Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gigantisk mage. Er dog i uke 40, men har hatt stor mage hele veien. Har ligget i øvre normalområdet. Men vært dårlig de siste fem ukene pga mye fostervann som øker på. Skal settes i gang i dag, gruer meg. 

Alle gravide de forskjellig. Jeg er høy og mannen min er to meter, så dette er en naturlig stor baby for oss. 

Anonymkode: 139c6...ff1

Først av alt - Lykke til med igangsetting!

Det er mye jeg ikke tenker på og vet om, jeg går nok litt på autopilot og forventer at "alt" går av seg selv og "klager" litt på tullete ting (skylder på hormoner og at jeg ikke har kontroll på kropp og alien som vokser inni meg)... Økt fostervann og slikt, at det også er en greie, sånn tenker jeg ikke på. Det hjelper å lese om andre ting enn bare det man ser og "plages" av utseendemessig.

Dere har større sjangs for å få en basketspiller som kan sponse pensjonen deres som noen over her nevnte :P Jeg er nemlig gjennomsnittlig høy og mannen min er 1'90 - så vi får nok ikke en SÅ Stor baby. Godt at du er høy da for da er det større flate for baby å passe inn på.

Anonymkode: 7c62b...b83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gravidmager kommer i mange størrelser og fasonger, og jeg har aldri sett en jeg ikke likte! Mange er stolte av sin akkurat som den er, men har man litt dårlig selvbilde fra før, er det lett å tenke at magen er "feil". Det er den ikke da. Min vokste i rykk og napp, så jeg fikk både høre at den var liten og spørsmål om det var tvillinger, til ulike tider i svangerskapet. Den var ganske stor til meg da. Jeg er lav selv, og hadde relativt høye sf-mål. Babyen var ikke spesielt stor likevel.

Anonymkode: ee60c...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gravidmager kommer i mange størrelser og fasonger, og jeg har aldri sett en jeg ikke likte! Mange er stolte av sin akkurat som den er, men har man litt dårlig selvbilde fra før, er det lett å tenke at magen er "feil". Det er den ikke da. Min vokste i rykk og napp, så jeg fikk både høre at den var liten og spørsmål om det var tvillinger, til ulike tider i svangerskapet. Den var ganske stor til meg da. Jeg er lav selv, og hadde relativt høye sf-mål. Babyen var ikke spesielt stor likevel.

<3 Koselig!

Ja, jeg er nok en av de som vil at alt skal være perfekt og ser disse perfekte supermodellmagene både før og også rett etter fødsel... Jeg oppnår ikke dette, og må vel lære å godta badeballen jeg driver og nærer på.

Skjønner at dette SF målet og faktisk baby ikke trenger å henge sammen. Nesten så jeg ikke da skjønner poenget med denne målingen :P 

Skrevet

Min mage vokste mest fra uke 22 til uke 25. Det var helt sinnsykt. Så har den blitt gradvis større. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Milio skrev:

Min mage vokste mest fra uke 22 til uke 25. Det var helt sinnsykt. Så har den blitt gradvis større. 

Jeg er uplanlagt gravid og fikk vite at jeg var gravid da 12 uker var over så har "gått glipp av" mye forberedelser og aksept, først siste tiden jeg har begynt å godta og glede meg, det er først nå jeg er "klar" over det hele. Kanskje jeg har vært litt lik deg, at jeg begynte å vokse 22-25 og først nå faktisk SER det. Raskt vekst, så gradvis vekst, det håper jeg på, ikke mer sprengvoksing nå!

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uplanlagt gravid og fikk vite at jeg var gravid da 12 uker var over så har "gått glipp av" mye forberedelser og aksept, først siste tiden jeg har begynt å godta og glede meg, det er først nå jeg er "klar" over det hele. Kanskje jeg har vært litt lik deg, at jeg begynte å vokse 22-25 og først nå faktisk SER det. Raskt vekst, så gradvis vekst, det håper jeg på, ikke mer sprengvoksing nå!

