Gå til innhold

Ektemannen har Asperger, det er problemer med sexen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, BiancaWhite skrev:

Du kommer ikke med noe annet enn negativitet til ts. Det ENESTE du fokuserer på er at "det blir ikke bedre". Ts' mann er ikke din mann, så om det ikke ble bedre for deg trenger ikke å bety at andres situasjon er klin lik. 
Du utdyper heller ingenting rundt det, bare at du "vet hva du snakker om" .

Det er fordi det er veldig mye negativitet rundt dette. Og jeg er ikke alene om å kjenne dette på kroppen, vi er mange som lider under akkurat dette i parforholdet. Sex er mekanisk, tillært, man blir som en tømmesentral når det fysiske «trykket» melder seg. Aller helst vil de nok egentlig fikse det selv. De tar ikke initiativet til sex og når man først har det er de fornøyd med en måte å ha sex på f.eks. Tar aldri initiativ til og har ikke egne ønsker om å utforske sex’en. Hvis du ikke har erfaring med noen som har Asperger selv, så synes jeg ikke jeg du skal uttale deg om at det kan bli bedre osv..for det gjør det nemlig ikke. 

Anonymkode: 456d3...16a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi det er veldig mye negativitet rundt dette. Og jeg er ikke alene om å kjenne dette på kroppen, vi er mange som lider under akkurat dette i parforholdet. Sex er mekanisk, tillært, man blir som en tømmesentral når det fysiske «trykket» melder seg. Aller helst vil de nok egentlig fikse det selv. De tar ikke initiativet til sex og når man først har det er de fornøyd med en måte å ha sex på f.eks. Tar aldri initiativ til og har ikke egne ønsker om å utforske sex’en. Hvis du ikke har erfaring med noen som har Asperger selv, så synes jeg ikke jeg du skal uttale deg om at det kan bli bedre osv..for det gjør det nemlig ikke. 

Anonymkode: 456d3...16a

Så hvorfor er du sammen med han da? 

Hva mener du med tømmesentral? Er dette måten du ser på sex? at han TØMMER seg i deg? 
Har du tenkt over at det også er mange som lider av at partneren krever for mye oppmerksomhet og bekreftelse? Jeg kan ikke bedømme deg slik over en skjerm, men det kan like gjerne være du som har enormt behov for bekreftelse og det kan være like ille som en som er "kald".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aspie-samboer er det kåteste mennesket i Europa, så jeg tror ikke det har noe med syndromet å gjøre.

Anonymkode: fc956...160

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi det er veldig mye negativitet rundt dette. Og jeg er ikke alene om å kjenne dette på kroppen, vi er mange som lider under akkurat dette i parforholdet. Sex er mekanisk, tillært, man blir som en tømmesentral når det fysiske «trykket» melder seg. Aller helst vil de nok egentlig fikse det selv. De tar ikke initiativet til sex og når man først har det er de fornøyd med en måte å ha sex på f.eks. Tar aldri initiativ til og har ikke egne ønsker om å utforske sex’en. Hvis du ikke har erfaring med noen som har Asperger selv, så synes jeg ikke jeg du skal uttale deg om at det kan bli bedre osv..for det gjør det nemlig ikke. 

Anonymkode: 456d3...16a

Hvem snakker du om? De du kjenner eller de som har Asperger?

Du avslutter med at det "kan nemlig ikke bli bedre". Det er synd at du og de du kjenner har hatt denne opplevelsen, men jeg vil presisere for de som ikke kjenner til diagnosen og leser innlegget ditt: Dette er altså AB 456d3...16a sin erfaring, den er IKKE representativ for alle som lever i et parforhold med et menneske med autisme. Veldig viktig å understreke! For det trenger ikke være sånn og hvis det har blitt sånn så kan det bli bedre. Punktum.

Anonymkode: 7b0d0...719

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem snakker du om? De du kjenner eller de som har Asperger?

* De du kjenner som har Asperger, eller alle som har Asperger? Du skrev at "de" gjør ditten og "de" gjør datten, "de" er sånn og sånn.

