Gå til innhold

Et spørsmål til feminister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert har fått med dere så stormet et par kvinner banen under finalen av fotball VM i Moskva Søndag kveld. Og kort tid etterpå så tok det russiske "feministiske punk rock gruppen" pussy riots på seg ansvaret for handlingen, Jeg har sett i diverse medier hvor de pågrepne i ettertid hylles av flere kvinner og feminister på nettet og at det "tøft gjort" eller at det var "pussy power". Så jeg må spørre hva synes norske feminister om denne handlingen og hva tror du disse feministene oppnådde annet enn og bli buret i fengsel?

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mann og ikke feminist. Synes du heller bør fokusere på grusomhetene disse jentene blir utsatt for, minoriteter i Russland, LHGBT miljøene og kvinner generelt. Synes oppriktig det er trist at disse kvinnene sannsynligvis kommer til å oppleve vold/voldtekt i russisk fangeleir i flere år... :( Heller feminisme enn autoritær ideologi.

Anonymkode: 60f2e...3c4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og ikke feminist. Synes du heller bør fokusere på grusomhetene disse jentene blir utsatt for, minoriteter i Russland, LHGBT miljøene og kvinner generelt. Synes oppriktig det er trist at disse kvinnene sannsynligvis kommer til å oppleve vold/voldtekt i russisk fangeleir i flere år... :( Heller feminisme enn autoritær ideologi.

Anonymkode: 60f2e...3c4

Men politikk og sport skal ikke blandes sammen, Og disse kvinnene visste selv på forhånd hva straffen kunne bli så de får null sympati fra min side.

 

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og ikke feminist. Synes du heller bør fokusere på grusomhetene disse jentene blir utsatt for, minoriteter i Russland, LHGBT miljøene og kvinner generelt. Synes oppriktig det er trist at disse kvinnene sannsynligvis kommer til å oppleve vold/voldtekt i russisk fangeleir i flere år... :( Heller feminisme enn autoritær ideologi.

Anonymkode: 60f2e...3c4

De fikk 15 dager.

https://www.dagbladet.no/nyheter/pussy-riot-medlemmer-domt-til-15-dagers-fengsel-etter-banestorming/70022530

 

Anonymkode: c6649...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var helt fair. Det var jo den ene sjansen de hadde til å demonstrere mens Putin selv satt i publikum og verden fulgte med på TV liksom. Disse jentene har allerede sittet i fengsel for aktivismen sin. Når Putin sitter og soler seg i glansen av Russland-VM, mens så mange russere lever i undertrykkelse, så BØR noen demonstrere. 

Russland er på mange måter et fucka, anti-demokratisk land og jeg støtter alle som opponerer mot det. Det er faktisk langt viktigere enn fotball (selv om jeg også digger å se VM).

Anonymkode: 3ab31...a2f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men politikk og sport skal ikke blandes sammen, Og disse kvinnene visste selv på forhånd hva straffen kunne bli så de får null sympati fra min side.

 

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Haha, hva er dette for en logikk? Så om man lever i et land med grov urettferdighet så skal man sitte stille og være snill og ikke skape demonstrasjoner eller annet tull. De vet jo at de vil bli henrettet for det, så jeg har ingen sympati med de som går imot et diktatur

Anonymkode: 54002...04a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

...og hva tror du disse feministene oppnådde annet enn og bli buret i fengsel?

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Oppmerksomhet.

Russland behandler kvinner, homofile, innvandrere, osv som søppel så jeg tenker at det er fint at NOEN minner oss på hva slags land dette er, da fikk man i det minste brukt fotball VM til noe fornuftig i motsetning når menn (og sikkert kvinner også) gjør nøyaktig det samme kun for moro skyld.

Forøvrig så syntes jeg det er kjipt når menn tydelig har misforstått hva feminisme her. Det handler ikke om å være sinte på menn men om at ALLE skal ha de samme rettighetene så man kan fint være mann og si "jeg er feminist".

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var helt fair. Det var jo den ene sjansen de hadde til å demonstrere mens Putin selv satt i publikum og verden fulgte med på TV liksom. Disse jentene har allerede sittet i fengsel for aktivismen sin. Når Putin sitter og soler seg i glansen av Russland-VM, mens så mange russere lever i undertrykkelse, så BØR noen demonstrere. 

