Gå til innhold

Når ringer man mattilsynet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tvist skrev:

Katten er chippet, så om hun tar katten kan hun blir anklaget for tyveri.

Mente ikke å ta katten, men å ta vare på den til eieren kommer tilbake og eventuelt sende faktura på pensjonat ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Autumnia
3 timer siden, Morten1 skrev:

Jeg hadde tatt katten og beholdt den selv, ja det er tyveri, men når folk ikke kan ta vare på dyrene de skaffer seg fortjener de heller ikke å ha de. 

Du kan vel annmelde hun til politiet også? Er vel dyremisshandling?

Katten er chippet. Da blir TS anmeldt for tyveri. Dette er ingen sak for politiet, da katten ikke (etter opplysningene vi har her) ikke har blitt fysisk mishandlet. I de tilfellene melder mattilsynet saken over til dem. 

 

Ts, har du kontaktet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren kom hjem i kveld. Jeg ringte MT, men fikk stort sett beskjed om å oppdatere. Så når hun drar bort igjen, jeg ringer. Uten tvil.

Jeg tar ikke katten til meg. Har katt selv.

Jeg må innrømme at jeg ødela blokkeringen på kattedøren (sko som blokkerte, jeg dyttet dem inn så katten kunne gå inn) kanskje det er å tråkke over en grense, men jeg ga faen. Hun tråkker over mange grenser, og jeg skulle ønske jeg så den blokkeringen for mange dager siden..

 

Ts

Anonymkode: 630df...c28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Autumnia said:

Katten er chippet. Da blir TS anmeldt for tyveri. Dette er ingen sak for politiet, da katten ikke (etter opplysningene vi har her) ikke har blitt fysisk mishandlet. I de tilfellene melder mattilsynet saken over til dem. 

 

Ts, har du kontaktet dem?

HA! Dette er mishandling jo! Denne katten er kroneksempel på katter som jeg tar.  Aldri noensinne, når jeg og nettverk har fratatt mishandlede og neglisjerte dyr fra eier at de har gitt f!  De er glad for å bli kvitt dyret de ser på som søppel de!

Anonymkode: f67a0...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten er ikke fysisk mishandlet. Psykisk derimot, ja. Katten som var på 1 plass, kommer nå på siste plass, etter unger, hund og mann og stell. 

Katten er i tillegg både tynn og "smågammel", og trenger oppmerksomhet,  normalt stell og mat. Jeg som nabo tok avgjørelsen ang kattedøren på eget ansvar,  mating på eget ansvar, og ormekur på eget ansvar. Katten får også kos og oppmerksomhet. Noe annet hadde jeg aldri hatt hjerte til.

Da eieren kom hjem hadde jeg mest øyst til å skjelle henne ut. Men har sendt saklige mld til henne denne sommeren, så lot heldigvis temperamentet være da jeg så hun kom hjem.  Men det blir ikke neste gang for å si det sånn.

Ts

Anonymkode: 630df...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Katten er ikke fysisk mishandlet. Psykisk derimot, ja. Katten som var på 1 plass, kommer nå på siste plass, etter unger, hund og mann og stell. 

Katten er i tillegg både tynn og "smågammel", og trenger oppmerksomhet,  normalt stell og mat. Jeg som nabo tok avgjørelsen ang kattedøren på eget ansvar,  mating på eget ansvar, og ormekur på eget ansvar. Katten får også kos og oppmerksomhet. Noe annet hadde jeg aldri hatt hjerte til.

Da eieren kom hjem hadde jeg mest øyst til å skjelle henne ut. Men har sendt saklige mld til henne denne sommeren, så lot heldigvis temperamentet være da jeg så hun kom hjem.  Men det blir ikke neste gang for å si det sånn.

Ts

Anonymkode: 630df...c28

Du kunne godt ha tatt henne!

Vedkommende er tydeligvis en dysfunksjonell  jækel , det eneste de responderer på er å bli tatt muntlig skikkelig. JA! Har masse erfaring. 

De gir selvsagt blanke f i om katten blir fratatt de. Er vel ingen som er så naive at de tror en person som dette vil oppsøke politiet om katten ikke dukker opp de neste 6 månedene?? Eller at politiet OVERHODET  skulle bryr seg! 😂

Uendelig naivt å tro at sånne folk skal bli milde , snille,  empatiske og gode katteeiere,  bare man er "snill"mot vedkommende.  Sier ikke dette som angrep på TS men som en generell leveregel. 

Anonymkode: f67a0...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne godt ha tatt henne!