Anonymkode: 7b0d0...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha blitt litt for mye for han den ene gangen dere hadde sex? 

Noen ganger kan nye ting bli overveldende i etterkant  , selv om det føles godt der og da. 

Det jeg tror du må gjøre , er å gjøre han gradvis komfortabel med de ulike delene av et seksuelt samliv. 

Her starter vi alltid med kyss på halsen og deretter tungekyss, fast rutine, da vet han at jeg vil ha sex. Har du hørt om theory of mind? Han er nok usikker på om du virkelig vil, om han gjør ting riktig osv

Å hoppe fra 10 meteren er skummelt, selv om du har gjort det en gang tidligere, slik føles det nok for han😉 

Det føles veldig rart med de rutinene til å begynne med, men etterhvert blir alt naturlig. 

I dag har jeg verdens beste elsker, han er øm og viser meg gjennom sex hva jeg betyr på han. 

Ikke gi opp er mitt tips, snakk sammen og lag rutiner , så kommer alt etterhvert😊

Anonymkode: 91ce5...d36

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff så uromantisk. Er det noen som får seg på av det der? Det blir jo som å snakke på samme måte som til et barn.

Anonymkode: 2e4cd...a77

Det er sånn det er dessverre. Like romantisk som om du sier «Det hadde vært hyggelig å få blomster av og til» - så kommer han med blomster samme ettermiddag og tror at nå overrasket han deg nok. Og det samme med sex hvis du sier dere snart burde ha det, - «ja kom da, så gjør vi det nå!» Også veldig romantisk 😕  Eller vi kan gjøre det i morgen, eller til helgen, bortimot like romantisk som å bestille time til tannlegen. Om han skulle føle noe som kunne ført til sex så nevner han det ikke, pga det er unødvendig i en setting hvis han mener at vi ikke skal ha det nå. Han har alltid en unnskyldning for å ikke ha sex. Det er for tidlig/sent. Ikke påhverdager, skal jo på jobb i morgen, sliten, barna er hjemme/våkne osv, osv... Hadde vi ikke hatt barn sammen, så hadde jeg nok inke orket å stå i dette. Jeg er utrolig mye lei meg pga dette og savner å kjenne meg begjært av mannem min. Han klarte dette i beg av forholdet og alt var helt supert, men som han selv sier så dabbet det hele av da han skjønte at vi var blitt er par. Altså i hans øyne, ikke vits i å drive på videre med flørt og sex, han hadde jo fått meg nå så hvorfor skulle vi det. Så dere som mener jeg er så negativ, jeg ønsker vel TS noe bedre enn dette. Er det så vanskelig å skjønne? 

Anonymkode: 456d3...16a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvild 1984 skrev:

Har dere tips til hva jeg kan gjøre for å få han på gli? Prøvd med sexy undertøy, hansker...

Her mistet jeg troverdighet til tråden. 

Anonymkode: b2c0a...f62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert at problemet muligens ikke er han og hans syndrom?

Anonymkode: b2c0a...f62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere som mener jeg er så negativ, jeg ønsker vel TS noe bedre enn dette. Er det så vanskelig å skjønne? 

Anonymkode: 456d3...16a

Men man trenger ikke generalisere og fordømme alle Aspergere fordi man har hatt en negativ opplevelse selv. Som sagt er det synd at du har den opplevelsen og det er ikke vanskelig å skjønne at du ønsker bedre for TS, men det går an å legge dette frem på en annen måte enn å generalisere sånn som du gjør og med det bare bidra til stigmatisering av denne gruppen.

Anonymkode: 7b0d0...719

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
2 timer siden, domimik skrev:

Jeg hadde følt meg som en av de som har som jobb å tilfredsstille funksjonshemmede seksuelt om jeg måtte snakke slik til mannen min.

Hjelpes! Finnes slike jobber?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få spør. Jeg kan veldig lite om denne diagnosen. Er de tilbakestående gjevnt over? Hvordan er en vanlig dag? Tilter de om noen snubler i dem på butikken...?

Anonymkode: f0cba...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare få spør. Jeg kan veldig lite om denne diagnosen. Er de tilbakestående gjevnt over? Hvordan er en vanlig dag? Tilter de om noen snubler i dem på butikken...?

Anonymkode: f0cba...96f

Sannsynligvis omgås du av og til mennesker med Asperger uten at du aner det og uten at du tenker at "h*n var det jammen noe rart med."

De er normalt intelligente mennesker og er ikke tilbakestående i det hele tatt.

Hadde du tiltet dersom noen hadde snublet i deg på butikken?

Anonymkode: 7b0d0...719

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Så hvorfor er du sammen med han da? 

Hva mener du med tømmesentral? Er dette måten du ser på sex? at han TØMMER seg i deg? 
Har du tenkt over at det også er mange som lider av at partneren krever for mye oppmerksomhet og bekreftelse? Jeg kan ikke bedømme deg slik over en skjerm, men det kan like gjerne være du som har enormt behov for bekreftelse og det kan være like ille som en som er "kald".

Fordi jeg elsker han selvfølgelig, og gav aldri opp håpet om at det en dag skulle bli bedre. Noe jeg nå vet at det ikke blir. Med «tømmesentral» mener jeg at mannen i stedet for å ta saken i egne hender tømmer seg i meg pga nødvendighet pga lenge siden siste utløsning, og ikke fordi han har lyst på sex med meg. Men for han teller de 5 jukkene som at vi har hatt flott sex. Jeg ønsker kun en gang i blant å få oppleve at mannen min tar initiativ til sex helt av seg selv, fordi han har lyst til det. Og ikke bare være noe å tømme seg i isredet for en runk når «trykket» blir for påtrengende. Noen ganger er trykket så prekært at han bare trenger å gni seg opp etter ryggen min når vi ligger i sengen. For han telles det som sex.   Jeg ønsker bare at vi kunne hatt sex/nærhet fordi han vil og ikke fordi jeg tar initiativet (som det alltid er jeg som gjør, de få gangene jeg gjør det) Man trenger da bekreftelse begge veier i parforholdet. Han er enig med meg at det er sånn det er, men får ikke gjort så mye med det. Går ut av denne tråden nå, orker ikke «krangle» med dere som tydeligvis vet bedre. 

Dere som må fortelle mannen hva han skal gjøre til alle tider, (som meg selv (lære han opp)) hvor romantisk føles dette for dere? Etter flere tiår tør jeg påstå at dere kommer til å være ganske så utslitte følelsesmessig. Jeg ønsker ikke dette livet for noen andre så derfor jeg deler min ærlige historie rundt dette. Takk for meg, slutter av her. 

Anonymkode: 456d3...16a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg elsker han selvfølgelig, og gav aldri opp håpet om at det en dag skulle bli bedre. Noe jeg nå vet at det ikke blir. Med «tømmesentral» mener jeg at mannen i stedet for å ta saken i egne hender tømmer seg i meg pga nødvendighet pga lenge siden siste utløsning, og ikke fordi han har lyst på sex med meg. Men for han teller de 5 jukkene som at vi har hatt flott sex. Jeg ønsker kun en gang i blant å få oppleve at mannen min tar initiativ til sex helt av seg selv, fordi han har lyst til det. Og ikke bare være noe å tømme seg i isredet for en runk når «trykket» blir for påtrengende. Noen ganger er trykket så prekært at han bare trenger å gni seg opp etter ryggen min når vi ligger i sengen. For han telles det som sex.   Jeg ønsker bare at vi kunne hatt sex/nærhet fordi han vil og ikke fordi jeg tar initiativet (som det alltid er jeg som gjør, de få gangene jeg gjør det) Man trenger da bekreftelse begge veier i parforholdet. Han er enig med meg at det er sånn det er, men får ikke gjort så mye med det. Går ut av denne tråden nå, orker ikke «krangle» med dere som tydeligvis vet bedre. 