De fleste sprengvokser ikke hele veien :) Men du skal vel gjennom en glukosebelastningstest nå snart? Er greit å utelukke sv.diabetes, for det kan jo faktisk føre til litt stor mage og litt stort barn :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Milio skrev:

De fleste sprengvokser ikke hele veien :) Men du skal vel gjennom en glukosebelastningstest nå snart? Er greit å utelukke sv.diabetes, for det kan jo faktisk føre til litt stor mage og litt stort barn :) 

Godt å vite ;) Hadde en for snart to uker siden, fikk beskjed om at jeg hadde litt sukker i urinen (men at dette ikke var noe å bekymre seg over for dette kunne ha så mange årsaker) og at blodprøvene var fine. Husker ikke helt hva legen sa men både 4,2 og 6,3 ble nevnt. Jeg var selv en stor baby og sånn kan være litt arvelig har jeg hørt. Spiser veldig mye frukt og spiser nok for mye snop, dette bør jeg nok styre. Kun mage som har vokst, bruker samme klær som før minus mulighet til å lukke bukser med knappen og glidelås.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å vite ;) Hadde en for snart to uker siden, fikk beskjed om at jeg hadde litt sukker i urinen (men at dette ikke var noe å bekymre seg over for dette kunne ha så mange årsaker) og at blodprøvene var fine. Husker ikke helt hva legen sa men både 4,2 og 6,3 ble nevnt. Jeg var selv en stor baby og sånn kan være litt arvelig har jeg hørt. Spiser veldig mye frukt og spiser nok for mye snop, dette bør jeg nok styre. Kun mage som har vokst, bruker samme klær som før minus mulighet til å lukke bukser med knappen og glidelås.

Har spist mye sukker og frukt gjennom svangerskapet selv (40+0) idag og har en baby estimert til 3,4 kg. Har ligget på kurven på SF-målet hele veien. Det er nok bare genetikk eller kanskje mengde fostervann. Hvis man har mye fostervann vil dette vises på SF-målene og de vil nok henvise deg til en UL :) Sålenge glukosebelastningen var fin så har du ikke sv.diabetes og da klarer kroppen fint å regulere sukkeret du får i deg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Milio skrev:

Har spist mye sukker og frukt gjennom svangerskapet selv (40+0) idag og har en baby estimert til 3,4 kg. Har ligget på kurven på SF-målet hele veien. Det er nok bare genetikk eller kanskje mengde fostervann. Hvis man har mye fostervann vil dette vises på SF-målene og de vil nok henvise deg til en UL :) Sålenge glukosebelastningen var fin så har du ikke sv.diabetes og da klarer kroppen fint å regulere sukkeret du får i deg! 

Haha, godt å høre at jeg ikke er alene der :P Fin sunn størrelse på babyen din :) Du møter jo babyen din om veldig kort tid - så heldig du er! Genetikk eller fostervann, jeg får be disse jordmødrene måle SF hos meg da, merkelig at de ikke har gjort det... Ja, glukose tas vel bare en gang (fra og med uke 24) og er den fin så holder den seg vel fin. Kroppen er fin sånn, den regulerer og ordner opp.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Milio skrev:

Akkurat slik har det vært hos meg foreløpig også! Fra uke 22-26 vokste magen masse, så jevnet det seg mer ut. Nå vokser den mer gradvis og jeg er ikke så voldsomt mye større nå i uke 30 enn jeg var i uke 26. 

Anonymkode: 5732b...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat slik har det vært hos meg foreløpig også! Fra uke 22-26 vokste magen masse, så jevnet det seg mer ut. Nå vokser den mer gradvis og jeg er ikke så voldsomt mye større nå i uke 30 enn jeg var i uke 26. 

Anonymkode: 5732b...8ca

Så bra! Da regner jeg med (og håper veldig) at magen "stopper" litt nå og holder seg relativt likt når jeg er 30 på vei som nå...

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Koselig!

Ja, jeg er nok en av de som vil at alt skal være perfekt og ser disse perfekte supermodellmagene både før og også rett etter fødsel... Jeg oppnår ikke dette, og må vel lære å godta badeballen jeg driver og nærer på.

Skjønner at dette SF målet og faktisk baby ikke trenger å henge sammen. Nesten så jeg ikke da skjønner poenget med denne målingen :P 

Jeg tipper magen din har hatt en vekstspurt nå, og at det ikke går like fort framover. Kan godt skjønne at det er vanskeligere å venne seg til magen når graviditeten var uplanlagt. Her var den kjempeplanlagt, etter flere runder med prøverør, så jeg nøt å vagge rundt som en vandrende badeball :P 

Mange av de perfekte supermodellmagene er nok retusjerte. Og som andre har nevnt, folk legger ut de fineste magebildene, tatt i riktig vinkel med perfekt lys. 

Etter fødsel syns jeg det var litt kjipt selv, magen var jo fortsatt stor og bollete. Men husk at det går seg til, den trekker seg sammen etter hvert! Nesten utrolig at det går an, så stor og strukket som den blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...