Gå til innhold

Firstprice middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min tenåringsdatter har plutselig begynt å interessere seg for økonomi. Det er bra! Hun vil teste ut om billigprodukter er like bra som det vi vanligvis spiser. Hun skal lage maten. 13år og hun liker pasta, ellers det meste. Noen som har noe å anbefale så hun kan oppleve mestring og en tanke om at billigere produkter kan være bra. Må ikke være pasta, men hun ønsker at vi skal teste ut hovedelementene innen firstprice til middag.

Anonymkode: c8964...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omelett av eggene.

Laksen deres.

Kjøttdeigen og pastaen + pastasausen.

Alle grønnsakene er det jo bare til å bruke ved siden av rettene. Gulerøtter, sjampinjong, mais, paprikaen osv.

Ostepastaen deres på pose, gulosten deres og tilsett ekstra ost.

De har vel også tid, poteter, fiskegrateng, hvitløksbagetter, pizza osv.

 

Anonymkode: f1333...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott svar! Hva er ostepasta?

Anonymkode: c8964...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsakene

Laks(fryst), den er bedre enn de dyre variantene

Kyllingfilet, både fersk og frossen

Egg

Dette er First Price da, de andre kjedene har jo også sine billigvarianter, der mye av de samme produktene over er fullt brukende

En annen måte å spare penger på er å kjøpe datovarer, da forhindrer man samtidig at fullt spiselig mat blir kastet.

 

Anonymkode: 3aafe...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

First price taco funker. Tacosaus, kjøttdeig, krydder, lefser osv. 

Kyllingfilet funker 

Det meste av grønsaker fra billigmerker er bra. 

 

 

 

 

Anonymkode: d3c42...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FrankDrebin skrev:

Synes lasagnen deres er god. :)

Ikke TS, men hvor mange gram er pakken på og hvor mye koster den?

Anonymkode: f1333...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av produktene til first prise funker helt fint. Bare hold dere unna bernesausen. Den smaker skikkelig søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke TS, men hvor mange gram er pakken på og hvor mye koster den?

Anonymkode: f1333...69d

Sist jeg sjekka var det 900 gram, og prisen er vel mellom 30-40 kroner et sted, mener jeg. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Så mange flotte svar! Har vist min datter svarene deres og hun skal handle inn for middag i dag! Må innrømme at jeg aldri har smakt disse produktene før, så dette blir gøy 😊

Anonymkode: c8964...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for flott svar! Hva er ostepasta?

Anonymkode: c8964...9c6

Det er en pose med pasta og oatepulver som blir en deilig kremer pasta i ostesaus når du tilsetter melk og koker opp. Godt med kjøttdeig eller pølsebiter og en salat😊

Anonymkode: f1333...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en pose med pasta og oatepulver som blir en deilig kremer pasta i ostesaus når du tilsetter melk og koker opp. Godt med kjøttdeig eller pølsebiter og en salat😊

Anonymkode: f1333...69d

Haha, den posen var en av tingene jeg tenkte nevne som produkt å holde seg unna :P 

Ellers er spaghettisausen som er rema 1000 sitt eget merke god (og relativt sunn), spesielt om man tilsetter litt ekstra grønnsaker! generelt sett er grønnsakene (fryste og ferske) god kvalitet, tacokrydderet synes jeg er for salt. Kjøttdeigen har vel endel vann tilsatt tror jeg, så kan være mer økonomisk med kyllingkjøttdeig.  

Anonymkode: 5b0bd...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, den posen var en av tingene jeg tenkte nevne som produkt å holde seg unna :P 

Ellers er spaghettisausen som er rema 1000 sitt eget merke god (og relativt sunn), spesielt om man tilsetter litt ekstra grønnsaker! generelt sett er grønnsakene (fryste og ferske) god kvalitet, tacokrydderet synes jeg er for salt. Kjøttdeigen har vel endel vann tilsatt tror jeg, så kan være mer økonomisk med kyllingkjøttdeig.  

Anonymkode: 5b0bd...9b6

Aha ok, jeg har kun smakt Toro sin, ikke first price sin, så det er godt mulig man bør holde seg unna den :)

Anonymkode: f1333...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun liker pasta: hva med bare én bolognese fra bunnen? 

First Price pasta: ca 10 kr for én kg

2 bokser/pakker hermetiske tomater: koster 5-10 kr for de billigste merkene, der hele tomater ofte er billigst.

Finne billige grønnsaker og kjøtt hun kan ha oppi som first-price paprika/gulrøtter/løk og kjøtt fra billigmerker. Lett å finne kjøttdeig til ca 30 kroner, karbonadedeig er som regel alltid dyrt. 

Anonymkode: e9541...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott at datteren deres er interessert i dette, og også gjerne vil lage mat! First Price har mange gode produkter, særlig slikt som pasta, ris, rene kjøtt- og fiskeprodukter, frukt og grønnsaker. Kanskje kan det være nyttig å lese på innholdet også, og slik lære seg litt om næringen i produktene?

De er en stund siden sist jeg handlet i NorgesGruppens butikker, så jeg husker ikke helt utvalget av ferdigprodukter, men jeg pleide å like pastasausen, hvitløksbaguettene og vårrullene, i alle fall. Både Rema og Coop har også egne serier med billigvarer der mye er verdt å prøve, og Eldorado har flere gode og billige produkter. Det kan være mye å spare, så her kan både dere og jentungen ha mye å hente.

Anonymkode: 2a81e...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! Hun ønsket pasta med kjøttboller i dag. Vi kjøpte fp spagetti og pastasaus. Fant ikke fp kjøttboller, så der måtte vi velge et annet merke. Hun lager maten nå!

Vi kjøpte også fp ris, vårruller og fp frossne ørret og laksestykker, så da blir det fp middag i morgen også!

Vi tar gjerne i mot flere forslag på bra billigprodukter!👍

Anonymkode: c8964...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi testet noen firstprice produkter og her er vår families dom sålangt.

Ja: Pasta, ris, frossen laks og ørret

Tja: vårruller, litt fettete og mye deig.

Nei: pastasaus. Smakte tomatpuré 

Anonymkode: c8964...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2018 at 4:36 PM, AnonymBruker said:

Takker og bukker! Hun ønsket pasta med kjøttboller i dag. Vi kjøpte fp spagetti og pastasaus. Fant ikke fp kjøttboller, så der måtte vi velge et annet merke. Hun lager maten nå!

Dette lager hun enkelt selv av kjøttdeig. Sjekk oppskrift for spanske eller greske kjøttboller Tomatsaus av fp bokstomater,oppskrift fins enkelt på nett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...