Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!

bondekone

Anbefalte innlegg

Det va nå godt den kom på tiden akkurat denne måneden 😅 dette blir spennende :)

hvordan tenker du det blir med sprøyter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Det va nå godt den kom på tiden akkurat denne måneden 😅 dette blir spennende :)

hvordan tenker du det blir med sprøyter?

Ja, absolutt☺ nei, du, jeg vet virkelig ikke.  Det er nesten mest praktisk jeg stresser. Vil jeg klare å stikke meg selv?hvordan skal jeg gjøre det når jeg jobber/er i praksis på kvelden? osv.

Jeg føler meg klar for det, samtidig som jeg ikke vet hvordan jeg vil reagerer når jeg begynner. Er relativt sensitiv for hormoner fra før, så ser for meg at jeg kan bli litt påvirket der! Også vet jeg heller ikke hvordan jeg vil reagere på første UL, eller på et eventuelt resultat på egguthenting osv. Men jeg føler meg så klar som jeg kan. Men akkurat nå er det litt mange tanker i hodet, og det er litt tøft å skulle gå på jobb akkurat denne helga kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Da kom mens som forventet i dag. Sprøytestart i morgen!

Bra 👏 Du skal starte på dag 2? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Bra 👏 Du skal starte på dag 2? 

Ja skal det☺ ser du noe til mens du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Ja skal det☺ ser du noe til mens du da?

Nei 😩 La akkurat ut et innlegg nå hvis du vil lese 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Ja, absolutt☺ nei, du, jeg vet virkelig ikke.  Det er nesten mest praktisk jeg stresser. Vil jeg klare å stikke meg selv?hvordan skal jeg gjøre det når jeg jobber/er i praksis på kvelden? osv.

Jeg føler meg klar for det, samtidig som jeg ikke vet hvordan jeg vil reagerer når jeg begynner. Er relativt sensitiv for hormoner fra før, så ser for meg at jeg kan bli litt påvirket der! Også vet jeg heller ikke hvordan jeg vil reagere på første UL, eller på et eventuelt resultat på egguthenting osv. Men jeg føler meg så klar som jeg kan. Men akkurat nå er det litt mange tanker i hodet, og det er litt tøft å skulle gå på jobb akkurat denne helga kjenner jeg.

Det blir nok veldig blandede følelser kan jeg tenke meg.. :) og så mye nytt! 

Jeg har tro på at du klarer dette med sprøytene kjempe fint! Er det ferdig opptrukkne sprøyter? 

Forstår at det føles tøft å gå på jobb ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Det blir nok veldig blandede følelser kan jeg tenke meg.. :) og så mye nytt! 

Jeg har tro på at du klarer dette med sprøytene kjempe fint! Er det ferdig opptrukkne sprøyter? 

Forstår at det føles tøft å gå på jobb ❤

De første jeg tar er ferdig blandet, men deretter kommer noen jeg må blande til selv. 

Ja, veldig mye nytt, går mer og mer opp for meg hva vi skal igjennom kjenner jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Bemfola og Ovitrelle. Første gang jeg skulle stikke meg selv tok det laaang tid før jeg gjorde det. Litt ekkelt og litt skummelt, men det er ganske kjapt gjort egentlig. Noen steder kjente jeg ikke noe til stikket, andre steder svei det litt. Går ganske så greit etter den første er satt, komme over den terskelen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Avalon skrev:

Jeg brukte Bemfola og Ovitrelle. Første gang jeg skulle stikke meg selv tok det laaang tid før jeg gjorde det. Litt ekkelt og litt skummelt, men det er ganske kjapt gjort egentlig. Noen steder kjente jeg ikke noe til stikket, andre steder svei det litt. Går ganske så greit etter den første er satt, komme over den terskelen ;) 

Ja, vil tro det er første stikket som er værst! Heldigvis skal jeg være hjemme (var redd første dag havnet på en kveldsvakt), og i værste fall får jeg ringe sykepleier-søstra😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Ja, vil tro det er første stikket som er værst! Heldigvis skal jeg være hjemme (var redd første dag havnet på en kveldsvakt), og i værste fall får jeg ringe sykepleier-søstra😉

Jeg ordnet alt til med den første i god tid før jeg skulle sette den slik at jeg hadde tid til å manne meg opp :fnise: og det trengte jeg, var skikkelig nervøs. Det gikk heldigvis så fint og greit atte. Ikke så kult når du treffer et sted som svir, men det er jo ikke lett å forutse. 

Vet du hvor lenge du ska stå på sprøyter? Jeg hadde lang protokoll, men holdt allikevel ikke på så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Avalon skrev:

Jeg ordnet alt til med den første i god tid før jeg skulle sette den slik at jeg hadde tid til å manne meg opp :fnise: og det trengte jeg, var skikkelig nervøs. Det gikk heldigvis så fint og greit atte. Ikke så kult når du treffer et sted som svir, men det er jo ikke lett å forutse. 

Vet du hvor lenge du ska stå på sprøyter? Jeg hadde lang protokoll, men holdt allikevel ikke på så lenge.

Planen er 8 dager pr nå. Men får vite mer til mandag regner jeg med, ift når jeg skal til UL☺ hvilke dager har du hatt uktralyd og uttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Irisiri skrev:

Heier på deg, og håper det er dette som skal til for at dere skal få flere til gards! 🤩

Takk🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bondekone skrev:

Planen er 8 dager pr nå. Men får vite mer til mandag regner jeg med, ift når jeg skal til UL☺ hvilke dager har du hatt uktralyd og uttak?

Hadde ultralyd på dag 25 tror jeg det var og uttak dag 30. Det var jo lang protokoll og jeg begynte med nesespray, brukte bemfola i 11 dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 timer siden, lillemeg90 skrev:

Jeg også heier på deg! 💪

18 timer siden, Atziri skrev:

Ønsker deg masse lykke til fremover! Det blir spennende å følge deg 🙌

9 timer siden, FruFiolett skrev:

Heia deg altså! 💪🏼 Masse lykke til😘🤞🏼

Takk for lykkeønsker❤

3 timer siden, Avalon skrev:

Hvordan gikk det å sette første sprøyte?

Du, det gikk faktisk greit! Ble veldig stressa  først, turte ikke å gjøre det🙈 men da den først ble satt gikk det greit. Svei litt, og det gjør det enda, ellers greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede ganske vondt i eggstokkene, spesielt venstre side🤔 har egentlig tenkt at nå driver jeg bare å innbiller påmeg meg symptomer og bivirkninger, men har vært ganske intense stikninger. Satser på at de jobber godt nedider. Får bare håpe de gjør en tilstrekkelig jobb, om de allerede skal gi meg vondt🙈😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...