund sin seng, før han var borte.

Anonymkode: 8a330...c5d

Ok, men kan vel ikke sammenligne hund med fisker....Uansett, løste seg; har levert fiskene til en dyrebutikk. 

Anonymkode: 1b914...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gardina skrev:

Hiv de i do

Og det er i disse tilfellene jeg savner en "liker ikke" knapp her på KG

Anonymkode: 9df6d...686

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er i disse tilfellene jeg savner en "liker ikke" knapp her på KG

Du trenger ikke si at du ikke liker innlegget. Bare overse. Men altså jeg hadde kastet de i do og trekte i snoren. Forresten gjorde jeg det med vår for ca 2 år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke si at du ikke liker innlegget. Bare overse. Men altså jeg hadde kastet de i do og trekte i snoren. Forresten gjorde jeg det med vår for ca 2 år siden

Jo, jeg sier at jeg ikke liker det.

Jeg overser ikke folk som dreper uskyldige dyr fordi om dyrene plutselig ikke passer inn lenger. 

Og du er liksom så tøff og sier at du drepte fiskene dine for 2 år siden? Wow, en riktig tøffing du altså.  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gardina skrev:

Sitter du og skryter av å kødde med dyr?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg sier at jeg ikke liker det.

Jeg overser ikke folk som dreper uskyldige dyr fordi om dyrene plutselig ikke passer inn lenger. 

Og du er liksom så tøff og sier at du drepte fiskene dine for 2 år siden? Wow, en riktig tøffing du altså.  

Joda, jeg kom med forslaget om å hive de i do for så å kunne fortelle at jeg har kastet mine i do slik at jeg kunne fremstå tøff for en totalt fremmed person på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte fiskene først, så akvariet.

Anonymkode: 165fb...2d3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vintage skrev:

Sitter du og skryter av å kødde med dyr?

Jeg har på ingen måte skrytt. Jeg kom med et forslag til problemet TS har. Det forslaget fallt tydligvis ikke i god jord da vedkommene trodde jeg ville fremstå som tøff. 

Spør en etter løsninger bør en tåle å få forslag til løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg eller gi bort fiskene. Det finnes mange akvariegrupper på FB og det er sikkert noe der som vil ha fiskene  :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gardina skrev:

Joda, jeg kom med forslaget om å hive de i do for så å kunne fortelle at jeg har kastet mine i do slik at jeg kunne fremstå tøff for en totalt fremmed person på nettet. 

Akkurat nå, Gardina skrev:

Jeg har på ingen måte skrytt. Jeg kom med et forslag til problemet TS har. Det forslaget fallt tydligvis ikke i god jord da vedkommene trodde jeg ville fremstå som tøff. 

Så løsningen din er å drepe dyrene. Og ikke på en kjapp måte. Men slik at de lider litt før de dør. 

Bra løsning. NOT! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Gardina skrev:

TS har heldigvis allerede funnet en langt bedre løsning.

Anonymkode: 990b9...909

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så løsningen din er å drepe dyrene. Og ikke på en kjapp måte. Men slik at de lider litt før de dør. 

Bra løsning. NOT! 

Så du dreper aldri flått, mygg, flue, knott, veps, edderkopper, langbeiner, klegger eller møll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du dreper aldri flått, mygg, flue, knott, veps, edderkopper, langbeiner, klegger eller møll? 

Jo, det gjør jeg. I hvertfall mygg og knott. Det er skadedyr. Og de dreper jeg. I selvforsvar. 

De andre du nevner prøver jeg å få ut, så langt det er mulig. 

Men akvariefisk er faktisk nesten som kjæledyr (ja, jeg har hatt akvarium). Fiskene har aldri plaget meg, eller sugd blod ut av meg, eller angrepet meg. 

Det er forskjell på dyr/insekter som er ute etter å skade deg, og dyr/insekter/fisker som ikke plager noen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, mygg og knott er på ingen måte skadedyr! Mygg og knott er ikke ute etter å skade deg. De trenger emzymer i blodet vårt for å klekke egg. Det er derfor bare hunnmyggen som suger. 

Jeg tror du må slå opp ordet "selvforsvar"

Ingen av de insektene og edderkoppartene jeg nevnte er ute etter å angripe mennesker. Har du hørt noe så latterlig?

Basert på det siste innlegget ditt så forstår jeg det slik at du umulig kan være mer enn 15 år. 

Endret av Gardina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gardina skrev:

Nei, mygg og knott er på ingen måte skadedyr! Mygg og knott er ikke ute etter å skade deg. De trenger emzymer i blodet vårt for å klekke egg. Det er derfor bare hunnmyggen som suger. 

Jeg tror du må slå opp ordet "selvforsvar"

Ingen av de insektene og edderkoppartene jeg nevnte er ute etter å angripe mennesker. Har du hørt noe så latterlig?

Basert på det siste innlegget ditt så forstår jeg det slik at du umulig kan være mer enn 15 år. 

Mygg og knott skader meg. Jeg driter i hvorfor de skader meg. Men det gjør de. 

De andre (blant annet edderkopper) er ikke ute etter meg eller mitt blod. Så de slipper jeg pent ut i naturen hvis jeg treffer på dem innendørs. 

Men du sporer kraftig av her. Hva er greia med å flagge at du dreper dyr som ikke lenger passer inn hos deg (akvariefisk). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Gardina said:

Nei du. Du er er bare ute etter å kødde her, men jeg tviler ikke at det finnes enfoldige sjeler som deg. 

Anonymkode: 5fdfa...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...