Gå til innhold

Har du fått morfin på sykehus, og hva synes du om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har fått morfin en gang (intravenøst). Det tok det meste av smertene, men jeg ble utrolig kvalm og uvel av dem😉

Hva med dere andre?

Anonymkode: 29c67...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

 

Jeg har fått morfin en gang (intravenøst). Det tok det meste av smertene, men jeg ble utrolig kvalm og uvel av dem😉

Hva med dere andre?

Anonymkode: 29c67...97f

Beste jeg noen gang har opplevd. Skjønner godt at folk blir narkomane.

Anonymkode: eeb25...0ff

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste jeg noen gang har opplevd. Skjønner godt at folk blir narkomane. 

Anonymkode: eeb25...0ff

Samme her. Morfin er utrolig digg.

Anonymkode: 5694d...448

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen uker med ekstreme smerter var det som å komme til himmelen. Husker særdeles lite, annet enn at jeg endelig fikk sove.

Anonymkode: 34def...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svært så deilig å få når smertene etter en operasjon var helt jævlig.

Jeg glemmer aldri når smertene avtok og ble helt borte. Da sovnet jeg helt til neste påfyll.

Jeg kunne likevel ikke tenkt meg å fått morfin mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ifm.blindtarmbetennelse. Tok bare verste toppen av smertene,og jeg ble uvel av den. Ble ikke nok bedøvet til å klare å sove mer enn noen minutter her og der natta før jeg ble operert. Jeg forstår ikke de som blir narkomane. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk det før jeg fødte og merka det nesten ikke. 

Fikk det en gang ved prolaps i ryggen og det lindra vel smertene i en time før smertene tok over. Så ikke mye å skryte av.

Anonymkode: 5bcdd...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt for jævlig. Tok ikke smertene, men ble for rusa til og si i fra, kvalm, svimmel og tungpustet. 

Fikk 2 ganger før jeg fikk noe annet, da jeg var visst en som ikke responderte " riktig" på morgin. 

Husker ikke hva jeg fikk i steden for, men noe himmelsk var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brakk beinet og fikk det intravnøst i mottak mot smertene. Beste jeg har opplevd, husker jeg sa til kjæresten min at jeg skjønner at folk blir avhengig av dette😂 fikk kvalmestillende på forhånd så merket ikke noe kvalme.

Anonymkode: 3d243...e5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det ikke.

Jeg hadde like vondt, men var for ruset til å bry meg.

 

Anonymkode: f8837...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det før fjerning av et dren og det gjorde at jeg ikke kjente så mye av det, men morfin har veldig svak virkning på meg. Ble hverken trøtt eller snøvlete. Det virker max 1-2 timer på meg. Blir ikke kvalm eller noe. Legene er sluttet med å gi meg morfin da det ikke har effekt.

 

Anonymkode: b09db...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt fantastisk digg for min del, og det gjorde faktisk at jeg fikk litt større forståelse for hvordan folk kan ramle utpå med heroin og denslags. Ikke at jeg tror jeg har vært den mest dømmende overfor narkomane tidligere heller, men da jeg merket hvilken ro og hvilket behag det ga skjønte jeg jo mer av hva som kan appellere med det.

Så forstår jeg jo at de som først er avhengig nok oftere opplever livet som "jævlig uten" enn som "dritdeilig med" disse stoffene, da. Men ikke vanskelig å forstå hvordan man kan bli avhengig av de greiene her.

Anonymkode: 09078...789

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk det når jeg fjernet blindtarmen,

Husker at det tok det meste av smerten men var fortsatt kvalm. Fikk sove da. Men husker når jeg våknet igjen at jeg spydde og legen bare kikket sjokkert på meg:

''Går det bra?''

Husker jeg kikket på henne med tommel opp:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hyper og urolig. Klarer ikke ligge stille.

Anonymkode: 757d7...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått det flere ganger. Blir svimmel og ør. Synes det er svært ubehagelig. Og så blir jeg kvalm også.

Anonymkode: bb32f...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lå på sykehus lenge og fikk også morfin like lenge. Det kjedelige var å komme hjem og ikke kunne kjøre bil pga medisinen og nedtrappinga av morfin.

Anonymkode: f8e6c...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk morfin rett før og rett etter en operasjon intravenøst. Var veldig kvalm når jeg våknet av narkosen, men har konkludert med at det var selve narkosen som gjorde meg uvel.

Hadde et par morfinpiller å ta dagene etter, og det var helt ok. Tok smertene, ble litt ør og småsvimmel. Ikke noe å trakte etter for min del, men er jo glad jeg kunne ta dem med sterke smerter.

Anonymkode: af74d...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sprøyte morfin i rumpa da jeg skulle føde barnet mitt, fordi jeg klarte ikke ligge på ryggen og føde normalt pga bekkenløsningssmertene. Da jeg fikk sprøyten, forsvant smertene helt og jeg klarte å ligge normalt i senga for første gang på månedsvis. 

Det er visst morfin i Paralgin Forte også? Det har jeg brukt noen ganger.

Hører til dem som ikke blir kvalm eller uvel av narkose og morfin. Tok narkose pga operasjon to ganger i vinter, ikke kvalm i det hele tatt da jeg våknet. Helt fin.

Anonymkode: 08c9e...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å bli kvitt smerter, men den rusen er ikke noe for meg. Bare ubehagelig. 

Anonymkode: 5d52e...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...