Gå til innhold

Om 2 år nå er lenger ikke Trump en president, yey!


Nera

Anbefalte innlegg

Gjest AnonGangerTo

Det er ganske underholdende å lese og høre argumentene mot Trump fra folk uten stemmerett i USA. Hvis man tenker logisk, spiller det ingen rolle hva disse mener og tror på, når de ikke kan påvirke valget. 

Siden jeg har bestemt meg for å stemme for Trump igjen, er Trump president i 6 år til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Martin13 said:

Folk flest i Norge er jo totalt hjernevaska av media, så det hjelper ikke å prøve å forklare hva som er FAKTISKE realiteter. 

Skulle ønske vi hadde et mye mer nyansert media med vinklinger fra begge sider, ikke bare en. Ihvertfall når Trump er en handlekraftig president, så er jo ikke alt negativt.

Skulle ønske at Trump tilhengere stoppet å mase om "Alle er hjernevaska av medier, det er bare jeg som skjønner alt"

Skulle ønske at Trump tilhengerene kom med en mer nyansert vinkling til diskusjonen....

Det er litt som å klage over at alle er idioter når man kjører feil vei inn i en enveiskjørt gate...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonGangerTo said:

Det er ganske underholdende å lese og høre argumentene mot Trump fra folk uten stemmerett i USA. Hvis man tenker logisk, spiller det ingen rolle hva disse mener og tror på, når de ikke kan påvirke valget. 

Siden jeg har bestemt meg for å stemme for Trump igjen, er Trump president i 6 år til. 

Skjønte ikke helt poenget. Er vel ingen her som bryr seg en døyt om dem har stemmerett eller ei!, ei heller om man kan påvirke valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
4 minutter siden, Villa2000 said:

Skjønte ikke helt poenget. Er vel ingen her som bryr seg en døyt om dem har stemmerett eller ei!, ei heller om man kan påvirke valget.

Så de skriver og kommenterer bare fordi de kjeder seg? Da er jeg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonGangerTo said:

Så de skriver og kommenterer bare fordi de kjeder seg? Da er jeg med. 

Skjønner ikke helt hva du vil frem til, men dersom du er "med" så ok....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Det er ganske underholdende å lese og høre argumentene mot Trump fra folk uten stemmerett i USA. Hvis man tenker logisk, spiller det ingen rolle hva disse mener og tror på, når de ikke kan påvirke valget. 

Siden jeg har bestemt meg for å stemme for Trump igjen, er Trump president i 6 år til. 

Det er da vel mange som har meninger om utenlandske toppolitikere i land de ikke nødvendigvis har stemmerett i, særlig meninger om dem som stikker seg ofte frem i media. Og man kan vel ikke si at USA's president er spesielt lite portrettert i media. Dessuten kjenner jeg mange amerikanere som har valgt å beholde amerikans statsborgerskap, og derfor ikke har stemmerett i Norge, men som likevel har meninger om norsk politikk. Skulle det også være galt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det er en reell mulighet til at han blir gjenvalgt.  Den vanlige Amerikaner interesserer seg lite om hva som skjer utenfor USA.  I USA har arbeidsledigheten gått ned og det er populært

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stina234 skrev:

Tror nok det er en reell mulighet til at han blir gjenvalgt.  Den vanlige Amerikaner interesserer seg lite om hva som skjer utenfor USA.  I USA har arbeidsledigheten gått ned og det er populært

Muligheten har nok blitt større nå etter seieren med EU, jeg kan ikke fordra fyren og personligheten men jeg er enig i noe av politikken han fører.

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, PussLe! said:

Muligheten har nok blitt større nå etter seieren med EU, jeg kan ikke fordra fyren og personligheten men jeg er enig i noe av politikken han fører.

Jeg kan heller ikke fordra fyren eller personligheten. Når det gjelder politikken han fører så aner jeg ikke hva han prøver på. Så langt så har jeg ikke sett annet enn at han har forstyrret de alle fleste diplomatiske forbindelser USA har.

Når det gjelder EU så vet jeg egentlig ikke hva slags seier man snakker. Jeg vet at det var ok, så ble det bråk og nå er det ok igjen. Hva ble egentlig resultatet? Ble det en avtale utenom det som allerede har vært avtale?

Ut fra min erfaring så kan det være han kommer tilbake til kontoret og så driter i hele avtalen. Eller kanskje han kommer med en uttalelse om at han ble misforstått og det er helt feil det som står der.

Dersom alle norske aviser er feil så stemmer jo heller ikke denne nyheten? For det er jo ikke slik at man bare kan plukke ut det gode....eller? Dersom Trump tilhengerene skal være tro mot sine egne utsagn så stemmer det jo ikke det som står i norske aviser (eller noen aviser for den sags skyld). Man skal KUN tro på det som dem selv sier.

Og det er vel egentlig ikke noe alternativ.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Villa2000 said:

Jeg kan heller ikke fordra fyren eller personligheten. Når det gjelder politikken han fører så aner jeg ikke hva han prøver på. Så langt så har jeg ikke sett annet enn at han har forstyrret de alle fleste diplomatiske forbindelser USA har.

Når det gjelder EU så vet jeg egentlig ikke hva slags seier man snakker. Jeg vet at det var ok, så ble det bråk og nå er det ok igjen. Hva ble egentlig resultatet? Ble det en avtale utenom det som allerede har vært avtale?

Ut fra min erfaring så kan det være han kommer tilbake til kontoret og så driter i hele avtalen. Eller kanskje han kommer med en uttalelse om at han ble misforstått og det er helt feil det som står der.

Dersom alle norske aviser er feil så stemmer jo heller ikke denne nyheten? For det er jo ikke slik at man bare kan plukke ut det gode....eller? Dersom Trump tilhengerene skal være tro mot sine egne utsagn så stemmer det jo ikke det som står i norske aviser (eller noen aviser for den sags skyld). Man skal KUN tro på det som dem selv sier.

Og det er vel egentlig ikke noe alternativ.....

Nei, det var ikke ok. Eller, det var ok for EU, men negativt for USA. EU hadde veldig mye høyere toll på varer fra USA enn andre veien, så det er derfor Trump gikk inn og satt hardt mot hardt for å få en slutt på skeivfordelingen. Slike som deg som ikke har satt deg inn i saken og kun lest det søppelmedia som VG og Dagbladet skriver om saken står igjen med det skeive virkelighetsbildet du fremviser her,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
45 minutter siden, Hummels3 said:

Nei, det var ikke ok. Eller, det var ok for EU, men negativt for USA. EU hadde veldig mye høyere toll på varer fra USA enn andre veien, så det er derfor Trump gikk inn og satt hardt mot hardt for å få en slutt på skeivfordelingen. Slike som deg som ikke har satt deg inn i saken og kun lest det søppelmedia som VG og Dagbladet skriver om saken står igjen med det skeive virkelighetsbildet du fremviser her,

Mange slike mennesker rundt omkring i verden. Felles for disse er at de får sin info fra søppelmedia/fake news kanaler og tar det som god fisk. Det hjelper lite å bevise til de at jorda er rundt hvis VG eller CNN har sagt at den er firkantet. Mangel på kritisk tenkning og feil valg av kilder går igjen og igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Mange slike mennesker rundt omkring i verden. Felles for disse er at de får sin info fra søppelmedia/fake news kanaler og tar det som god fisk. Det hjelper lite å bevise til de at jorda er rundt hvis VG eller CNN har sagt at den er firkantet. Mangel på kritisk tenkning og feil valg av kilder går igjen og igjen. 

Dere "fake news" fundamentalister gjør jo ofte samme feilen selv, ved å ukritisk svelge disse "alternative" medienes synspunkter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
9 minutter siden, Capt. Obvious said:

Dere "fake news" fundamentalister gjør jo ofte samme feilen selv, ved å ukritisk svelge disse "alternative" medienes synspunkter. 

Når fake news kommer hele tiden med løgn og usannheter, så må man finne troverdige kilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Når fake news kommer hele tiden med løgn og usannheter, så må man finne troverdige kilder. 

Problemet er bare at mange av dere automatisk antar at ordinære mediekanaler alltid er dem som kommer med fake News, selv om det slett ikke behøver å være tilfelle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PussLe! skrev:

Muligheten har nok blitt større nå etter seieren med EU, jeg kan ikke fordra fyren og personligheten men jeg er enig i noe av politikken han fører.

Ja er enig med deg.  Fyren er ufordragelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2018 at 4:20 PM, Sosialliberal said:

Når det gjelder valget i 2020.  Fortsetter arbeidsledigheten å være like lav eller blir enda lavere burde Trump være storfavoritt til å vinne i 2020. Arbeidsledigheten er tallet som i størst grad avgjør om en president blir gjenvalgt eller ikke. 

Så får man se om Trump klarer å rote bort seieren ved å eskalere handelskrigene.  For det handler jo ikke bare om arbeidsledigheten totalt i USA, men i vippestatene.  Begynner EU og Kina å sette opp høy toll på varer fra disse statene og folk begynner å miste jobben så faller vel støtten til Trump.  Trump-velgerne kan leve med mye av tullet til Trump, men å miste jobben er de neppe villig til. 

Man kan lure velgerne til mye. Men folk vet jo om de er arbeidsledige eller ikke. Da hjelper det ikke at Trump sier "fake news".  Velgerne vet også om naboene begynner å miste jobben eller om hjørnesteinsbedriften må nedbemanne. 

 

Donald Trump ga 12 milliarder dollar til amerikanske bønder denne uka. Grunnen til overføringen er at bøndene ikke får eksportert pga handelskrigen Trump har startet med Canada, Kina og Mexico. 

En republikansk senator sammenlignet Trump sin politikk med å kappe bena av bøndene for så å bruke skattebetalernes penger til å kjøpe gullkrykker til bøndene. Flere andre republikanske senatorer gjør tilsvarende sammenligninger. Det er klart at dette ikke er å vinne handelskrigen, men å la skattebetalerne finansiere taperne. 

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-farmers-tariffs-bail-out-trade-war-republicans-latest-a8463861.html

 

Endret av Sosialliberal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle "store" ledere har gått ned i historien med visse gjenkjennelige attributter og fakter. Trump vil bli husket som twitterpresidenten, og det sier vel sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, HalldirV2 said:

Alle "store" ledere har gått ned i historien med visse gjenkjennelige attributter og fakter. Trump vil bli husket som twitterpresidenten, og det sier vel sitt.

Han vil bli husket som det geniet han er, og Randy Rainbow forteller hvorfor:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ichiko skrev:

Han vil bli husket som det geniet han er, og Randy Rainbow forteller hvorfor:

 

 

Haha, den var fin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2018 den 10.50, Drizzt skrev:

Hvor har jeg skrevet at Trump et bedre alternativ enn henne? Det jeg har skrevet (i andre tråder) er at begge er like ille som kandidater. HC er overhodet ikke kvalifisert for å være USAs president, sorry. Selv Sanders var et bedre alternativ enn henne hvis vi skulle velge mellom de to. I denne tråden reagerer jeg på hvitvaskingen av henne og de logiske feilene av en bruker. Å bruke stråmenn fører deg ikke til noe bra sted.

Å slenge på at andre liksom bruker stråmenn for å høres ut som du selv har mere credibilitet, når du ikke har dette, fører deg ikke noe steds hen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...