Gå til innhold

Førstegangs og epidural


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale at du prater med lege og/eller jordmor om det du føler. Hvordan en fødsel foregår er ikke mulig for deg å kontrollere. Det kan ende i keisersnitt, tang, vakuum, epidural, revning, eller ungen bare plopper ut. 

Anonymkode: 3b297...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting å hylles for det vel? Hyller du folk som trekker tenner uten bedøvelse? Folk som brekker benet? Hvorfor skal unødvendig smerte hylles?🤔

Anonymkode: ad2c0...584

Det må da være lov til å la seg imponere av andre, samt ytre dette. Herlighet. 

Anonymkode: 1b294...e73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må da være lov til å la seg imponere av andre, samt ytre dette. Herlighet. 

Anonymkode: 1b294...e73

Det er ikke imponerende å påføre seg selv unødvendig smerte, det er dumskap. 

Anonymkode: ad2c0...584

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke imponerende å påføre seg selv unødvendig smerte, det er dumskap. 

Anonymkode: ad2c0...584

Nå er det langt fra alle som synes det er smertefult å føde. Jeg synes også det er imponerende at noen klarer å puste seg gjennom hele forløpet uten å i det hele tatt tenke på at de ønsker smertelindring. 

Skal alle smertelindre seg unødvendig fordi du mener noe annet er dumskap? 

Trangsynt....

Anonymkode: 93e03...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting å hylles for det vel? Hyller du folk som trekker tenner uten bedøvelse? Folk som brekker benet? Hvorfor skal unødvendig smerte hylles?🤔

Anonymkode: ad2c0...584

Kunne du kanskje bare ha signert med «hulsen ei som fødte med smertelindrende og blir krenket av andre som mener det er imponerende at andre ikke gjør det»?

Anonymkode: e5b0f...555

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du kanskje bare ha signert med «hulsen ei som fødte med smertelindrende og blir krenket av andre som mener det er imponerende at andre ikke gjør det»?

Anonymkode: e5b0f...555

Jeg fødte med smertelindrende ja, og mener det er hull i hodet å gjøre noe annet. Finnes ikke krenket, jeg hadde en super fødsel, men å si at å frivillig velge smerte over å ikke ha smerter er noe å hylles for er jo bare hindsides. 

Anonymkode: ad2c0...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.7.2018 den 19.16, Rucula skrev:

død...er jo en mulig konplikasjon ved narkose. 

 

Jepps! Jeg døde på oppvåkningsbordet. Heldigvis våknet jeg igjen kjapt. Ville aldri risikert det ifm en fødsel. 

Anonymkode: 4db88...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fødte med smertelindrende ja, og mener det er hull i hodet å gjøre noe annet. Finnes ikke krenket, jeg hadde en super fødsel, men å si at å frivillig velge smerte over å ikke ha smerter er noe å hylles for er jo bare hindsides. 

Anonymkode: ad2c0...584

Så kvinner som ikke opplever fødsel som smertefult skal bruke smertelindring på måfå fordi du synes det er vondt å føde? 

Hvor er logikken her.....

Anonymkode: 93e03...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kvinner som ikke opplever fødsel som smertefult skal bruke smertelindring på måfå fordi du synes det er vondt å føde? 

Hvor er logikken her.....

Anonymkode: 93e03...ebe

Helt uhyre sjeldent noen føder uten smerte. 

Anonymkode: ad2c0...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uhyre sjeldent noen føder uten smerte. 

Anonymkode: ad2c0...584

Det er absolutt ikke sant. Ja de fleste kjenner ubehage men langt fra alle føler smerte. 

Jeg har selv lest flere hundre fødselsberetninger fra kvinner som ikke hadde smerter under sine fødsler, det er langt fra uvanlig. 

Anonymkode: 93e03...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt ikke sant. Ja de fleste kjenner ubehage men langt fra alle føler smerte. 

Jeg har selv lest flere hundre fødselsberetninger fra kvinner som ikke hadde smerter under sine fødsler, det er langt fra uvanlig. 

Anonymkode: 93e03...ebe

Deg om det, de aller fleste beskriver en fødsel som det mest smertefulle man noen gang har gjennomgått.

Anonymkode: ad2c0...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det, de aller fleste beskriver en fødsel som det mest smertefulle man noen gang har gjennomgått.

Anonymkode: ad2c0...584

Hva baserer du det på? 

Anonymkode: 93e03...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt ikke sant. Ja de fleste kjenner ubehage men langt fra alle føler smerte. 

Jeg har selv lest flere hundre fødselsberetninger fra kvinner som ikke hadde smerter under sine fødsler, det er langt fra uvanlig. 

Anonymkode: 93e03...ebe

Det finnes grader av smerter, men en fødsel er ikke smerteFRI, det er fysiologisk umulig. Det medfører nødvendigvis noe mer enn bare litt «ubehag» når livmor trekker seg sammen, for å få barnet nedover, og barnet til slutt skal ut fødeåpningen som ikke akkurat er vid som en låvedør. Spør enhver fagperson. At noen opplever lite og helt håndterbare smerter går fint an.  Noen kan også ha kommet langt i fødselsforløpet før de skjønner at de er i fødsel. Ikke alle har behov for smertelindring dersom de føler de takler det greit uten. 

Anonymkode: 3498c...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jo på fødeprogrammene at damen sier «sist gang var det ikke så vondt» så skyter mannen inn «jo det var det», kvinner glemmer jo smertene og kanskje derfor noen sier det ikke var så vondt? 😛

Anonymkode: a8575...519

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...