Gå til innhold

Fly har fulgt med på meg i dag fra luften. Hva vil de??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære TS. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å dele disse tankene med en psykolog eller fastlegen din. Det må være veldig slitsomt å måtte bekymre seg for slike ting. Søk hjelp og snakk om disse tingene!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe flyr tre ganger daglig over mitt hus. Helekoteret sikker 20 ganger daglig. De har sikkert verket sett deg etter sett etter deg.

Anonymkode: 471cf...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lurt å oppsøke fastlegen kanskje TS... 

Må helt ærlig si jeg ble bekymret en gang en bil sto utfor huset mitt i 45 min, og dagen etterpå en ny bil. Fant ut det var en såkalt "pokestop" der. 

Anonymkode: 857a4...2cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir jeg overvåket daglig, for det flyr minst ett fly om dagen over her. Dumme meg som bare har trodd det var vanlige rutefly. Kanskje de tror jeg er en kjendis. :ironi: og jeg som ikke har blogg en gang. :fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man er paranoid kan det godt hende noen overvåker en.

Anonymkode: 2c4e4...a7e

Enig. Du husker vel catchphrase til filmen : Enemy of the state. YOU ARE NOT PARANOIDE, WHEN THEY ARE REALLY AFTER YOU. 

Anonymkode: b4b73...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt morsomt atdenne tråden er postet i kropp og helse. VilTS at vi skal si at hen skal til lege/psykolog? Ts, hvor bor du forresten? 

Anonymkode: 2e92a...3e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 18.24, AnonymBruker skrev:

I dag var det et fly som fløy over her jeg bor. Jeg tror intensjonen dems var å følge med på meg. Hvorfor gjør dem ikke det på andre? Hvorfor meg?

Hva er de ute etter, jeg har ingenting å gi dem. De ble borte etter en stund, men de har vell lokalisert meg nå da. Kanskje kommer de tilbake. Kan de være farlige??

Anonymkode: fbc43...2e1

Hvis du hadde vært skikkelig psykotisk hadde du visst nøyaktig hva flyet ville, og dratt for å fullført oppgaven din. Så tror du trygt kan si til deg selv at flyet ikke hadde noe med deg å gjøre.

Anonymkode: baedc...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2018 at 6:24 PM, AnonymBruker said:

I dag var det et fly som fløy over her jeg bor. Jeg tror intensjonen dems var å følge med på meg. Hvorfor gjør dem ikke det på andre? Hvorfor meg?

Hva er de ute etter, jeg har ingenting å gi dem. De ble borte etter en stund, men de har vell lokalisert meg nå da. Kanskje kommer de tilbake. Kan de være farlige??

Er du sikker på at det var et fly?! Hvis du har dårlig syn, så kanskje det bare var en flue?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært ekstremt paranoid og hele tiden måttet se ut av vindu og gå en tur i nabolaget for å se etter tvilsomme folk. Jeg ville heller konfrontere de enn å gjemme meg inne. Jeg trodde de skulle kidnappe meg og bruke meg som pressmiddel for å få min x til å utføre noen ting. Jeg var skråsikker, men iskald og rolig der jeg gikk. Jeg fungerer veldig godt under press. Rask å tenke, rask å reagere osv. Men det var bare paranoia. Mange små ting som til sammen ble til at dette var på vei til å skje. Skjedde ingenting. :ler:

Anonymkode: 9869c...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Jeg så dr Wilhelmsen fra hypokonder og angstklinikken i fjor. 

Han nevnte en episode, uviss om sann eller ei. Hvor en pasient trodde flyene over Bergen var ute etter å skyte/bombe henne. Han mente denne damen var rasjonell og smart. Alle kan få irrasjonelle frykt og angsttanker. Men han mente det kunne bekjempes med logikk når mennesket bak er oppegående. 

Som å spørre hvorfor skulle flyet være ute etter deg? Og hvorfor bruker de fly til å lokalisere deg? Og dersom noen virkelig var ute etter deg, finnes det ikke bedre måter. Osv osv

Anonymkode: b4208...de7

En fagperson altså? Min erfaring med paranoide tilsier at dette ikke har noen effekt. Samme hvor rasjonell personen er vil paranoiaen alltid være irrasjonell, og slik bruk av logikk fører bare til at de slutter å snakke om det, ikke at paranoiaen svekkes. Og når de holder det inne i seg øker faren for risikoadferd, suicid osv, og det er veldig dumt. 

Anonymkode: 576eb...de3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En fagperson altså? Min erfaring med paranoide tilsier at dette ikke har noen effekt. Samme hvor rasjonell personen er vil paranoiaen alltid være irrasjonell, og slik bruk av logikk fører bare til at de slutter å snakke om det, ikke at paranoiaen svekkes. Og når de holder det inne i seg øker faren for risikoadferd, suicid osv, og det er veldig dumt. 

Anonymkode: 576eb...de3

Enig her. Da jeg trodde en gruppe personer var ute etter å ta livet av meg og min kompis så tvang han meg ikke til å gå veien og over brua. Nei han tok meg i hånda og vi løp gjennom grøft og gjørme og skyndte oss til han for jeg trodde alt av folk og biler som kom skulle ta oss . :p Han prøvde så å avlede meg fram til paranoian omsider tok slutt. 

