Gå til innhold

Er/hvorfor er du glad i stebarna dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De var noen søte, små, nydelige barn som kom inn i livet mitt omgjorde alt bedre. De er nå tenåringer og vi har et veldig tett og knyttet bånd til hverandre. De var 8&10 da jeg kom inn i livet deres, og jeg gjorde det klart jeg ikke er mammaen deres, men hjemme hos pappa og meg er det sånn og sånn vi liker det. Jeg og mor fikk en god relasjon og samarbeider bra sammen. Jeg kan ikke få barn, så disse vil nok alltid være mine barn uansett. Opp og nedturer selvsagt, men 90% av tiden er de herlige. 

Første gang jenta motsatte seg meg og mine regler med «du er ikke mammaen min», hadde far og mor en prat. Mor troppet opp hjemme hos oss, gav klar beskjed om å kutte holdningen der og følge reglene jeg setter for hun støtter meg og pappa uansett hva. Siden ble det slutt på all sånt. Det er like viktig med godt samarbeid med biologisk forelder for vellykket forhold. 

Her tror jeg også det hjalp for mor å vite jeg behandler disse som om de var mine egne, spesielt siden jeg ikke får egne. 

Eldste er nå 18, og rådfører seg mer med meg enn mor. 

Anonymkode: c940a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De var noen søte, små, nydelige barn som kom inn i livet mitt omgjorde alt bedre. De er nå tenåringer og vi har et veldig tett og knyttet bånd til hverandre. De var 8&10 da jeg kom inn i livet deres, og jeg gjorde det klart jeg ikke er mammaen deres, men hjemme hos pappa og meg er det sånn og sånn vi liker det. Jeg og mor fikk en god relasjon og samarbeider bra sammen. Jeg kan ikke få barn, så disse vil nok alltid være mine barn uansett. Opp og nedturer selvsagt, men 90% av tiden er de herlige. 

Første gang jenta motsatte seg meg og mine regler med «du er ikke mammaen min», hadde far og mor en prat. Mor troppet opp hjemme hos oss, gav klar beskjed om å kutte holdningen der og følge reglene jeg setter for hun støtter meg og pappa uansett hva. Siden ble det slutt på all sånt. Det er like viktig med godt samarbeid med biologisk forelder for vellykket forhold. 

Her tror jeg også det hjalp for mor å vite jeg behandler disse som om de var mine egne, spesielt siden jeg ikke får egne. 

Eldste er nå 18, og rådfører seg mer med meg enn mor. 

Anonymkode: c940a...75c

dine stebarn har fantastiske foreldre.. Som gjør det enkelt for deg å være en fantastisk stemor..  Alle foreldre skulle vert sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei stedatter på 6 år og « felles « tvillinger på 4 måneder. Har kjent henne siden hun var 3 år. I mine øyner har jeg 3 barn. Hun er virkelig herlig og mest hjelpsomme jenta jeg vet om. Hjelper veldig mye til med lillesøstrene og er veldig stolt over å være storesøster. Jeg er veldig glad i henne, på lik linje som de to jeg har bært i magen :) 

Anonymkode: dd7a4...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...