Gå til innhold

Ektemannen har Asperger, det er problemer med sexen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en med Asperger. Giftet oss i 2017. Vi har kun hatt sex, med samleie en gang, i juni 2017. Jeg er så fortvilet, jeg vil ha det mer!! Har snakka med min mann om det mange ganger. Men det hjelper ikke. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Ingvild 

Anonymkode: eeeb8...43c

Dritt lei disse asperger trådene. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du giftet deg med en du «kjente ganske godt»? 

Anonymkode: 54df2...28b

Kjente han veldig godt mener jeg! Vi var nære venner i 7 mnd. før vi ble kjærester, etter 2 år fridde han, 8 mnd. etter giftet vi oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen

Jeg har snakket med en jeg kjenner med diagnosen. Jeg visste denne tråden.. Vedkommende kunne bekrefte at hun ikke hadde denne problematikken, så det er både individuelt og håp for TS. og mannen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvild 1984 skrev:

Kjente han veldig godt mener jeg! Vi var nære venner i 7 mnd. før vi ble kjærester, etter 2 år fridde han, 8 mnd. etter giftet vi oss.

Hvorfor hadde dere ikke mer sex FØR dere giftet dere? Det er jo veldig uvanlig. Syntes du ikke noe skurret i begynnelsen av forholdet når kjæresten ikke ville ligge med deg?

Anonymkode: 50890...cbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hadde dere ikke mer sex FØR dere giftet dere? Det er jo veldig uvanlig. Syntes du ikke noe skurret i begynnelsen av forholdet når kjæresten ikke ville ligge med deg?

Anonymkode: 50890...cbb

Det har nok med tros synet å gjøre.

Anonymkode: 69684...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har snakket med han og snakket med han, men hva sier han da? Merkelig lite opplysninger i tråden..

Anonymkode: b6d30...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg elsker han selvfølgelig, og gav aldri opp håpet om at det en dag skulle bli bedre. Noe jeg nå vet at det ikke blir. Med «tømmesentral» mener jeg at mannen i stedet for å ta saken i egne hender tømmer seg i meg pga nødvendighet pga lenge siden siste utløsning, og ikke fordi han har lyst på sex med meg. Men for han teller de 5 jukkene som at vi har hatt flott sex. Jeg ønsker kun en gang i blant å få oppleve at mannen min tar initiativ til sex helt av seg selv, fordi han har lyst til det. Og ikke bare være noe å tømme seg i isredet for en runk når «trykket» blir for påtrengende. Noen ganger er trykket så prekært at han bare trenger å gni seg opp etter ryggen min når vi ligger i sengen. For han telles det som sex.   Jeg ønsker bare at vi kunne hatt sex/nærhet fordi han vil og ikke fordi jeg tar initiativet (som det alltid er jeg som gjør, de få gangene jeg gjør det) Man trenger da bekreftelse begge veier i parforholdet. Han er enig med meg at det er sånn det er, men får ikke gjort så mye med det. Går ut av denne tråden nå, orker ikke «krangle» med dere som tydeligvis vet bedre. 

Dere som må fortelle mannen hva han skal gjøre til alle tider, (som meg selv (lære han opp)) hvor romantisk føles dette for dere? Etter flere tiår tør jeg påstå at dere kommer til å være ganske så utslitte følelsesmessig. Jeg ønsker ikke dette livet for noen andre så derfor jeg deler min ærlige historie rundt dette. Takk for meg, slutter av her. 

Anonymkode: 456d3...16a

Du fikk unødvendig mye pes, for jeg har lest flere artikler og bøker der det du skriver bekreftes.

Hvis man leser bøker av Tony Attwood m/flere så går temaet om ensomhet i samlivet stadig igjen.

 

Anonymkode: 6fe14...3ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk unødvendig mye pes, for jeg har lest flere artikler og bøker der det du skriver bekreftes.

Hvis man leser bøker av Tony Attwood m/flere så går temaet om ensomhet i samlivet stadig igjen.

 

Anonymkode: 6fe14...3ba

Enig,men dette hadde jeg ikke taklet å leve i

Anonymkode: 69684...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig,men dette hadde jeg ikke taklet å leve i

Anonymkode: 69684...ecc

Og det er nok ensomt på mange måter.. 

Anonymkode: 69684...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hadde dere ikke mer sex FØR dere giftet dere? Det er jo veldig uvanlig. Syntes du ikke noe skurret i begynnelsen av forholdet når kjæresten ikke ville ligge med deg?

