Gå til innhold

Jeg liker ikke oppmerksomhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I løpet av noen få måneder har vi 3 jubilanter i familien. 

Mannen min har lyst til at vi inviterer til en stor fest der vi feirer alle sammen, sammen,
Jeg er enig i at vi kan invitere til en stor fest, og jeg feirer gjerne de to andre, men jeg vil ikke bli feiret selv. 

Det har ingenting med sjenerthet å gjøre, jeg liker bare ikke å være i fokus.
I profesjonelle sammenhenger har jeg måttet holde foredrag, og lagt frem rapporter for en stor mengde mennesker.  Jeg har ingen problemer med det, jeg gjør det bra, men jeg unngår det helst hvis jeg ikke må.
Privat har jeg flere ganger opptrådt foran stort publikum, og selv om jeg visste jeg var veldig flink, var jeg flau etterpå.
Hvis jeg hadde vært artist i dag, hadde jeg vært den som spilte live bak sceneteppet, mens en annen mimet etter meg på scenen.
Jeg klarer ikke forklare det, men jeg trives best i bakgrunnen, der jeg er en av mengden.

De to andre jubilantene liker oppmerksomheten, og jeg bidrar mer enn gjerne til å lage til et stort selskap for dem slik at de får den feiringen de ønsker seg.
Problemet er at de ikke vil ha stor feiring uten meg, og hvis jeg sier nei, får ikke de det de ønsker seg.

Det er lenge til ennå, men planleggingen må begynne snart, og jeg behøver innspill.
Hva ville dere gjort, og hvorfor?

Anonymkode: 4d849...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det som deg og har enkelt og greit vært bestemt avvisende til alle store og små markeringer etter 18-årsdagen. De som kjenner meg forstår meg, noe mer enn det gidder jeg ikke bry meg om.

Anonymkode: 85118...2b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt, og jeg ville uten tvil droppa det. Når du i tillegg har tilbydd å hjelpe til med å ordne i stand for de andre så er det på ingen måte du som er vanskelig :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også som deg. Samtidig liker jeg veldig godt å feire andre, og blir glad for å få være med på andres feiringer. Da tenker jeg at de synes sikkert også det er stas å få være med og feire meg. Så derfor gjør jeg det likevel.  

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du er gjerne med på å arrangere fest for de to andre, men du ønsker annen feiring, fordi du ikke liker oppmerksomheten. Det skal respekteres :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal gjennomføre det. Spesielt om dere har barn.

Siden det skal være en felles feiring blir fokuset fordelt, så det er jo mye bedre.

Saken er jo at du egentlig setter de andre i en ubehagelig situasjon når alle skal samles og ingen får nevne deg. Hadde det ikke vært for den felles feiringen kunne dere jo bare reist bort og "feiret" på den måten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at de to ikke kan feire alene?

Anonymkode: f751d...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, det er godt å møte forståelse for dette.  :)

29 minutter siden, visp skrev:

Jeg synes du skal gjennomføre det. Spesielt om dere har barn.

Siden det skal være en felles feiring blir fokuset fordelt, så det er jo mye bedre.

Saken er jo at du egentlig setter de andre i en ubehagelig situasjon når alle skal samles og ingen får nevne deg. Hadde det ikke vært for den felles feiringen kunne dere jo bare reist bort og "feiret" på den måten.

Det vil ikke bli unaturlig at jeg ikke ble feiret sammen med dem.

La oss si at de to har sine dager i oktober og desember, mens jeg har dag i mars.  Da mener jeg at vi kan feire dem i november, mens mannen min mener vi kan feire alle i januar/februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, exictence skrev:

Jeg har det også som deg. Samtidig liker jeg veldig godt å feire andre, og blir glad for å få være med på andres feiringer. Da tenker jeg at de synes sikkert også det er stas å få være med og feire meg. Så derfor gjør jeg det likevel.  

Jeg ser poenget ditt, men de 5 som føler det er viktig å feire meg (mor, svigermor, mann og barn) ville blitt invitert på dagen min uansett, så det er ikke som om jeg fratar dem den muligheten.  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt teit å gjøre en greie ut av at du får litt oppmerksomhet. Du er jo heldig som kan "forsvinne" litt blant de to andre jubilantene i feiringen. Kom over deg selv. :)

Anonymkode: 5a20b...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir litt teit å gjøre en greie ut av at du får litt oppmerksomhet. Du er jo heldig som kan "forsvinne" litt blant de to andre jubilantene i feiringen. Kom over deg selv. :)

Anonymkode: 5a20b...91b

Takk for din mening.  :)
Det er greit å få en annen side også, men kan du forklare hvorfor du mener det er det mer naturlig at jeg "kommer over meg selv", enn at de gjør det samme?

Jeg aksepterer at de vil ha en stor feiring, burde ikke de akseptere at jeg ikke vil ha det samme som dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...