Gå til innhold

Hva er en manne mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mammemann er en person som tar vare på sin familie, kjæreste /barn. Er snill og kjærlig, men tør å ta en diskusjon og si ifra når noe er feil eller urettferdig. Viker aldri unna problemer, tar tingene på strak arm, og ordner opp. Er så full av selvtillit at han tør å vise seg som en myk mann for andre, i forhold til å gjøre husarbeid og bleieskift. Men er så innmari handy at han skifter dekk på bilen og fikser huset med maling og snekring om det må gjøres noe. Har jobb, er seriøs, men med mye humor. Respekterer folk for det de er, selvom man ikke deler samme syn på livet. Dette er drømmemannen! Og jeg er gift med en slik en! De finnes!

Anonymkode: a9693...8d4

Dette er jo en vanlig mann. Grunnen til at man kaller en manne-mann for en manne-mann er jo fordi det er noe spesielt ved ham. At han skiller seg ut på en eller annen måte.

En manne-mann er en som liker å fremstå som spesielt macho, som tar for seg av kvinner og liker å ha kontrollen. Han er ikke myk eller på noe som helst vis feminin.

Anonymkode: 3a53a...1f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess

En mannemann er handy, bygger, snekrer, reparerer biler, tekniske og elektriske ting. Han har motorsag, børse og kan jakte. Han er løsningsorientert, han åpner døren for sin kone og bærer tunge varer hjem for henne. Han lærer barna å overleve i villmarken om det skulle trengs. 

Menn i dag er ofte sytekopper med like stort forbruk av brunkrem, foundation og kroppsfiksering som damer. Så skal alt være så forbannet likt. Skal alt være likt, deles på femøringen og kvinnen fikse alt så trenger ikke kvinner menn lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

En ordentlig mann...? 

Anonymkode: ba6b2...bb2

I motsetning til en uekte mann? Pleier du å la dette frådende mannehatet ditt komme til uttrykk utenom internet?

Anonymkode: 17d2f...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannemann for meg er følgende:

  • Handy: kan fikse bil, hjem og annet som trenger å repareres.
  • Han er veltrent med v-rygg og synlige blodårer på armene
  • Han er ikke redd for å arbeide eller ta i et tak.
  • Dominant
  • Glimt i øyet
  • Maskulin

Andre ting som rett og slett bare er tiltrekkende:

  • Langt hår
  • Hører på røff musikk
  • Skjegg
  • Har en klesstil som inneholder dress og arbeidsbukse, alt etter som.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde skulle beskrevet en kvinnekvinne, ville jeg vel fått en reprimande...

 

Synes dette mannemann-begrepet (og "mann med stor M!"-tullet) bare er noe piss. Hvorfor ikke bare kalle det en dominant mann?

De er menn. De har pikk, baller og skjegg.

Anonymkode: 6b96f...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...