Gå til innhold

Hva er en manne mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nylig blitt singel etter 2 år. Min venninne sa til meg "neste gang må du finne deg en manne mann" Så da lurer jeg. Hva kategoriserer en manne mann?

Anonymkode: b0d65...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er nylig blitt singel etter 2 år. Min venninne sa til meg "neste gang må du finne deg en manne mann" Så da lurer jeg. Hva kategoriserer en manne mann?

Anonymkode: b0d65...e2a

Tror du skal gi blanke i hva venninna di sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Første jeg tenker er en fyr med store og røffe hender. Han er noe dominant, og har god selvtillit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er trygg på seg selv/har god selvfølelse slik at han ikke trenger bekreftelse hele tiden. At han ikke er sjalu, ikke prøver å kontrollere deg, har stabilt og forutsigbart temperament og humør. At han kan glede seg over din framgang og sørge med deg i motgang, på en slik måte at du føler deg trygg og tålt. At han viser at han er stolt av deg.

Anonymkode: 25798...7ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ManneMann for meg er sånne ape-menn som emosjonelt tilbakestående og er umulig å ha oppegående samtaler med. Mer sånn stor, sterk kropp, no-brain.

Anonymkode: 5e94e...308

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte steder er mannemann en betegnelse på en homofil mann. 

Anonymkode: e20d0...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver manne mann, blir manne et verb og mann et substantiv, som i at det skal være mulig å manne en mann. Manne er jo et verb, hvis man bruker det i betydningen «manne opp», men da blir setningen eventuelt (for eksempel): «Hvordan manner man opp en mann?» 

Derfor blir det nærliggende å konkludere med at du har gjort en særskrivningstabbe og delt uttrykket «mannemann» på midten. Hva gjorde at du følte ordlyden ble bedre på den måten? Ville du hatt en pause der i muntlig tale?

Anonymkode: a21b5...7de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

steriotypisk mann. Handy, men vasker ikke gulv. En mannemann er en mann de fleete kvinner ikke vil ha.

Anonymkode: 33e56...713

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann med lange hår på haka, ryggen og i rumpa. Han gjør ikke husarbeid, for det er "kvinnearbeid", men han liker godt å fise, rape og å klø seg på ballene og lukte på fingrene etterpå.

Anonymkode: f2e28...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannemann i min verden har orden på livet, hår på kasse, rygg og kjønnsorgan. En mannemann, eller bare mann som jeg kaller de barberer ikke brystet, rygg og pung. Han hører også på metal selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Er nylig blitt singel etter 2 år. Min venninne sa til meg "neste gang må du finne deg en manne mann" Så da lurer jeg. Hva kategoriserer en manne mann?

Anonymkode: b0d65...e2a

Metroseksuell blond fyr med en sånn merkelig knekk i håndleddet? eller noen i andre enden av skalaen ...det er jo ikke godt å vite hva som vektlegges mest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nylig blitt singel etter 2 år. Min venninne sa til meg "neste gang må du finne deg en manne mann" Så da lurer jeg. Hva kategoriserer en manne mann?

Anonymkode: b0d65...e2a

Bruker ikke håndveske, går ikke å ser magic Mike selv om daten har kjøpt billetter, bruker ikke tights!!!. Eier motorsag og kan bruke den. Prioriterer familien og skaper en trygg base.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enten en mann som liker menn, eller en mann som er maskulin, handy, tar aldri oppvasken, har godt med hår på kassa og elsker bilmekking.

Anonymkode: 3a53a...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer interessant enn hva random folk på internett legger i begrepet, er hva venninna di legger i det. Hun kjenner deg tross alt og har kanskje skjønt at det er noen behov eksen ikke dekka hos deg?

Anonymkode: 4683b...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om at en mannemann er en homofil mann. 

For meg er en mannemann en mann som har orden på livet, har integritet, er empatisk og snill, en som respekterer deg, jordnær og ikke tar seg selv så høytidelig, en som liker masse kos og vet hva et forhold går ut på 😊 det er en slik mann du må ha, mannemann eller ikke med tanke på at folk legger forskjellig betydning i ordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mammemann er en person som tar vare på sin familie, kjæreste /barn. Er snill og kjærlig, men tør å ta en diskusjon og si ifra når noe er feil eller urettferdig. Viker aldri unna problemer, tar tingene på strak arm, og ordner opp. Er så full av selvtillit at han tør å vise seg som en myk mann for andre, i forhold til å gjøre husarbeid og bleieskift. Men er så innmari handy at han skifter dekk på bilen og fikser huset med maling og snekring om det må gjøres noe. Har jobb, er seriøs, men med mye humor. Respekterer folk for det de er, selvom man ikke deler samme syn på livet. Dette er drømmemannen! Og jeg er gift med en slik en! De finnes!

Anonymkode: a9693...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...