Gjest care Skrevet 16. august 2002 #1 Del Skrevet 16. august 2002 Ugg, nå havna den hersens lisensen i postkassa igjen. Nå som høyre er i regjeringsposisjon er det litt merkelig at de griper tak i denne saken. Eler er alle glade for å betale denne avgifte...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 16. august 2002 #2 Del Skrevet 16. august 2002 Det er den mest tåplige lisensen som finnes!! Hvorfor skal jeg betale 1600 kr i året for en kanal jeg aldri ser på? Bare forde kanalen ikke vil bruke annonsører!! Outrages!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 16. august 2002 #3 Del Skrevet 16. august 2002 :D Det er bare å betale lisensen uten å mukke! Man har jo kranglet med NRK før, og det er litt urettferdig for de som må betale selv om man ikke får inn NRK 2! Dette er en kanal som jeg overhodet ikke ser på, fordi programmene er ikke bra i det hele tatt!! "Maeve" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. august 2002 #4 Del Skrevet 16. august 2002 Har sneket meg unna i år at jeg betaler med glede nå... he he! Synes at det er greit jeg! Så lenge det er likt for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 16. august 2002 #5 Del Skrevet 16. august 2002 Det som nesten er verst, er at NRK sniker seg til extra inntekter på at de lar enkelte sendinger (ref. sportseninger o.l.) bli sponset. Og vi får ingen reduksjon på lisensen for det!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi burde laget en kampanje mot NRK-lisens :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 16. august 2002 #6 Del Skrevet 16. august 2002 Da jeg kjøpte tven, satte jeg den i mammas navn for hun betalte jo allrede tvlisens. Dermed slapp jeg den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. august 2002 #7 Del Skrevet 16. august 2002 ...og dermed er du lovbryter, Majken Jeg anser NRK-lisensen som en skatt som vi i Norge må betale for å ha en riksdekkende, offentlig tv- og radiokanal. Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor ikke disse pengene kan betales inn på samme måte som annen skatt. Det må jo koste forferdelig mye penger å administrere denne ordningen!!! Det samme gjelder årsavgiften på bil. Fatter ikke det opplegget heller jeg. (Bilen står jo allerde oppført som formue på eieren, så det burde jo være kjempeenkelt). Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 16. august 2002 #8 Del Skrevet 16. august 2002 Jepp, men det får stå sin prøve . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. august 2002 #9 Del Skrevet 16. august 2002 Betyr sikkert at vi som betaler, må betale mer enn vi ellers ville ha gjort, men det bryr jeg meg ikke noe om bare du lover å bruke pengene på noe gøy!!!! (Helt sant - Skulle ønske jeg hadde vært like lur selv, jeg!). Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 16. august 2002 #10 Del Skrevet 16. august 2002 Trur nok NRK hadde priset opp likevel, selv om som skulle betalt tvlisens hadde gjort det........ Pengene jeg sparer går til studier, så nyttig i all fall, om ikke akkurat gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 16. august 2002 #11 Del Skrevet 16. august 2002 Prøvde meg på den å late som jeg ikke hadde tv.Og det gikk jo greit-til den dagen de stod på døra med mappa si og ville se... Da var det ikke stort å si med Ricky Lake på nest høyeste volum i bakgrunnen. Arg, kunne spart meg for den regninga ja! :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 16. august 2002 #12 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg har sneket meg unna siden jeg flyttet hjemmefra... Det er tre år siden. Tv'n arvet jeg da bestefaren min døde, så ingen vet at jeg har tv nei Må nok begynne å betale hvis ikke står de vel på trappa her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 16. august 2002 #13 Del Skrevet 16. august 2002 Vi har også sneket oss unna lisensen i tre år. En trenger ikke å betale før de er på døra og spør, synes jeg. Da er det bare å si at en har akkurat fått tvn. For en har lov til å ha tv i 3 mnd før en skal melde fra til nrk. Så det så! Nå betaler vi lisens, og synes det er no hersk! Ser ALDRIIII på nrk. Det er en gammel tante-kanal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. august 2002 #14 Del Skrevet 16. august 2002 Har en mistanke om det jeg også, Majken. Så lenge du er student er du i hvert fall tilgitt!!! Studier er absolutt et godt formål!!! Dere er vel klar over at kontrollørene ikke har krav på å få komme inn i huset/leilgheten for å se? Det er det bare politiet m/ransakingsordre som har lov til. I teorien kan man altså stå i døren og nekte med Fru Lake på full guff' i bakgrunnen. (Hvor lurt det er, er en annen sak ...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #15 Del Skrevet 16. august 2002 Er enig med Leo i at det er en masse rare avgifter som likegodt kunne betales over skatten. Men ved å fragmentere skatter og avgifter, skjules det hvor mye som i virkeligheten går med til dette. Og da blir det kanskje lettere for folk å svelge - tror man, iallefall. Mange bekker små... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 16. august 2002 #16 Del Skrevet 16. august 2002 De kom på døra her også. Men dum som jeg var, sa jeg at jeg hadde hatt tv i 2 år. Jeg bare spillte litt dum, så jeg trengte kun å betale for et halvt år. (Det var en eldre mann på døra) Deilig å være kvinne i blandt. He he :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazy Skrevet 16. august 2002 #17 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg er også lovbryter og har aldri betalt TV- lisens. Og det tenker jeg fortsette med. Har vel hatt TVn i 5 år nå, og det har da gått greit hittil. Får heller ta straffen når den kommer...Dessuten, NRK er en drittkanal som jeg helt fint kunne klart meg uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 16. august 2002 #18 Del Skrevet 16. august 2002 Tvlisensen er noe av det latterligste som finnes. Jeg ser ikke på NRK1 eller NRK2. Det er drittkanaler og jeg vil ikke betale for noe sånt. For meg så kan de godt fjerne de to kanalene fra vår kabelpakke for evig og alltid. Men betaler du den ikke, så kommer de på døra og tar tven din. Så enten må vi betale disse sure pengene eller så må vi være uten tv. Valget er opp til oss. Jeg håper tvlisensen avskaffes med framtiden. NRK1 og NRK2 trekker ikke folk til seg. Hvem er interessert i å se fakta på lørdag eller en dårlig norsk/dansk/svensk/tysk/engelsk krimserie? Spar meg for sånne kanaler, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 17. august 2002 #19 Del Skrevet 17. august 2002 Oj, det har jeg ikke tenkt på! :o Jeg har heller ikke betalt lisens, for TV'n min står i eksen's navn. Skal jeg gidde å BE om å få betale penger jeg ikke har råd til da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2002 #20 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg betaler heller ikke og akter å fortsette med det! Ser aldri på nrk+er fattig student.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå