Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere dyner og puter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på hytta nå og vasket alle dynene i fjor. Nå i år har jeg vasket alle putene (5stk av hver). Har vaskemaskin og tørketrommel.Hjemme vasket jeg alle dyner og puter for 3 år siden, og tenker det har jo gått alt for lang tid! Bør ikke dette vaskes en gang i året?

Anonymkode: 0c885...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker som regel pute og dyne to ganger i året, og alltid etter omgangssyke hvis vi har hatt den. Ikke fordi vi for noe på dyna men fordi jeg er litt sær..😏😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaalt for sjeldent 😂 

Anonymkode: 038e6...ee4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ekstradyner på hytta? De ble vel brukt en gang for 4 år siden og jeg kjøpte de inn for 6 år siden. Har bare ristet de en gang i året... 

Anonymkode: 0c885...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker de ved behov, men henger de ofte ut. På vinteren passer jeg på å henge de ut når det er mange kuldegrader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sommer, vår/høst og vinterdyner og vasker den dyna jeg legger vekk når de byttes. Putene vaskes i utgangspunktet to ganger i året, høst og vår, i tillegg vasker jeg dem etter sykdom med mye nattsvette.

Anonymkode: 97fc6...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sommer- og vinterdyner som jeg vasker hver gang jeg bytter for sesongen, så det blir en gang i året på hver, da. Tar gjerne putene samtidig.

Anonymkode: 21969...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Senil skrev:

1 gang og mnd. Skifter ute dyner og puter hvert andre år

Vasker du alle dyner og puter hver mnd? 

Vi har minst 5 dyner og flere puter hjemme og på hytta + gjeste dyner og puter. Hver mnd? Jeg vasker sengetøyet mellom 2-4 ganger i mnd. Skal jeg måtte ta dyner og puter hver mnd...sukk. 

Hvor kjøper dere dyner og puter? Hvilket materiale og hvordan vasker dere de?

Anonymkode: 0c885...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker du alle dyner og puter hver mnd? 

Vi har minst 5 dyner og flere puter hjemme og på hytta + gjeste dyner og puter. Hver mnd? Jeg vasker sengetøyet mellom 2-4 ganger i mnd. Skal jeg måtte ta dyner og puter hver mnd...sukk. 

Hvor kjøper dere dyner og puter? Hvilket materiale og hvordan vasker dere de?

Anonymkode: 0c885...b7f

Vasker de 3 vi bruker, pluss 8 puter 1 gang i mnd. Tar noe hver uke, 60 grader i vaskemaskin. Er fiberfyll da jeg er allergisk mot dun. Gjestedyner vasker jeg får gjester kommer. Sengetøy skiftes hver uke. Kjøper på jysk. Overmadrasstrekk vaskes også hver mnd.

Tror nok jeg vasker oftere enn folk flest, men jeg synes det er så godt å ligge i ren seng. Så er nok ikke så viktig, går mer på min velfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri....

Ikke tenkt på at det er nødvendig faktisk, og vi lever helt fint med bare å vaske sengetøyet 🧐😁😆

Anonymkode: 7207e...2b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Senil skrev:

Vasker de 3 vi bruker, pluss 8 puter 1 gang i mnd. Tar noe hver uke, 60 grader i vaskemaskin. Er fiberfyll da jeg er allergisk mot dun. Gjestedyner vasker jeg får gjester kommer. Sengetøy skiftes hver uke. Kjøper på jysk. Overmadrasstrekk vaskes også hver mnd.

Tror nok jeg vasker oftere enn folk flest, men jeg synes det er så godt å ligge i ren seng. Så er nok ikke så viktig, går mer på min velfølelse.

Du er jo super flink, men klarer nok ikke og komme opp til nivå og vaske sengetøy og dyner og puter etter hvert besøk. Leter etter en mellomting som er rent nok.

Anonymkode: 0c885...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri....

Ikke tenkt på at det er nødvendig faktisk, og vi lever helt fint med bare å vaske sengetøyet 🧐😁😆

Anonymkode: 7207e...2b0

Samme her, har aldri vasket dyner og puter. Kjøper ofte nye puter da, men dyner kan gå år mellom nye kjøp

Anonymkode: 1f251...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sommerdyne og vinterdyne. Disse vaskes etter bruk, dvs en gang i året. 

Anonymkode: 5a10f...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar jo trekket oftere da, rundt 2 ganger i uka 😊

Anonymkode: 5a10f...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rumle skrev:

4-5 ganger i året kanskje :vetikke:

 

 

10 timer siden, Senil skrev:

Vasker de 3 vi bruker, pluss 8 puter 1 gang i mnd. Tar noe hver uke, 60 grader i vaskemaskin. Er fiberfyll da jeg er allergisk mot dun. Gjestedyner vasker jeg får gjester kommer. Sengetøy skiftes hver uke. Kjøper på jysk. Overmadrasstrekk vaskes også hver mnd.

Tror nok jeg vasker oftere enn folk flest, men jeg synes det er så godt å ligge i ren seng. Så er nok ikke så viktig, går mer på min velfølelse.

 

12 timer siden, Kvartz skrev:

Vasker de ved behov, men henger de ofte ut. På vinteren passer jeg på å henge de ut når det er mange kuldegrader.

 

12 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg vasker som regel pute og dyne to ganger i året, og alltid etter omgangssyke hvis vi har hatt den. Ikke fordi vi for noe på dyna men fordi jeg er litt sær..😏😄

 

12 timer siden, Kay Parker skrev:

Vasker dyner og puter et par ganger i året. Sommer og vinter som regel.

Er det plass til vanlige dyner i en sånn vanlig "liten" vaskemaskin? Eller må man ha sånn stor som man ofte finner i vaskerier?

Anonymkode: 5c30c...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får plass i både min dyre Miele maskin hjemme og min rimelige whirlpool maskin på hytta. Putter i to slike vaskeballer både i vaskemaskinen og tørketrommelen.

Anonymkode: 0c885...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...