Gå til innhold

Baby på sydenferie?

Prinsesse-vil-ikke

Anbefalte innlegg

Noen som har reist med en baby (0-3 mnd) til syden? Hvordan er det? Planelegger sommerferien neste år, og lurer da på om det er no særlig smart å reise til syden (mallorca) med en liten baby?

Takknemlig for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke det at det ikke var sivilisert.... Jeg tenkte mer på varmen etc. Og hvordan det er å dra med seg en liten baby på ferie i varmere strøk generelt. (leter egentlig etter en unnskyldning for å slippe å dra til syden med hele familien neste sommer, og i tillegg eventuelt med en baby på slep.... Puh!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ikkje reist til syden med en så liten baby.

Syns det er altfor varmt for MEG til tider- og syns då synd på den lille babyen..

Ville uansett venta med å bestille til babyen var komt til verden. Litt kjedelig å reise med en kolikk-baby f.eks.

Eg vil tru at du ikkje treng noka unnskyldning for å ikkje reise- dei fleste forstår det vel om du ikkje vil reise? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg bare du skal si at du ikke orker en syden tur med baby og alt det utstyret du er nødt til å ha med deg. Så nærme opp til fødsel vi du helst være hjemme osv.

For jeg tror nemlig du skla lete lenge for å finne en holdbar unskyldning for å skylde på babyen :-)

Tror nesten alle av mine venninner har tatt med seg babyen på syden tur i permisjonstiden sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien din kan da ikke bli overrasket over at du ikke vil reise på en sånn tur med en liten baby?!? Det kan jeg virkelig ikke forstå. Bare si at du synes det høres både slitsom og litt skummelt ut, varmt for babyen og tungvindt for dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange forslag og råd!

Det som er cluet her er at mine foreldre planlegger en sydentur neste sommer, med store deler av familien. (Vi blir maaange), og hvis vi får barn som planlagt, vil barnet være nyfødt nesten når tidspunktet for denne turen er. Og siden vi er så mange må reisen bestilles god tid i forveien.

Jeg tipper vi holder oss hjemme jeg, og koser oss med babyen her i vante omgivelser i stedet.

Men takk til alle for gode råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er etter min erfaring tipasningsdyktige til varme og har sunn og ren mat med seg uansett.

Min baby stortrivdes i 40+ i hvert fall.

Så du får nok heller skylde på deg selv en babyen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...