Russland er på mange måter et fucka, anti-demokratisk land og jeg støtter alle som opponerer mot det. Det er faktisk langt viktigere enn fotball (selv om jeg også digger å se VM).

Anonymkode: 3ab31...a2f

Ok, Javel. Men tror du virkelig at Putin eller politikken i Russland og verden forøvrig bryr seg en dritt i om noen kvinner utkledd som menn stormet banen under VM-finalen? Det eneste som disse kvinnene oppnådde ved denne handlingen var og få seg selv fengslet samtidig som de dummet seg ut for en hel verden. Pluss at de spolerte kontringsspillet og en potensiell målsjanse til Kroatia i det dommeren måtte avblåse kampen og flere av spillerne til Kroatia som Luka Modric og Dejan Lovren har kritisert handlingen samtidig som fleste av de største avisene i Kroatia også har kritisert handlingen og skrevet at de ødelagte en god målsjanse for Kroatia. Disse feministene ble neppe mer populære eller fikk mer sympati hverken i Russland eller i verden forøvrig etter denne handlingen (foruten feminister selv).

På hvilken måte er Russland et fucka land? fordi det ikke er en venstresosialistisk nasjon som styres av feminister med politisk korrekthet?

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hva er dette for en logikk? Så om man lever i et land med grov urettferdighet så skal man sitte stille og være snill og ikke skape demonstrasjoner eller annet tull. De vet jo at de vil bli henrettet for det, så jeg har ingen sympati med de som går imot et diktatur

Anonymkode: 54002...04a

Hva det er for en logikk? Alle som kan se forbi sin egen nese vet at sport og politikk er to forskjellige ting som ikke skal blandes sammen.

 

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Javel. Men tror du virkelig at Putin eller politikken i Russland og verden forøvrig bryr seg en dritt i om noen kvinner utkledd som menn stormet banen under VM-finalen? Det eneste som disse kvinnene oppnådde ved denne handlingen var og få seg selv fengslet samtidig som de dummet seg ut for en hel verden. Pluss at de spolerte kontringsspillet og en potensiell målsjanse til Kroatia i det dommeren måtte avblåse kampen og flere av spillerne til Kroatia som Luka Modric og Dejan Lovren har kritisert handlingen samtidig som fleste av de største avisene i Kroatia også har kritisert handlingen og skrevet at de ødelagte en god målsjanse for Kroatia. Disse feministene ble neppe mer populære eller fikk mer sympati hverken i Russland eller i verden forøvrig etter denne handlingen (foruten feminister selv).

På hvilken måte er Russland et fucka land? fordi det ikke er en venstresosialistisk nasjon som styres av feminister med politisk korrekthet?

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Følger ikke du med på nyhetene? Ser du bare fotball? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Javel. Men tror du virkelig at Putin eller politikken i Russland og verden forøvrig bryr seg en dritt i om noen kvinner utkledd som menn stormet banen under VM-finalen? Det eneste som disse kvinnene oppnådde ved denne handlingen var og få seg selv fengslet samtidig som de dummet seg ut for en hel verden. Pluss at de spolerte kontringsspillet og en potensiell målsjanse til Kroatia i det dommeren måtte avblåse kampen og flere av spillerne til Kroatia som Luka Modric og Dejan Lovren har kritisert handlingen samtidig som fleste av de største avisene i Kroatia også har kritisert handlingen og skrevet at de ødelagte en god målsjanse for Kroatia. Disse feministene ble neppe mer populære eller fikk mer sympati hverken i Russland eller i verden forøvrig etter denne handlingen (foruten feminister selv).

På hvilken måte er Russland et fucka land? fordi det ikke er en venstresosialistisk nasjon som styres av feminister med politisk korrekthet?

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Foreslår at du oppdaterer deg litt på Russland.. du vet, politikk og krig og fred og sånn, ikke så lett å følge med på alt tydeligvis 😁  Hatkriminalitet mot homofile spesielt er veldig vanlig, ytringsfriheten innskrenket, ja bare å lese seg opp. 

De fleste norske kvinner går vel under kategorien feminister? Hvem er ikke imot tvangsekteskap og kjønnslemlestelse? 

"Dagens feminister kjemper blant annet for retten til selvbestemt abort og retten til å bestemme over sin egen kropp, mot vold og overgrep (deriblant voldtekt) mot kvinner. Universelle kampsaker for feminismen er blant annet kampen mot tvangsekteskap og kjønnslemlestelse. "

Jeg er selvsagt også for saker som også gjelder menn. Jeg håper vi kan få mer åpenhet og fokus på at mange menn blir seksuelt misbrukt, både av kvinner og menn. Og at menn også kan oppleve vold og psykisk mishandling i nære relasjoner, det er fremdeles et tabu. 

Anonymkode: 5797f...6a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, dei oppnåde jo målet sitt? Vi sitter no i Norge og diskutere saken? Det va eit stunt for tiltrekke seg oppmerksomhet for saken sin, og det klarte dei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Helena! skrev:

Ehm, dei oppnåde jo målet sitt? Vi sitter no i Norge og diskutere saken? Det va eit stunt for tiltrekke seg oppmerksomhet for saken sin, og det klarte dei. 

Ikke sant? De har trådstarters fulle oppmerksomhet og han blir nå utsatt for andre meninger enn sine egne. Da har de vel lykkes da vedkommende har åpnet opp for en debatt.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår aktivistene veldig godt, hvilken arena er bedre egnet for oppmerksomheten de etterspør enn nettopp finalen i fotball vm? Det påvirket ikke kampen, og det ødela absolutt ikke finalen for mitt vedkommende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men politikk og sport skal ikke blandes sammen,

For noe naivt vrøvl. Sport ble politikk for lenge siden, det er bare disse pampene du ikke må la deg lure av som lager regler om at viser du et politisk budskap som spiller på banen så blir du straffet.

Om sport og politikk ikke er blandet sammen, hvorfor tror du VM og OL nettopp ble arrangert i Russland og neste VM skal være i Qatar....?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, hva er dette for en logikk? Så om man lever i et land med grov urettferdighet så skal man sitte stille og være snill og ikke skape demonstrasjoner eller annet tull. 

Anonymkode: 54002...04a

Særlig viktig å sitte stille og holde munn når man vet at man har hele verdens øyne rettet mot seg og derfor har tidenes beste anledning til å rette søkelyset mot problemene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Calypso said:

Oppmerksomhet.

Russland behandler kvinner, homofile, innvandrere, osv som søppel så jeg tenker at det er fint at NOEN minner oss på hva slags land dette er, da fikk man i det minste brukt fotball VM til noe fornuftig i motsetning når menn (og sikkert kvinner også) gjør nøyaktig det samme kun for moro skyld.

Forøvrig så syntes jeg det er kjipt når menn tydelig har misforstått hva feminisme her. Det handler ikke om å være sinte på menn men om at ALLE skal ha de samme rettighetene så man kan fint være mann og si "jeg er feminist".

Da tror jeg ikke du selv er helt oppdatert på feminisme her i vesten og kanskje har missforstått litt selv. Å være mann og si "jeg er feminist" er litt det samme som å si "Snåsamannens healing  har hjulpet meg masse med ryggplagene mine". Det finnes selvsagt noen få som gjør det fordi de ikke vet bedre, men de aller fleste skjønner at dette er to ting som virkelig ikke passer sammen. Hvis man virkelig ville kjempet for like rettigheter for alle ville man vært en egalitarianist fremfor å være sexist.

Anonymkode: d792c...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Feministene som stormet banen bør være glade for at det ikke var Peter Schmeichel som vaktet målet. lol

 

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Hva det er for en logikk? Alle som kan se forbi sin egen nese vet at sport og politikk er to forskjellige ting som ikke skal blandes sammen.

 

Anonymkode: 1fcb7...9e9

Når resten av verden sitter og fråster i potetgull og øl mens de ser fotballen og gir faen i resten av verden, så er det ikke mange andre kanaler man kan protestere i for å bli sett

Anonymkode: 54002...04a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...