Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er 26 uker på vei og googler meg litt ihjel på "mage gravid 26 uker" for sammenligning. Vet man ikke skal gjøre det, men jeg gjør det og har gjort det en stund gjennom de siste ukene. Alle bildene er så fine og magene så fine. Jeg ser bare at min er STOR.

Magen min er så stor! Finnes sikkert større, men her er jeg uplanlagt gravid (og lykkelig nå som sjokk har lagt seg og glede tatt over) men jeg sliter sånn med at magen vokser og jeg er sliten. Og jeg er bare 26 uker på vei. Den skal vokse masse enda :( Gruer meg. Sliten så jeg orker ikke gå eller bevege meg så mye så føler egentlig bare at jeg eser opp og ut og jeg syns det er fælt. Jeg har sikkert lagt på meg 10 kilo, men bruker de samme klærne som før graviditet bare uten å lukke knapp, bruker en strikk. Ja, vet, flott... Men magen min er større enn disse flotte googlebildene.

Spørsmålet mitt er (vet at jeg vokser, vet magen blir større, vet baby vokser og alt det der) HVOR mye vokste magen din fra 26 til 30 til 35 osv. "Alle" rundt meg sier at det er på slutten det skjer, da eksploderer man høres det ut som. Strekkmerker og gigamage og alt skjer da.

Takk!

Hilsen hormon-ica

Anonymkode: 7c62b...b83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er 26 uker på vei og googler meg litt ihjel på "mage gravid 26 uker" for sammenligning. Vet man ikke skal gjøre det, men jeg gjør det og har gjort det en stund gjennom de siste ukene. Alle bildene er så fine og magene så fine. Jeg ser bare at min er STOR.

Magen min er så stor! Finnes sikkert større, men her er jeg uplanlagt gravid (og lykkelig nå som sjokk har lagt seg og glede tatt over) men jeg sliter sånn med at magen vokser og jeg er sliten. Og jeg er bare 26 uker på vei. Den skal vokse masse enda :( Gruer meg. Sliten så jeg orker ikke gå eller bevege meg så mye så føler egentlig bare at jeg eser opp og ut og jeg syns det er fælt. Jeg har sikkert lagt på meg 10 kilo, men bruker de samme klærne som før graviditet bare uten å lukke knapp, bruker en strikk. Ja, vet, flott... Men magen min er større enn disse flotte googlebildene.

Spørsmålet mitt er (vet at jeg vokser, vet magen blir større, vet baby vokser og alt det der) HVOR mye vokste magen din fra 26 til 30 til 35 osv. "Alle" rundt meg sier at det er på slutten det skjer, da eksploderer man høres det ut som. Strekkmerker og gigamage og alt skjer da.

Takk!

Hilsen hormon-ica

Jeg var også gigantisk, allerede i uke 20.. syns det var helt jævlig! Jeg var førstegangs så jeg trodde jo at jeg skulle få en liten mage. Men Neida... men! Magen min sluttet å vokse rundt uke 31, da var det stopp. Jeg fikk stor mage tidlig så det stagnerte når jeg bikka 30 uker :) så jeg var ikke særlig gigantisk på slutten :) 

Anonymkode: 8e6b1...d2c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også gigantisk, allerede i uke 20.. syns det var helt jævlig! Jeg var førstegangs så jeg trodde jo at jeg skulle få en liten mage. Men Neida... men! Magen min sluttet å vokse rundt uke 31, da var det stopp. Jeg fikk stor mage tidlig så det stagnerte når jeg bikka 30 uker :) så jeg var ikke særlig gigantisk på slutten :) 

Tenkte også at som førstegangs så kunne jeg vel ikke bli så svær. Joda, man kan visst det tydeligvis. Kanskje noen blir store med en gang også stopper det opp mens noen blir det gradvis og ved fødsel er begge samme størrelse. At du var en sånn som ble fort stor og traff maks størrelsen din tidlig... Håper jeg er der også. Den kan godt stoppe opp snart. Takk for oppmuntring og svaret ditt, at du ikke var særlig gigantisk på slutten er fint å vite :) 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Hilsen hormon-ica

Du får jo bare håpe du får en basketballspiller som kan sponse deg med millioner 😉 

Anonymkode: 75a27...aef

• Liker 1
Skrevet

Jeg er uke 25+4 nå, og har alt fått spørsmål om ikke det er på tide at jeg popper snart. Synes selv jeg er stor, men må bare tenke at baby har god plass, og at kanskje den ikke vokser i like stor fart og skala resten av tiden :) jeg kjenner også ut som jeg skal sprekke til tider :P det går seg til :)

IMG_20180717_153910.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå på insta og søk emnetaggen #26weekspregnant. Da får du opp et mangfold. Noen små, noen midt i mellom og noen store. Husk at som oftest publiserer man det fineste og netteste. Husker med førstemann at jeg bare la ut bilder hvor jeg så liten ut. Ikke på kvelden etter mat og godteri liksom, da så jeg jo sprengferdig ut! Og du kommer nok ikke til å vokse i samme grad som du har gjort hittil, det avtar som regel. Enten får man magen tidlig også blir man ikke så mye større mot slutten, ellers så tar det tid før magen kommer og man vokser mye mot slutten. 