Vedkommende er tydeligvis en dysfunksjonell  jækel , det eneste de responderer på er å bli tatt muntlig skikkelig. JA! Har masse erfaring. 

De gir selvsagt blanke f i om katten blir fratatt de. Er vel ingen som er så naive at de tror en person som dette vil oppsøke politiet om katten ikke dukker opp de neste 6 månedene?? Eller at politiet OVERHODET  skulle bryr seg! 😂

Uendelig naivt å tro at sånne folk skal bli milde , snille,  empatiske og gode katteeiere,  bare man er "snill"mot vedkommende.  Sier ikke dette som angrep på TS men som en generell leveregel. 

Anonymkode: f67a0...81a

Ja, jeg er rystet. Jeg har veldig mye sympati for katten, ei ingen empati for hva eier måtte mene. Grensen nåddes for lenge siden.

Selvsagt veldig uheldig å komme opp mot min nærmeste nabo, men jeg bryr meg mer om dyrevelferd enn hennes meninger.

 

Ts

Anonymkode: 630df...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg er rystet. Jeg har veldig mye sympati for katten, ei ingen empati for hva eier måtte mene. Grensen nåddes for lenge siden.

Selvsagt veldig uheldig å komme opp mot min nærmeste nabo, men jeg bryr meg mer om dyrevelferd enn hennes meninger.

 

Ts

Anonymkode: 630df...c28

Samme her. Har absolutt null betydning for meg om drittsekker skulle mislike meg fordi jeg tar dem på oppførselen deres. Dyrets ved og vel kommer først.

Bra du har engasjert deg🙂.

Altfor mange er tafatte, konfliktsky  og veike.

På den måten opprettholdes det uakseptable situasjoner for dyr og også for barn

Anonymkode: f67a0...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Har absolutt null betydning for meg om drittsekker skulle mislike meg fordi jeg tar dem på oppførselen deres. Dyrets ved og vel kommer først.

Bra du har engasjert deg🙂.

Altfor mange er tafatte, konfliktsky  og veike.

På den måten opprettholdes det uakseptable situasjoner for dyr og også for barn

Anonymkode: f67a0...81a

Veldig godt å høre at du er enig med meg. Jeg er splittet,  mtp "lojalitet", min bosituasjon fremover, mine logiske grenser, og hva hjertet mitt sier. 

Skulle nok sagt bedre i fra, tydeligvis, men håper det ordner seg. 

Anonymkode: 630df...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ga ormkur på eget initiativ? Da vet jo naboen din at her stiller jo du opp hver gang å tydeligvis uten å kreve ditt utlegg tilbake for det så da kan jo katteier bare stikke da  i viten om at: katta tar naboen når han/hun ser jeg er borte så her er det bare å gjøre hva jeg vil.. 

Kvitteringer for mat og kur hadde jeg hatt med hjem å gidd eier ved hjemkomst å krevd pengene. Men for å få kur må en jo opplyse dyrlege om katta å da vet jo dyrlegen at du ikke er eier så da kunne jo de ha sendt regning til.eier i posten.. 

Ville tatt en skikkelig prat m eier og sagt det i det minste kan spørres hver gang  om du kan passe katten så en vet og er enige om slikt. Pluss krev at alt er på plass av mat osv. Skriv avtale og skriv og si at blir ikke ting oppfylt så anmelder du naboen for dyreplageri evt får katt avliva 

Anonymkode: 337a3...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ga ormkur på eget initiativ? Da vet jo naboen din at her stiller jo du opp hver gang å tydeligvis uten å kreve ditt utlegg tilbake for det så da kan jo katteier bare stikke da  i viten om at: katta tar naboen når han/hun ser jeg er borte så her er det bare å gjøre hva jeg vil.. 

Kvitteringer for mat og kur hadde jeg hatt med hjem å gidd eier ved hjemkomst å krevd pengene. Men for å få kur må en jo opplyse dyrlege om katta å da vet jo dyrlegen at du ikke er eier så da kunne jo de ha sendt regning til.eier i posten.. 

Ville tatt en skikkelig prat m eier og sagt det i det minste kan spørres hver gang  om du kan passe katten så en vet og er enige om slikt. Pluss krev at alt er på plass av mat osv. Skriv avtale og skriv og si at blir ikke ting oppfylt så anmelder du naboen for dyreplageri evt får katt avliva 

Anonymkode: 337a3...32d

Dette er en tråd som er over et år gammel? 

Anonymkode: f2f13...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...