Gå til innhold

ALPHA-TRUMP setter beta-sosialisten Jens Stoltenberg på plass


Jegern Puahate

Anbefalte innlegg

Til glede for alle indoktrinerte Trump-hatere til lands som lurer på hvorfor han ble valg, her er et eksempel:

Legg merke til forskjellene, en usikker og mumlete Stoltenberg sier som vanlig ingenting konkret, bare vaser rundt grøten med floskler om samarbeid.

Se på Trump, skjærer gjennom vaset til Stoltenberg, går rett på fakta og legger de klart og tydelig på bordet. Merk hvor selvsikker, dominerende og direkte han fremstår på vegne av sitt folk.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en guds lykke at vi har en så dyktig politiker som Jens Stoltenberg i den posisjonen. Jeg håper det er nok.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, T-Rex said:

Det er en guds lykke at vi har en så dyktig politiker som Jens Stoltenberg i den posisjonen. Jeg håper det er nok.

Jada.. 

Åpner med:

"Eh.. Velkommen President, eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

På direkte spørsmål fra Trump:

eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

 

 

Utrolig dyktig gjort..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegern Puahate skrev:

Jada.. 

Åpner med:

"Eh.. Velkommen President, eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

På direkte spørsmål fra Trump:

eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

 

 

Utrolig dyktig gjort..

Ja, faktisk. Og det forstår man hvis man forstår at de har ulike roller. Trump er president for en av verdens mektigste nasjoner, og har naturlig nok et sterkt mandat derfra. Et land som i tillegg bidrar massivt til Nato, så allerede der har USA "the upper hand" i forhandlinger. 

Jens er generalsektretær for en mellomstatlig organisasjon, som ikke har mandat til å tvinge noen av medlemslandene til å bidra mer. Da må man forhandle, godsnakke og bruke diplomati til alle fingerspissene. Nato's generalsektretær, må til enhver tid ha et fungerende forhold til USA's president, siden USA er den største bidragsyteren. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jegern Puahate said:

Jada.. 

Åpner med:

"Eh.. Velkommen President, eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

På direkte spørsmål fra Trump:

eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

 

Utrolig dyktig gjort..

Du hadde gjort det bedre? Vi tar det gjerne på video.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristina S.

Uansett hva man synes om Trump, så var det utrolig pinlig å høre på Jens. Han burde snakket bedre engelsk, snakket tydeligere uten eeh..øh hele tiden, øvd på retorikk og oppsøkt logoped. Da hadde han sluppet å gestikulere sånn. Han har lang fartstid og man må kunne forvente mer enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jegern Puahate skrev:

Legg merke til forskjellene, en usikker og mumlete Stoltenberg sier som vanlig ingenting konkret, bare vaser rundt grøten med floskler om samarbeid.

Så du mener alt hadde vært bedre om vi hadde venstresiden politikere som Chavez og Fidel Castro heller enn folk som Stoltenberg og Støre

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Jegern Puahate skrev:

Til glede for alle indoktrinerte Trump-hatere til lands som lurer på hvorfor han ble valg, her er et eksempel:

Legg merke til forskjellene, en usikker og mumlete Stoltenberg sier som vanlig ingenting konkret, bare vaser rundt grøten med floskler om samarbeid.

Se på Trump, skjærer gjennom vaset til Stoltenberg, går rett på fakta og legger de klart og tydelig på bordet. Merk hvor selvsikker, dominerende og direkte han fremstår på vegne av sitt folk

Jeg husker tilbake til et middagsselskap jeg var på der vi også hadde en alfa med bordet. Et par av statementsene hans: Fyrverkeri skulle vært lov hele året rundt, og alle andre som mener noe annet er noen idioter. Det er synd at så mange idioter mener vi skal ha tollvesenet. For en fantastisk ide hvis vi gjorde han til statsminister hva? Han er jo tøff og alfa? Det at jeg nærmest måtte holdes tilbake for å ikke rive argumentene hans i stykker kan vi vel blåse i(Familiemiddag der vi møtte min brors samboers familie for første gang) 
Poenget er: ved å være dyktig til å provosere, skaper en kun en ting. Noen som elsker alfaer vil alltids følge og beundre.. andre vil utfordre.. Jeg har aldri sett USA mer polarisert enn nå. 

Videre har han blitt tatt i en ekstrem mengde løgner
https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2018/05/01/president-trump-has-made-3001-false-or-misleading-claims-so-far/?noredirect=on&utm_term=.93008e5c586f

Vi får se hvordan alt utarter seg, men jeg håper på en ny mer samlende president i 2020. En FDR ville passet bra nå.

Endret av Onkel barnløs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kristina Schwartz skrev:

Uansett hva man synes om Trump, så var det utrolig pinlig å høre på Jens. Han burde snakket bedre engelsk, snakket tydeligere uten eeh..øh hele tiden, øvd på retorikk og oppsøkt logoped. Da hadde han sluppet å gestikulere sånn. Han har lang fartstid og man må kunne forvente mer enn dette.