Anonymkode: 50890...cbb

Jeg er kristen, så derfor venta vi med å ta an heilt ut til vi hadde gifta oss. Vi koste og alt sånn masse før vi gifta oss, men etterpå har det, som jeg skrev, også denne kosen, nesten blitt borte. Kosen=han er hard og ligger oppå meg, osv...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du har snakket med han og snakket med han, men hva sier han da? Merkelig lite opplysninger i tråden..

Anonymkode: b6d30...fed

Nei, det han sier er at han ikke vet hvorfor det er borte (dette sa han i går). Det jeg lurer på da er HVA kan jeg gjøre for at han skal få det tilbake...han sier:nei, det vet jeg ikke. Derfor lurer jeg på om noen her har noen tips om hva som kan funke, så han blir kåt igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvild 1984 skrev:

Nei, det han sier er at han ikke vet hvorfor det er borte (dette sa han i går). Det jeg lurer på da er HVA kan jeg gjøre for at han skal få det tilbake...han sier:nei, det vet jeg ikke. Derfor lurer jeg på om noen her har noen tips om hva som kan funke, så han blir kåt igjen? 

Han kan ta en legesjekk, og han kan strekke seg litt lenger for deg mtp problemet 

Anonymkode: 69684...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legetime 16.august der jeg vil snakke med legen om Asperger, sex og samliv. Tenker å ta han med dit, men velger å ikke si noe til han om timen før ca.10.august. Redd han blir stresset om jeg nevner legetimen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, HalldirV2 skrev:

Dritt lei disse asperger trådene. 

Du kan la være å klikke deg inn på dem da vet du, rikelig med plass på internett. Trådstarter har en legitim bekymring og jeg aner ikke hva du tror du skal oppnå med kommentaren din. Vær snill.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Støvkost skrev:

Du kan la være å klikke deg inn på dem da vet du, rikelig med plass på internett. Trådstarter har en legitim bekymring og jeg aner ikke hva du tror du skal oppnå med kommentaren din. Vær snill.

Nei, jeg vil ikke "la være" å klikke meg inn på noe som jeg oppfatter som mobbing av de med asperger, en uting som har pågått her på forumet over en lang tid nå. Og ja, jeg setter spørsmålstegn bak historien til Ts. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvordan du legger det frem.. Om du velger en teknisk tone eller en forførende og romantisk en når du spør om det er greit at hun bestemmer kvelden.  Om hun kysser ham mens hun sier det eller om hun kommanderer ham ut av dusjen. 

Hvis hun kysser ham ømt og runker ham lett mens hun ber ham gå ut av dusjen og tørke seg vil jeg ikke tenke at det er som å snakke til noen som er utviklingshemmet.

For det er han nemlig ikke, men han har asberger syndrom, og de har andre utfordringer enn vanlige folk i livet. Hun er kristen og har valgt ham som ektemann.  Det er ikke bare å skille seg hvis sexen ikke blir bedre. Hun må lære ham opp.

Anonymkode: 34eea...0d7

Et av de bedre innleggene her på KG! Noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Nei, jeg vil ikke "la være" å klikke meg inn på noe som jeg oppfatter som mobbing av de med asperger, en uting som har pågått her på forumet over en lang tid nå. Og ja, jeg setter spørsmålstegn bak historien til Ts. 

Grunnen du oppgir har jeg sympati for, men jeg tror det er bedre at man snakker om asperger enn at man ikke gjør det, ellers vil i hvert fall mobbingen vedvare. Denne tråden kan for eksempel fortelle folk at det er individuell forskjell på sexlyst blant de med aspergers, en enkel, for noen opplagt opplysning som likevel nok mange ikke visste. Fordommer må frem skal de kunne bli gjennomlyst.

Endret av Støvkost
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Et av de bedre innleggene her på KG! Noensinne.

Ånei! Innlegget forsvant helt for meg...kan du legge det ut igjen? Det som ble kommentert som et av de beste innleggene her på KG noensinne? Fortvilet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

 

Han sier at han ikke vet hvorfor det er borte og at han skal prøve å finne ut hvorfor. Om jeg ikke er spennende lengre er en grunn jeg tror kan stemme... Men, hva kan jeg gjøre for å bli spennende igjen?... Nei, det vet han ikke. Så da er jeg liksom like langt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare prøve deg når du er kåt, finn frem snabben hans å gi n litt mosjon..?

Anonymkode: c488b...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...