Gå til innhold

Blir bv kontaktet om jeg ber om hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to psykiske sykdommer og vert innlagt en gang etter jeg finn barn. Det har aldri vert snakk om å involvere barnevernet av den grunn. Jeg har gått fast til psykolog i over 3 år. 

Jeg valgte derimot selv å kontakte barnevernet i den perioden hvor jeg var sykeste fordi jeg var bekymret for om jeg klarte å møte barna mine godt nok. Jeg har fått fantastisk god hjelp fra dem og mye støtte da jeg var så usikker på meg selv som mor. Det har aldri vert snakk om omsorgsovertakelse. De er med andre ord ikke noen å være redde for om det på et eller annet tidspunkt skulle bli behov for at de kommer inn og hjelper. 

Anonymkode: 39380...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen kontaktperson i bvtj 😊

Anonymkode: 0caea...e15

Jeg har også jobbet i bvt og ble nysgjerrig på hva bvtj er?

ts, hvis du ber fastlegen om hjelp er det ingen automatikk i at bvt blir kontaktet. Det er heller ikke sikkert du får psykolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, minister-mio skrev:

Jeg har også jobbet i bvt og ble nysgjerrig på hva bvtj er?

ts, hvis du ber fastlegen om hjelp er det ingen automatikk i at bvt blir kontaktet. Det er heller ikke sikkert du får psykolog

 Dere skriver kanskje bvt hos dere, mens i min kommune bvtj.

Hos oss er det boveiledertjenesten som forkortes til bvt, så jeg ville tenkt du jobba der, om det ikke var åpenlyst i settingen av det ikke stemte. 😊

Anonymkode: 0caea...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de kontakter barnevernet om du får hjelp for psykisk sykdom. De henlegger heller ikke saker hvor mor eller far har diagnose(r) på det psykiske. 

Anonymkode: f2e2e...a2e

Tull og tøys :gravid:

Anonymkode: d15c9...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Dere skriver kanskje bvt hos dere, mens i min kommune bvtj.

Hos oss er det boveiledertjenesten som forkortes til bvt, så jeg ville tenkt du jobba der, om det ikke var åpenlyst i settingen av det ikke stemte. 😊

Anonymkode: 0caea...e15

Takk for oppklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen skulle søke prøverør. Og det første legen sjekket var om vi hadde gått til psykolog. Det hadde jeg da dessverre gjort. Så vi fikk ikke hjelp vi. Han skulle blande inn barnevernet for å ta en granskning av oss. Etterpå kuttet jeg ut dps, og jeg kommer aldri mer til å gå dit. Det er absolutt ingen styrke å søke hjelp , tydeligvis. Du er bare et svakt menneske som ikke er skikket for barn ( ifølge den råtne legen på st.olavs ) Jeg ville ikke gjort det !

Anonymkode: fa691...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen skulle søke prøverør. Og det første legen sjekket var om vi hadde gått til psykolog. Det hadde jeg da dessverre gjort. Så vi fikk ikke hjelp vi. Han skulle blande inn barnevernet for å ta en granskning av oss. Etterpå kuttet jeg ut dps, og jeg kommer aldri mer til å gå dit. Det er absolutt ingen styrke å søke hjelp , tydeligvis. Du er bare et svakt menneske som ikke er skikket for barn ( ifølge den råtne legen på st.olavs ) Jeg ville ikke gjort det !

Anonymkode: fa691...3ad

Ikke hør på dette. Dette er et tilfelle uten om det vanlige. Du vil jo jobbe med deg selv og ser at du ikke har det bra - ta kontakt å få et godt liv❤️

Anonymkode: a1b90...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bv blir ikke innblandet. 

Jeg har gått til psykolog for depresjon med selvmordstanker, var skikkelig langt nede. Bv ble ikke kontaktet. Barna hadde faren sin og jeg tok meg av dem, det var det eneste jeg brydde meg om.

Anonymkode: bb4cc...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trenge hjelp gjør deg ikke til en dårlig mor, å være psykisk syk gjør deg heller til en dårlig mor. Å stikke hodet i sanden og ikke se at man trenger hjelp, det kan gjøre deg til en dårlig mor. Bv tjeneste blir kun koblet inn hvis behandler mener det er fare for barnets trygghet og omsorg. 

Anonymkode: d1c21...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir BV kontaktet hvis man er alenemor og har gått til dps ett par ganger?

Anonymkode: b27e9...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men blir BV kontaktet hvis man er alenemor og har gått til dps ett par ganger?

Anonymkode: b27e9...2f3

NEI!

Hvis behandler tror at du kanskje ikke er i stand til å ta deg av ditt eget barn vil de sende en melding. Men det handler jo ikke om mild sosial angst, dårlig selvbilde eller til og med flere typer personlighetsforstyrrelser.

Det handler om selvmordstanker og psykoser liksom.

Og det biologiske prinsipp står sterkt i barneverntjenesten.  Ikke uten grunn. Har du problemer vil barneverntjenesten jobbe sammen med deg for å gjøre situasjonen  bedre og god nok. 

 

Anonymkode: 0caea...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

NEI!

Hvis behandler tror at du kanskje ikke er i stand til å ta deg av ditt eget barn vil de sende en melding. Men det handler jo ikke om mild sosial angst, dårlig selvbilde eller til og med flere typer personlighetsforstyrrelser.

Det handler om selvmordstanker og psykoser liksom.

Og det biologiske prinsipp står sterkt i barneverntjenesten.  Ikke uten grunn. Har du problemer vil barneverntjenesten jobbe sammen med deg for å gjøre situasjonen  bedre og god nok. 

 

Anonymkode: 0caea...e15

Det er det som er skummelt, som du skriver, at hvis en "behandler tror". Jeg har oppfatning av at mange mennesker jeg må ha med å gjøre tror at jeg er en "mindre person"..

Anonymkode: 00a99...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 9.37, minister-mio skrev:

Jeg har også jobbet i bvt og ble nysgjerrig på hva bvtj er?

ts, hvis du ber fastlegen om hjelp er det ingen automatikk i at bvt blir kontaktet. Det er heller ikke sikkert du får psykolog

Skulle ikke forundre med om det var barnevernet, tror du ikke? 😏

Forøvrig har jeg sett det forkortet på begge måtene.

Anonymkode: 5a8c5...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ikke forundre med om det var barnevernet, tror du ikke? 😏

Forøvrig har jeg sett det forkortet på begge måtene.

Anonymkode: 5a8c5...0a3

Det er det! Det er allerede oppklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen skulle søke prøverør. Og det første legen sjekket var om vi hadde gått til psykolog. Det hadde jeg da dessverre gjort. Så vi fikk ikke hjelp vi. Han skulle blande inn barnevernet for å ta en granskning av oss. Etterpå kuttet jeg ut dps, og jeg kommer aldri mer til å gå dit. Det er absolutt ingen styrke å søke hjelp , tydeligvis. Du er bare et svakt menneske som ikke er skikket for barn ( ifølge den råtne legen på st.olavs ) Jeg ville ikke gjort det !

Anonymkode: fa691...3ad

Dette tviler jeg på er sant. 

 Hva mer forteller du ikke?

Anonymkode: 0bade...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men blir BV kontaktet hvis man er alenemor og har gått til dps ett par ganger?

Anonymkode: b27e9...2f3

Nei

Anonymkode: 0bade...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...