Anonymkode: ec63c...ca0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er i uke 23 og googler det samme, og sammenligner den lille magen min med alle som er større. Jeg er litt kraftig fra før og ser enda bare "tjukkere" ut... Skulle gjerne vært tydeligere gravid. 

Anonymkode: 1c610...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

#firstworldproblem 

So what om den er større enn snittet, hva skal du gjøre med det? Her er det bare å fokusere på noe annet, slutte å Google og gjøre en innsats på treningsfronten etter fødsel.

Og ja, magen skal holde masse frem til uke 36, da synker den i stedet for å bule mer ut. Og nei, graviditet er ikke særlig glamorøst og lekkert. Og de fleste får sin ca sin egen kropp tilbake igjen noen mnd etter fødsel.

Anonymkode: 6e39d...71a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke på jevnlige kontroller? Da får du jo symfysemål (om selve livmoren er under/på/over snittet) samt at du veies.

Jeg er 31 uker på vei og føler meg også enorm, men har symfysemål rett under snittet og jeg vet - ikke tror - at jeg har gått opp 10 kg og at det er normal vektoppgang på dette stadiet. Og da blir jeg ikke like bekymret for at jeg er så stor.

Normal/snitt vektoppgang:

http://forum.babyverden.no/threads/vektøkning-hos-gravide.951923/

Anonymkode: 480a0...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte også at som førstegangs så kunne jeg vel ikke bli så svær. Joda, man kan visst det tydeligvis. Kanskje noen blir store med en gang også stopper det opp mens noen blir det gradvis og ved fødsel er begge samme størrelse. At du var en sånn som ble fort stor og traff maks størrelsen din tidlig... Håper jeg er der også. Den kan godt stoppe opp snart. Takk for oppmuntring og svaret ditt, at du ikke var særlig gigantisk på slutten er fint å vite :) 

Hehe, det er jo kanskje tilfelle for deg også 😊 jeg hadde heller ikke noe stor baby i magen, bare en stor mage 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Motsatt problem her. 32 uker på vei og knapt mage. Lagt på meg 2 kg i svangerskapet. Er på ukentlige kontroller med ul fordi baby ikke vokser helt som han skal, og fordi det at kroppen prøver å kompensere for manglende vekst gir meg alvorlige helseproblemer.

Skulle gjerne "bare" hatt en gigamage og bekymret meg for i stedet altså ;) 

Anonymkode: 30792...023

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo bare håpe du får en basketballspiller som kan sponse deg med millioner 😉 

Anonymkode: 75a27...aef

Haha, akkurat det jeg håper på - et barn som kan sponse pensjonisttilværelsen min :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg er uke 25+4 nå, og har alt fått spørsmål om ikke det er på tide at jeg popper snart. Synes selv jeg er stor, men må bare tenke at baby har god plass, og at kanskje den ikke vokser i like stor fart og skala resten av tiden :) jeg kjenner også ut som jeg skal sprekke til tider :P det går seg til :)

IMG_20180717_153910.jpg

Syns du er fin jeg! Men en ser alltid verst på seg selv. Jeg ser ut som jeg skal revne snart føler jeg men andre ser det ikke på samme måte. Har fått en kommentar "Har du mer enn en der inne?" Da tenkte jeg bare sinnating for jeg har jo hormoner og er litt hissig i utgangspunktet. Babyene våre vokser litt i rykk og napp og våre hadde det tydeligvis litt travelt med å komme til "stor"punktet :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå på insta og søk emnetaggen #26weekspregnant. Da får du opp et mangfold. Noen små, noen midt i mellom og noen store. Husk at som oftest publiserer man det fineste og netteste. Husker med førstemann at jeg bare la ut bilder hvor jeg så liten ut. Ikke på kvelden etter mat og godteri liksom, da så jeg jo sprengferdig ut! Og du kommer nok ikke til å vokse i samme grad som du har gjort hittil, det avtar som regel. Enten får man magen tidlig også blir man ikke så mye større mot slutten, ellers så tar det tid før magen kommer og man vokser mye mot slutten. 

Anonymkode: ec63c...ca0

Sjekket insta og der var det mye flotte mager, da skjønner jeg "fineste og netteste" som du sier, flertallet legger ut de bildene der en ser flottest ut... På kvelden er jeg litt stranda hval, så da hadde jeg kun lagt ut bilde med sladdet ansikt for å vise at graviditet ikke alltid er flott. Fint å lese at noen blir store raskt og at det stagnerer mens andre er andre veien. Jeg er bærer av den raske vokse-babyen tydeligvis... Det kan godt avta litt nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gigantisk mage. Er dog i uke 40, men har hatt stor mage hele veien. Har ligget i øvre normalområdet. Men vært dårlig de siste fem ukene pga mye fostervann som øker på. Skal settes i gang i dag, gruer meg. 

