Gå til innhold

12 ÅR GAMMEL DATTER SOVE HOS EN 15 ÅR GAMMEL GUTT?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager, men den historien tror jeg ikke på

Anonymkode: 49683...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker at jeg har vært for mye på KG når jeg begynner å kjenne igjen identiske tråder år etter år.

Det var en helt lik tråd som dette en tid tilbake, akkurat samme problemstilling og samme engasjement. 

Men, siden jeg er helt noldus til å søke så finner jeg den ikke igjen... 

Anonymkode: be34b...604

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg har vært for mye på KG når jeg begynner å kjenne igjen identiske tråder år etter år.

Det var en helt lik tråd som dette en tid tilbake, akkurat samme problemstilling og samme engasjement. 

Men, siden jeg er helt noldus til å søke så finner jeg den ikke igjen... 

Anonymkode: be34b...604

Det "problemet" der kjenner jeg til ja 😜😂

Anonymkode: c46e7...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter ble sammen med en gutt på 15 år da hun var 12 år. Ikke noe problem det, men jeg ga klar beskjed om at hun kan vente leeenge med noe sex. Og det gjorde hun til hun ble 15 år. De er enda sammen, 7 år etter:)

Anonymkode: 8b30c...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Det er ganske slemt å få de til å slå opp. Det er IKKE greit. Om jeg hadde gitt barnet lov til å overnatte er en ting- det hadde ikke skjedd. Samtidig; vil man ha sex, så får man det til uansett om det er på natta eller på dagen på McDonald's. Man klarer ikke å unngå dette ved å si nei til overnatting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, haha536 skrev:

Nei. Tenker at dem passer på at alt går fint og at det ikke skjer noe

Hvordan tenker du de skal passe på at det ikke skjer noe? 

Anonymkode: 90619...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min datter ble sammen med en gutt på 15 år da hun var 12 år. Ikke noe problem det, men jeg ga klar beskjed om at hun kan vente leeenge med noe sex. Og det gjorde hun til hun ble 15 år. De er enda sammen, 7 år etter:)

Anonymkode: 8b30c...552

Du gav klar beskjed ja.... 🙄 har du vært ungdom selv? 😜

Anonymkode: c46e7...d6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min datter ble sammen med en gutt på 15 år da hun var 12 år. Ikke noe problem det, men jeg ga klar beskjed om at hun kan vente leeenge med noe sex. Og det gjorde hun til hun ble 15 år. De er enda sammen, 7 år etter:)

Anonymkode: 8b30c...552

Og det tenker du er bra??

19 år og har hatt hele tenåra med en kjæreste.... Uff. 

Anonymkode: a0341...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke under noen omstendigheter tenkt at det var greit.

Anonymkode: 18953...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig om denne tråden er en trolletråd eller ikke, så svarer jeg helt klart nei.

Mine foreldre, som var av den litt slappe sorten, lot meg overnatte med en kjæreste da jeg var 13 (han var 15). Det var ikke en god idé. Selv om jeg maste om å få lov til å reise på overnatting og gledet meg veldig, så endte situasjonen med at jeg følte meg presset til å gjennomføre samleie og ikke turte å sette riktige grenser når gutten var kåt og gned seg inntil meg i sengen. Nå som voksen så skulle jeg virkelig ønske at mine foreldre hadde hindret meg i å komme opp i en sånn situasjon.

Foreldres jobb er iblant å beskytte barna fra ting som barna selv har lyst til. Det er ikke alt de er modne nok til å forstå rekkevidden eller konsekvensene av. En 12/13-åring skal sove i sin egen seng om natten, og et kjæresteforhold i den alderen skal ikke være som et voksent forhold. Én ting er å være uskyldige "kjærester" i friminuttet på skolen, noe annet er når foreldrene liksom bygger oppunder ideen om et forhold og anerkjenner det. Man kan godt vente til man er på videregående før man får ha kjærester i ordets fulle forstand, synes jeg. Før den tid er man faktisk barn.

Anonymkode: 97ee0...2ce

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattra og 15-åringen har nok uansett pult før. Så hvorfor ikke heller la dem gjøre det under kontrollerte former hjemme. 

Anonymkode: 62619...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uavhengig om denne tråden er en trolletråd eller ikke, så svarer jeg helt klart nei.

Mine foreldre, som var av den litt slappe sorten, lot meg overnatte med en kjæreste da jeg var 13 (han var 15). Det var ikke en god idé. Selv om jeg maste om å få lov til å reise på overnatting og gledet meg veldig, så endte situasjonen med at jeg følte meg presset til å gjennomføre samleie og ikke turte å sette riktige grenser når gutten var kåt og gned seg inntil meg i sengen. Nå som voksen så skulle jeg virkelig ønske at mine foreldre hadde hindret meg i å komme opp i en sånn situasjon.

Foreldres jobb er iblant å beskytte barna fra ting som barna selv har lyst til. Det er ikke alt de er modne nok til å forstå rekkevidden eller konsekvensene av. En 12/13-åring skal sove i sin egen seng om natten, og et kjæresteforhold i den alderen skal ikke være som et voksent forhold. Én ting er å være uskyldige "kjærester" i friminuttet på skolen, noe annet er når foreldrene liksom bygger oppunder ideen om et forhold og anerkjenner det. Man kan godt vente til man er på videregående før man får ha kjærester i ordets fulle forstand, synes jeg. Før den tid er man faktisk barn.

Anonymkode: 97ee0...2ce

Veldig bra innlegg og heeelt enig!

Barn er barn, og en 12 åring er barn. Det er helt absurd at noen engang vurderer dette spørsmålet.  Svaret er helt klart nei! Å til kommentar at man ikke kan hindre ditt og datt. Helt enig-men man trenger ikke legge til rette for at barn skal leke voksne. 

Anonymkode: bae0f...7dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Det er ganske slemt å få de til å slå opp. Det er IKKE greit. Om jeg hadde gitt barnet lov til å overnatte er en ting- det hadde ikke skjedd. Samtidig; vil man ha sex, så får man det til uansett om det er på natta eller på dagen på McDonald's. Man klarer ikke å unngå dette ved å si nei til overnatting. 

Nei, men å godta overnatting blir å legge forholdene til rette for at de skal kunne ha sex. Det synes jeg er meget uansvarlig av foreldre til barn som er under den seksuelle lavalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville du ha latt datteren din gjort det? Det er 3 års forskjell

Overhodet ikke, har aldri vært aktuelt med mine barn hverken gutt eller jente. De har vært på overnatting hos hverandre jo, men da med foreldre til stede som har kontroll, og de sover adskilt. Om ikke? totalt uaktuelt. Finnes ikke noe som heter "kjærester" som innbefatter sex i den alderen, de er ikke i nærheten av å kunne ta det ansvaret det medfører. Slik var det for mine barn til de ble 18 år. Da kunne jeg ikke jeg kontrollere dette utover hva som skjer hjemme hos meg. Der er det fremdeles regler så lenge de ikke er gift, og liker de det ikke? Ikke kom på besøk sammen. Så enkelt er det. Kall meg gjerne gammeldags, slik sett er jeg det. Har også en tro som medfører at slik blir det, og jeg som far går foran som et godt eksempel selvfølgelig, og barna godtar dette hele tiden.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dattra og 15-åringen har nok uansett pult før. Så hvorfor ikke heller la dem gjøre det under kontrollerte former hjemme. 

Anonymkode: 62619...0d1

"Kontrollerte former". Dummeste jeg har hørt.

Altså, en 12 åring skal ikke ha sex. Så enkelt er det. Fram til en mer moden alder, når barnet forstår hva sex er og kan samtykke til det, så skal ikke foreldrene legge opp og godta at slike situasjoner skjer. Her ville jeg satt grenser med besøk i stuen, og hadde lett kjørt 8 mil for å unngå overnatting. TS bør også vurdere om barnet skal få prevensjon for sikkerhetskyld, for barn som setter barn til verden er aldri en god idé. I tillegg så er gutten i en dårlig posisjon som eldst og har sex med det som fortsatt regnes som et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville du ha latt datteren din gjort det? Det er 3 års forskjell

Anonymkode: d126c...e00

Nei, aldri! Uaktuelt! Og hvorfor er en 12 åring sammen med en 15 åring? Stor forskjell psykisk i de aldrene..
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Nei, aldri! Uaktuelt! Og hvorfor er en 12 åring sammen med en 15 åring? Stor forskjell psykisk i de aldrene..
 

Og fysisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uavhengig om denne tråden er en trolletråd eller ikke, så svarer jeg helt klart nei.

Mine foreldre, som var av den litt slappe sorten, lot meg overnatte med en kjæreste da jeg var 13 (han var 15). Det var ikke en god idé. Selv om jeg maste om å få lov til å reise på overnatting og gledet meg veldig, så endte situasjonen med at jeg følte meg presset til å gjennomføre samleie og ikke turte å sette riktige grenser når gutten var kåt og gned seg inntil meg i sengen. Nå som voksen så skulle jeg virkelig ønske at mine foreldre hadde hindret meg i å komme opp i en sånn situasjon.

Foreldres jobb er iblant å beskytte barna fra ting som barna selv har lyst til. Det er ikke alt de er modne nok til å forstå rekkevidden eller konsekvensene av. En 12/13-åring skal sove i sin egen seng om natten, og et kjæresteforhold i den alderen skal ikke være som et voksent forhold. Én ting er å være uskyldige "kjærester" i friminuttet på skolen, noe annet er når foreldrene liksom bygger oppunder ideen om et forhold og anerkjenner det. Man kan godt vente til man er på videregående før man får ha kjærester i ordets fulle forstand, synes jeg. Før den tid er man faktisk barn.

Anonymkode: 97ee0...2ce

Skulle du ønske du ikke hadde den erfaringen som 13 åring om at gutter på 15 presser seg til sex når de er kåte?

Altså at dette her aldri hadde skjedd, slik at du heller ikke hadde hatt noen erfaring å dele bort videre på kvinneguiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, haha536 skrev:

Jepp. Men jeg tenker at vis jeg snakker med foreldrene til gutten sånn at dem passer på?

 

5 timer siden, haha536 skrev:

Nei. Tenker at dem passer på at alt går fint og at det ikke skjer noe

Skal de sitte våken hele natta, inne på soverommet til ungene og overvåke dem da?
Utrolig dum idé. Er du en ansvarlig forelder så setter du ikke en 12-årig jente i en sånn situasjon. Hun burde fremdeles få være barn og ha uskyldige småkjærester på sin egen alder som hun kan holde hender med og nusse og susse litt på. Du er forelderen til jenta og har ansvaret for hennes liv og sikkerhet, så om det skulle skje henne noe er det ditt ansvar. Du kan ikke ansvarliggjøre ei jente på 12 år for dine dårlige valg på hennes vegne.

3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er ganske slemt å få de til å slå opp. Det er IKKE greit. Om jeg hadde gitt barnet lov til å overnatte er en ting- det hadde ikke skjedd. Samtidig; vil man ha sex, så får man det til uansett om det er på natta eller på dagen på McDonald's. Man klarer ikke å unngå dette ved å si nei til overnatting. 

Siden gutten tydeligvis bor milevis unna tenker jeg at det er ganske easy peasy å unngå at de har sex. Det er bare å la være å kjøre jenta til gutten. Han trenger også skyss for å komme seg til jenta, så her ligger alt til rette for at foreldrene kan styre dette i svært stor grad.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...