Dere som må fortelle mannen hva han skal gjøre til alle tider, (som meg selv (lære han opp)) hvor romantisk føles dette for dere? Etter flere tiår tør jeg påstå at dere kommer til å være ganske så utslitte følelsesmessig. Jeg ønsker ikke dette livet for noen andre så derfor jeg deler min ærlige historie rundt dette. Takk for meg, slutter av her. 

Anonymkode: 456d3...16a

Regner med jeg var en av de du siktet til med innlegget ditt.

Som du sikkert vet er alle mennesker, også de med asperger ulike. Min er ikke romantisk i form av ord eller gaver, det var frustrerende til å begynne med. Nå har jeg lært meg hans språk, på samme måte som han har lært mitt.

Han henter vann til meg fordi han tror jeg er tørst, vasker bilen min og kysser meg i panna når jeg er sliten eller har gjort noe han setter pris på.

På soverommet var det selvsagt litt rart til å begynne med, det skal jeg innrømme. I dag er den eneste rutinen at vi starter med kyssing på halsen og videre klining, for meg har det blitt en fin ting. 

Han er på ingen måte ego i sengen, for som de første områder i livet hans er det viktig at ting blir gjort skikkelig . Det innebærer at jeg skal være tilfredsstilt på samme måte som han. 

Hab tar initiativ minst like ofte som meg. 

Min asperger mann har sine utfordringer, men de går skjelden utover meg, og de gangene det gjør det så veier alle de andre gode sidene hans mye tyngre.

Anonymkode: 91ce5...d36

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et arrangert ekteskap?

Anonymkode: 6c6e3...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til ts;det kan godt være at din mann generelt har liten sex lyst,hos noen kommer ikke dette frem om man har ventet til man er gift.ikke ondt ment.

Anonymkode: 69684...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du be om å få ta kontrollen? Og forklare ham hva som kommer til å skje, autister trenger ofte å ha oversikt for å kunne gjennomføre ting på en komfortabel måte. Forslag:

"I kveld, så skal du gå i dusjen. Så skal jeg komme og hjelpe til og vaske deg. Npr vi er ferdige tørker du deg og steller deg. Jeg kommer etter. Når du er ferdig legger du deg naken i senga, og så kommer jeg etter. Jeg kommer til å ta på deg og du kommer til å kjenne at det er godt. Du har også lov å ta på meg hvis du vil, ihvertfall skal du se på at jeg gjør det. Vi skal ha sex når vi begge er klare, og vinkam godt snakke oss gjennom det også. " 

Anonymkode: 34eea...0d7

Oh lord, høres ut grooming på høyt nivå. Æsj ass

Anonymkode: 6c6e3...348

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Hei 

Asperger er ingen lett diagnose å leve med. Jeg har selv vært diagnostisert med denne lidelsen i 8 år før den ble fjernet. Jeg gikk fra å oppfylle omtrent alle kriteriene, til å ikke oppfylle et eneste av hovedkriteriene. 

Det er en kjennsgjerning at mange menn med denne diagnosen har seksuelle utfordringer. En del synes kroppskontakt er vanskelig, eller så vet de kanskje ikke helt hvordan de nærmer seg andre seksuelt. Kanskje er han også redd for sex? 

Jeg vil råde deg til å snakke med han, si at du savner å ha sex og spør om han kunne tenke seg å prøve igjen. Kanskje har han lyst men vet ikke hvordan han skal ta initiativ. Kanskje er han redd. Kanskje liker han ikke å bli tatt på. Kanskje har han hatt uheldige seksuelle erfaringer i barndommen. Det er det bare han som vet.

Ellers er det beste du kan gjøre å lese deg opp på diagnosen. Den har et komplekst og sammensatt symptombilde, og man må virkelig sette seg inn i kjernen av utfordringene for å i det heletatt forstå hvordan man skal forstå og ta hensyn til disse problemene. Alt kan jobbes med, men det krever at man har satt seg inn i det på forhånd. Du må møte han må den måten han trenger for at han skal klare å gjennomføre det. 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt på deg etter bryllupet TS?

Anonymkode: 91408...530

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...