Alle gravide de forskjellig. Jeg er høy og mannen min er to meter, så dette er en naturlig stor baby for oss. 

Anonymkode: 139c6...ff1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er i uke 23 og googler det samme, og sammenligner den lille magen min med alle som er større. Jeg er litt kraftig fra før og ser enda bare "tjukkere" ut... Skulle gjerne vært tydeligere gravid. 

Anonymkode: 1c610...0ca

Du er kanskje en av de som vokser sakte og jevnt og trutt? Man vil tydeligvis ha det man ikke har / får :P Jeg vil ha lyst hår for jeg har mørkt, jeg vil være lavere for jeg er høy - osv. Kanskje vi bare skal være lykkelige og stolte i de vi er og at vi er så heldige at vi får bære frem barn i det hele tatt...

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

#firstworldproblem 

So what om den er større enn snittet, hva skal du gjøre med det? Her er det bare å fokusere på noe annet, slutte å Google og gjøre en innsats på treningsfronten etter fødsel.

Og ja, magen skal holde masse frem til uke 36, da synker den i stedet for å bule mer ut. Og nei, graviditet er ikke særlig glamorøst og lekkert. Og de fleste får sin ca sin egen kropp tilbake igjen noen mnd etter fødsel.

Anonymkode: 6e39d...71a

Hormoner. Jeg er jo klar over det. Jeg ville bare få det ut og høre hvordan andre føler og har det. Jeg er lykkelig, jeg er glad jeg er gravid selv om det ikke var planlagt, jeg har bare hormoner og vanligvis har jeg kontroll på kroppen men nå har jeg ikke det og dette sammenlagt med hormoner blir jo en festlig cocktail da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke på jevnlige kontroller? Da får du jo symfysemål (om selve livmoren er under/på/over snittet) samt at du veies.

Jeg er 31 uker på vei og føler meg også enorm, men har symfysemål rett under snittet og jeg vet - ikke tror - at jeg har gått opp 10 kg og at det er normal vektoppgang på dette stadiet. Og da blir jeg ikke like bekymret for at jeg er så stor.

Normal/snitt vektoppgang:

http://forum.babyverden.no/threads/vektøkning-hos-gravide.951923/

Anonymkode: 480a0...ed6

Jeg er på kontroller (og får litt ekstra oppfølging) men ingen har målt symfysemålet mitt såvidt jeg vet. De måler blod inn og ut av hjertet til baby, inn og ut av navlestreng, magemål, hodemål og lårbein, de sjekker fostervann og sier alt ser fint ut. Har et helsekort, men der står kun navnet mitt og samboers, vekt og ca termin. Ser det er noe symfysemaler på dette skjemaet, men dette har ingen gjort noe med. Jeg får et nytt skjema hver gang jeg er på sykehuset med nye målinger av babyens mage, hode og fostervann. Har 5 slike skjema nå med forskjellige tall fra hver gang (logisk nok da baby vokser). Spurte sist hvorfor de ikke bare fyller ut på det jeg allerede har og da svarer de at dataskrift kan ikke misforstås / mistydes og at dataskrift ikke kan smøres eller viskes vekk. Jeg syns det er litt merkelig, men sier ikke mer. Veies ikke heller. Jeg ble spurt på første kontroll "hvor mye veide du ca før du ble gravid og hvor mye veier du nå tror du?" Så jeg sa det siste jeg viste og siden klær var blitt litt strammere tippet jeg vektøkning på 3 kilo ved den kontrollen. Etter dette har det ikke vært noe fokus på vekt. Har vært på 6 kontroller.

Da er du lengre på vei enn meg og snart ferdig :) Du får snart møte babyen din! 10 kilo er sikkert fint det, mye vann, en baby, fostervann, morkake, osv... Jeg har ikke vekt hjemme og aner ikke vekten min, men man merker jo litt og selvføgelig blir man litt tyngre som regel da det er noe som vokser inni der og veier litt.

Takk for link (og svar), tror jeg er innafor der jeg skal være...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er jo kanskje tilfelle for deg også 😊 jeg hadde heller ikke noe stor baby i magen, bare en stor mage 🙈

Tydeligvis:PStor mage og liten baby... Ville trodd at stor mage kom av stor baby, men det er ingen sammenheng noe sted, de lever egne liv disse babyene.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Motsatt problem her. 32 uker på vei og knapt mage. Lagt på meg 2 kg i svangerskapet. Er på ukentlige kontroller med ul fordi baby ikke vokser helt som han skal, og fordi det at kroppen prøver å kompensere for manglende vekst gir meg alvorlige helseproblemer.

Skulle gjerne "bare" hatt en gigamage og bekymret meg for i stedet altså ;) 

Anonymkode: 30792...023

Uffda! Det var trist å høre, men veldig fint at du får oppfølging rundt dette.

Man ser ikke faktiske problemer når man henger seg litt opp i overfladiske og ubetydelige problemer, du setter ting litt i perspektiv, det finnes MYE verre ting enn stor mage. Absolutt viktig å tenke på i hormonstormene...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...