Da en venninne av meg var psykotisk gikk hun gjennom mange faser. Først som en liten femåring så jeg avledet henne med såpebobler, hennes fascinasjon av smykkene mine og sjekket bare regelmessig at hun hadde det greit. Så begynte hun å se det hun omtalte som døde mennesker og dama i skapet mitt. Så ble hun liiiivredd. Men så virkelig dødsfrykten i øynene hennes. Og så begynte hun å springe i vegger og skulle ikke leve mer. Etter 14 timer hvor vi var 3 stk som passet henne så ble vi nødt til å ringe etter hjelp. For vi måtte konstant holde henne fysisk fast for at hun ikke skulle stikke av/hoppe fra verandaen. 

Å skulle rasjonalisere ville vært nyttesløst. Vi avledet, trøstet og forsikret henne om at vi passet på henne. At ingen fikk skade henne her. I det sekundet vi evt forsøkte å se om det var mulig å hente fram rasjonalisering og fornuft så ble hun umiddelbart skeptisk. Jeg måtte si til henne at "du kjenner jo meg. Du vet jeg aldri ville lyve for deg? Jeg vil bare at du skal ha det bra. Denne vil få deg til å føle deg bedre". Altså gav henne medisin for å roe nervene hennes, men hun var så psykotisk at det var liksom forbi det øyeblikket vi kunne hentet henne inn med beroligende. Eller. Hun ble jo trøtt og roet seg da vi ventet på ambulanse. Vi hadde jo i timesvis nektet henne å innta noe mer rusmidler. Jeg inviterte henne for å slappe av og komme seg vekk noen dager. Hun dukket opp helt bortivekk ruset og vi så allerede etter 15 min hvor dette ville bære. Så da måtte vi bare prøve å hjelpe henne gjennom det uten innleggelse. Jeg har helsefaglig utdanning og kan en del om psykoser og slikt. De to vennene mine hadde vært i rusutløst psykose selv for noen år siden. Så da vi hadde en "debriefing " etter hun var hentet, så var vi alle enige om at vi hadde i grunn gjort en stor innsats og følte til slutt at det var uforsvarlig å skulle holde henne fast hos meg. Men jeg som helsepersonell hadde ikke hatt lov til å slippe henne ut en gang. På grunn av ansvaret for å berge liv og helse der en kan. Var også jeg som tok siste avgjørelse om 113 og der ambulansefolka ikke gjorde en drit så tok jeg mitt eget utstyr og sjekket vitalia, pupillreaksjon osv. Da jeg fortalte de det DA fikk de litt fart på seg. Men de kunne ikke tvinge og politiet var ikke kommet. Jeg derimot kunne tvinge så jeg drog henne opp i sittende stilling for å bedre respirasjon og få henne våken. Avgårde i ambulanse og utskrevet neste dag for da var psykosen borte igjen. 

Har sett mange i psykose, men dette tok kaka. Jeg var nykter selv denne kvelden for det var jo hele poenget med at hun kom på besøk. Å ta det rolig og støtte hverandre.

Synd det ble sånn. Hun valgte å kutte kontakten i etterkant. Tror ikke hun i ettertid heller skjønte hvor ille det var og at vi til slutt ikke hadde noe valg. 

Psykose kan utspille seg på veldig mange måter. Ikke alle er så tydelig psykotisk. Noen kan virke helt normale. Med unntak av enkelte uttalelser som skurrer. Ikke alle går helt crazy. 

Da jeg var nærpsykotisk så fikk jeg bare latterkrampe av meg selv og manglende kontroll på dialekt og hva jeg sa for noe. En gang hadde jeg sex i en park midt på natta. Ble glattcella da ja. Vi tenkte vi lå gjemt bak grenene til Bestemor Piletre vi. Hadde sett pocahontas dub-versjon samme dag. :p 

så til skrekk og advarsel. Dont do drugs. 

Jeg er selv nykter nå, men har fortsatt mye jeg grubler på i forbindelse med slike opplevelser både egne og andres. Skumle greier. Til syvende og sist. 

Anonymkode: 9869c...359

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyet var tilbake igjen i dag. Først noen minutter også borte.. Det fløy litt høyere i dag men det vet hvor jeg bor. Nå vil de komme flere ganger for å holde overikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg vet akkurat hvordan det er. Det kjørte noen i bil forbi her nå nettopp ;)

Anonymkode: a9525...d23

Sykkel her! Og en bikkje på slep👻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: hvir bor du? Dersom det er i et tørt område sjekker de kanskje fordi det er fare for skogbrann etc. 

Anonymkode: 2e92a...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for avsporinger, latterliggjøring og svar til dette

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Nå er de over huset mitt. Det var meg de var ute etter egentlig, så du kan ta det helt med ro. De sa de fløy over feil hus tidligere. 

Så slapp av og glem hele greia du.

Anonymkode: daf87...9e9

Landet de i hagen din å fortalte deg det? 

Anonymkode: 25cd2...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...