Absolutt enig med deg. 

Her ble Jens totalt satt til side av Trump. Trump viste at han hadde ''the upper hand'' og i tillegg fremsto som en som har full tiltro på sin mening og at han representerer sitt lands interesserer, en selvsikker og sterk president. Trenger ikke nødvendigvis være andre lands interesser også, men ... America First. Jens bør oppsøke hjelp for å, i det minste, fremstå selvsikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, PeeWee skrev:

Så du mener alt hadde vært bedre om vi hadde venstresiden politikere som Chavez og Fidel Castro heller enn folk som Stoltenberg og Støre

Ja, definitivt. Globalisme hadde ikke vært et problem, for å nevne noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 20.58, Jegern Puahate skrev:

Jada.. 

Åpner med:

"Eh.. Velkommen President, eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

På direkte spørsmål fra Trump:

eeeh... vi må samarbeide.. eehh..for samarbeid er bra... eeeeh selvom vi er uenige.. eeehh.. kan vi samarbeide.... ehhhh"

Utrolig dyktig gjort..

Jada, la oss bare ignorere at de har ulike roller, at engelsk ikke er morsmålet til Stoltenberg mens det er Trumps morsmål, osv. La oss heller bare bable i vei om noe tullete greier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med NATO var at USA med sin militære makt skulle beskytte de små nasjonene mot en eventuell invasjon fra Russland, det blir feil av Trump si at de ikke betaler det de skylder USA. For i realiteten skylder de ingen ting, NATO var raske på foten da USA brukte artikkel 5 etter terroren i 2001.

For det er nettopp dette NATO skulle brukes til, en allianse som bidrar når man behøver bistand og militær beskyttelse. Ikke en pengebinge for USA disse medlemslandene skal betale til, de skal nemlig betale for seg selv og styrke forsvaret slik at de blir mer selvstendig før alliansen trår til og hjelper der det skal hjelpes. Jeg er enig med Trump at NATO burde bruke mer, være mer selvstendig og ikke avhengig av USA slik at de skal kunne stå samlet og styrket.

Men jeg er totalt uenig at de skal betale det de "skylder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, jabx skrev:

Jada, la oss bare ignorere at de har ulike roller, at engelsk ikke er morsmålet til Stoltenberg mens det er Trumps morsmål, osv. La oss heller bare bable i vei om noe tullete greier.

Det er ingen unnskyldning å ikke kunne bra nok engelsk eller oppføre seg i forhold til posisjonen sin når man er generalsekretær av NATO. Dette her er bare pinlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han oppfører seg da som han alltid har gjort? Og alle kan ikke være like primitive og brautende som Trump heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Han oppfører seg da som han alltid har gjort? det er det som er problemet, det er ikke noe nytt her

Og alle kan ikke være like primitive og brautende som Trump heller. nei, ikke alle er like selvsikre og direkte som ham, nei

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det eneste som er beta er å poste innlegg på kvinneguiden for å fortelle at man tilhører gjengen som elsker Trump og hater Stoltenberg og Arbeiderpartiet.  Trådstarter  har et behov for å si "jeg er en av dere" til en gruppe mennesker som han aldri kommer til å møte i virkeligheten.

Edit: Er ikke mulig å få et bedre eksempel på tribalisme enn å bruke navn som ALPHA-Trump og beta-sosialisten Jens Stoltenberg. Det er navn man bruker kun for å signalisere hvilken gruppe man tilhører og at man er mot de som er utenfor gruppen. Hadde man ønsket en saklig diskusjon eller overbevise noen så hadde man ikke brukt slike navn.  

Endret av Sosialliberal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sosialliberal skrev:

Det eneste som er beta er å måtte poste innlegg på kvinneguiden for å fortelle at man tilhører gjengen som elsker Trump og hater Arbeiderpartiet.  Trådstarter  har et behov for å si "jeg er en av dere" til en gruppe mennesker som han aldri kommer til å møte i virkeligheten.

 

På samme måte som du har et behov for å si ''jeg er ikke en av dem'' til en annen gruppe mennesker som du aldri kommer til å møte i virkeligheten. Det kalles forum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Drizzt said:

På samme måte som du har et behov for å si ''jeg er ikke en av dem'' til en annen gruppe mennesker som du aldri kommer til å møte i virkeligheten. Det kalles forum.

Nei.  Ganske lett å se også for jeg lager ikke innlegg som kun går på å vise hvor mye jeg liker en en bestemt person og hvor mye jeg misliker de som ikke tilhører min gruppe. Dette er  typisk innlegg for de som ønsker å signalisere at de tilhører en bestemt gruppe.  

Endret av Sosialliberal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Stoltenberg kan være ganske tydelig om han vil.

Men dette er en umulig situasjon for han i rollen han har. Han vet at han trenger USA i Nato, men han vet også at han blir konfrontert med noe helt håpløst (et anliggende helt utenfor Nato) og det eneste han kan gjøre er å være ydmyk og ikke gå i konfrontasjon.

Dette er rollen han måtte ta, ikke personligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...