Gjest gjestekimmi Skrevet 8. mars 2005 #1 Del Skrevet 8. mars 2005 hei, vi er i startgropen på en tur med 3 barn, og vi skal fly langt. noen som har noen tips som vi bør vite??? tenker først og fremst på selve flyturen.... har flydd langt før men da uten barn. ungene har kun flydd innenlands tidligere. ungene er 2,4,6 og den lengste flyturen vår blir 9 timer. takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 8. mars 2005 #2 Del Skrevet 8. mars 2005 Nå har ikke jeg flydd langt med barn eller som barn. men jeg har noen ideer allikevel. Forbered de eldste barna på det som skal skje. Ha med stille ting som aktiviserer dem. Lydbøker (med ørepropper), tegnesaker etc. Sjekk med selskapet hva slags "barnepakke" de har. Og vent gjerne med den til barna begynner å bli urolige. Ikke gi dem godteri med mye sukker i. Da blir de lett hypre, og det er kjedelig på en flytur. Både for dere og for de andre passasjerene. Flymat er ikke alltid like godt, spesielt ikke for barn. Ha med noen hjemmelagde rundstykker etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #3 Del Skrevet 8. mars 2005 Med mange flyselskap kan du forhåndsbestille plass i flyet. Barn liker gjerne å sitte ved vinduet. Og husk at f.eks i en jumbojet altså en Boing 747 er kun 20% av plassene ved vinduet. Så prøv å forhådsbestill plass hvis mulig. I tilegg så er det lov å bruke game boy på fly untatt ved start og landing. Lesestoff kan være et godt alternativ. Og på apoteket kan du få ørepropper i silikon som gjør at det blir mindre ubehag med i øret i forbindelse med trykkforskjeller som oppstår. Spesielt ved landing. Disse settes i 1 time før avgang og taes ut når dere er ferdig med siste flyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 8. mars 2005 #4 Del Skrevet 8. mars 2005 Husk iallefall nok bleier om dere har bleiebarn!!! Når vi flydde til Thailand med gutten vår som da var 1 år gikk vi tom før vi var fremme ikke noe kjekt! Heldigvis fikk vi noen av en annen familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #5 Del Skrevet 8. mars 2005 Noen tips om flyreiser på denne linken: http://www.bangkok.no/forum/viewforum.php?f=23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #6 Del Skrevet 11. mars 2005 ingen bleiebarn! det er så utrolig deilig! nå har vi bare sutten igjen å kjempe oss vekk fra..... tror det blir værre. ang turen; takk for mange tips. noen har jeg tenkt ut selv også, og noen var nye. takk og takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #7 Del Skrevet 13. mars 2005 For å hindre trykk i ørene, kan du jo også bruke en kopp fylt med papir som er dynket i lunket vann, hold denne mot ørene ved nedstigning, funker som bare det. Og så slipper man seige silicon ørepropper hele turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestekimmi Skrevet 24. mars 2005 #8 Del Skrevet 24. mars 2005 For å hindre trykk i ørene, kan du jo også bruke en kopp fylt med papir som er dynket i lunket vann, hold denne mot ørene ved nedstigning, funker som bare det. Og så slipper man seige silicon ørepropper hele turen. seriøst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 24. mars 2005 #9 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg har aldri hørt om det der før, men hvem vet.. Hehe... Mange ting som høres rare ut men som fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestekimmi Skrevet 24. mars 2005 #10 Del Skrevet 24. mars 2005 ja, hvem vet! :brunette: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #11 Del Skrevet 25. mars 2005 jeg reiser ofte på lange flyturer og ar sett mange uforbredte foreldre. flyene har ofte avganger slik at det er natt ombord. Folk har prøvd og sove,men ikke lett med unger som yler og ikke vil. ike lett for unger heller når de har slukt lyset ombord. få det til atungene er trette og at behovet for søvn melder seg naturlig. en del skal videre etter 9 timer på fly og trenger den søvnen de kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 26. mars 2005 #12 Del Skrevet 26. mars 2005 Lydbøker på MP3-spiller er en slager! Små bøker er også lurt å ta med. Kjøp GameBoy til 6-åringen. Ellers viser de ofte film på så lange ruter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 27. mars 2005 #13 Del Skrevet 27. mars 2005 Ellers viser de ofte film på så lange ruter. De gangene jeg har fløyet til Asia har de ikke vist "barnevennlige" filmer på flyet. Altså, det har ikke vært filmer med høy aldersgrense, men de har bare ikke fenget unger liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solana Skrevet 28. mars 2005 #14 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei! Jeg har flydd med mine to jenter fra de var helt små. De har vært i Karibia, Østen og 3 ganger i Sør-Afrika. De har hver sin lille reisesekk - og jeg legger alltid en del "hemmelige" ting i sekkene, i tillegg til de tingene de selv ønsker å ha med (og som er små nok). De får ikke åpne sekken før vi sitter på flyet. De har alltid et kosedyr, discman, tegnesaker og nå når de er litt større (7 og 11) kortstokk. De har lydbøker i tillegg til musikk cd-er og eventyr cd-er. De "hemmelige" tingene er småtterier som jenter liker - fine viskelær, bittesmå figurer, stempler, klistremerker osv. Det har alltid gått greit, men vi passer på å fly de lange strekkene om natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå