AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Jeg er 24 og bor fremdeles hjemme. Jeg har hatt 100% stilling nå i 4 mnd og ikke fått spart opp noe sørlig EK. Foreldrene mine skal kjøpe leilighet og der blir det ikke plass til meg. Ikke kan de hjelpe meg med EK eller kausjonist heller. Vi er 3 søsken og de vil ikke sette hverken hus eller nye leiligheten i pant for at vi skal kunne kjøpe oss ett sted å bo. De sier at hvis de pantsetter hus eller leilighet, så blir det vanskeligere for de å ta opp mere i lån hvis det behovet kommer en dag. Jeg er så fortvilet, for jeg vil ikke leie til en dyr penge, jeg vil betale ned noe til meg selv istede. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 8ff2e...414
Populært innlegg solmåneogstjerner Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 16. juli 2018 Du må leie, selv om du helst har lyst til å kjøpe. Sånn er det bare. 105
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 16. juli 2018 Du er 24. Altså voksen og må da leie. Vil du spare mye leier du noe billig. Anonymkode: 713e5...4b4 83
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 og bor fremdeles hjemme. Jeg har hatt 100% stilling nå i 4 mnd og ikke fått spart opp noe sørlig EK. Foreldrene mine skal kjøpe leilighet og der blir det ikke plass til meg. Ikke kan de hjelpe meg med EK eller kausjonist heller. Vi er 3 søsken og de vil ikke sette hverken hus eller nye leiligheten i pant for at vi skal kunne kjøpe oss ett sted å bo. De sier at hvis de pantsetter hus eller leilighet, så blir det vanskeligere for de å ta opp mere i lån hvis det behovet kommer en dag. Jeg er så fortvilet, for jeg vil ikke leie til en dyr penge, jeg vil betale ned noe til meg selv istede. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 8ff2e...414 Mye jeg også vil, men jeg måtte også leie siden jeg ikke hadde EK til å kjøpe noe selv..... Anonymkode: fbc8f...134 50
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 16. juli 2018 Herregud så bortskjemt. Skaff deg en leilighet du kan leie. Får du ikke kjøpt når du så vidt er voksen, så neivel da får du spare. Du kan da virkelig ikke sitte der å forvente at foreldrene dine skal være med å kjøpe leilighet til deg?? Anonymkode: c926e...902 68
Villa2000 Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Er jo svært få som ønsker å leie. Å leie er noe man som regel gjør når man ikke har råd til å kjøpe. Det er vel der du er i dag og bør begynne å søke etter en leilighet snarest. Ser egentlig ingen grunn til å være fortvilet. Er jo kjempeherlig å flytte for seg selv! Personlig så kunne jeg ikke vente med å bo for meg selv da jeg var 18! 24
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 Du er jo, rent økonomisk sett, veldig heldig som har bodd hjemme så lenge. De fleste flytter jo hjemmefra og betaler leie fra 18 års alder, ofte med elendig standard. Jeg bodde to år på studenthybel med delt bad. Jeg skulle også gjerne sluppet lånekostnader, dyre regninger på bilen, barnehage, og mye mer... Men det er dessverre en del av det å bli voksen. Anonymkode: 02f00...7e3 40
I Grosny Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 og bor fremdeles hjemme. Jeg har hatt 100% stilling nå i 4 mnd og ikke fått spart opp noe sørlig EK. Foreldrene mine skal kjøpe leilighet og der blir det ikke plass til meg. Ikke kan de hjelpe meg med EK eller kausjonist heller. Vi er 3 søsken og de vil ikke sette hverken hus eller nye leiligheten i pant for at vi skal kunne kjøpe oss ett sted å bo. De sier at hvis de pantsetter hus eller leilighet, så blir det vanskeligere for de å ta opp mere i lån hvis det behovet kommer en dag. Jeg er så fortvilet, for jeg vil ikke leie til en dyr penge, jeg vil betale ned noe til meg selv istede. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 8ff2e...414 Prøv å kjøp noe som er alt for trangt og følgelig ikke kjempedyrt. Jeg kjøpte ettroms når jeg ble skilt. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 og bor fremdeles hjemme. Jeg har hatt 100% stilling nå i 4 mnd og ikke fått spart opp noe sørlig EK. Foreldrene mine skal kjøpe leilighet og der blir det ikke plass til meg. Ikke kan de hjelpe meg med EK eller kausjonist heller. Vi er 3 søsken og de vil ikke sette hverken hus eller nye leiligheten i pant for at vi skal kunne kjøpe oss ett sted å bo. De sier at hvis de pantsetter hus eller leilighet, så blir det vanskeligere for de å ta opp mere i lån hvis det behovet kommer en dag. Jeg er så fortvilet, for jeg vil ikke leie til en dyr penge, jeg vil betale ned noe til meg selv istede. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 8ff2e...414 Kjøp noe sammen med søsknene dine?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 Skjønner foreldrene dine godt jeg. Eldste her er 28 og har spart til EK siden han var 19 til sammenligning. At du ikke har startet før er ikke foreldrene dine sitt problem. Fra ungene her får sin første jobb har de lært at minst 1/4 bør gå til sparing som en tommelfingerregel så lenge man kan. Anonymkode: 13ad0...7f8 33
Rosatoast Skrevet 16. juli 2018 #11 Skrevet 16. juli 2018 Jeg vil gjerne kjøpe jeg også, men er min egen feil at jeg ikke har prioritert EK i en alder av 25. Jeg legger ikke den byrden over på mine foreldre. Jeg har 2 jobber, studerer og må spare penger! 20
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #12 Skrevet 16. juli 2018 Oi, de har gått til ganske ekstreme lengder for å kaste deg ut. Om du ikke har spart nok penger og du er 24, så må du leie som majoriteten av alle 24-åringer. Jeg jobbet 120% frem til jeg var 23 og ble syk. Frem til jeg ble 30 hadde jeg levd på nav og alle sparepengene var borte. Så nå er jeg 32 og har fortsatt ikke kunne kjøpe bolig. That's life. Om du ikke vil leie dyrt kan du forsøke søke jobb på landet og leie der, mye billigere. Hadde jeg fortsatt å være frisk hadde jeg kunnet kjøpe bolig som 23-åring, fordi jeg jobbet og sparte. Anonymkode: 64ddf...a9a 21
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #13 Skrevet 16. juli 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 og bor fremdeles hjemme. Jeg har hatt 100% stilling nå i 4 mnd og ikke fått spart opp noe sørlig EK. Foreldrene mine skal kjøpe leilighet og der blir det ikke plass til meg. Ikke kan de hjelpe meg med EK eller kausjonist heller. Vi er 3 søsken og de vil ikke sette hverken hus eller nye leiligheten i pant for at vi skal kunne kjøpe oss ett sted å bo. De sier at hvis de pantsetter hus eller leilighet, så blir det vanskeligere for de å ta opp mere i lån hvis det behovet kommer en dag. Jeg er så fortvilet, for jeg vil ikke leie til en dyr penge, jeg vil betale ned noe til meg selv istede. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 8ff2e...414 Du er 24 år! Enten bo billig i kollektiv eller leie vanlig leilighet. Anonymkode: 31345...72e 18
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #14 Skrevet 16. juli 2018 Det vil ødelegge ganske kraftig for deres egne muligheter til å ta opp lån hvis de kausjonerer for dere. For et lån på 2 millioner må de stille kausjon for 350 000 kr. Det blir mye når man ganger med 3. Og man får ikke mye for 2 millioner. En mulighet er at de stiller kausjon for én av gangen. F.eks at det eldste barnet kjøper først, og etter kanskje 3 år kan de hjelpe nestemann. Det forutsetter jo at det er noen år mellom dere. De kan også stille med selvskyldnerkausjon for å holde boligen ut av det. Er det noen grunn til at du ikke har klart å spare noe på 4 måneder i full jobb imens du bor gratis? Det kan være at de sier nei fordi de mener at du er uansvarlig økonomisk. Just sayin. Anonymkode: 20d84...bb7 21
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #16 Skrevet 16. juli 2018 Om forholdet mellom dere søsken er godt, så kan dere vurdere å kjøpe noe sammen? Enten for å bo der selv, eller at dere kjøper en mindre leilighet dere kan leie ut og spekulere i verdistigning på. Hvis dere ikke kan/ønsker det, så må dere jo da leie. Har de ikke mulighet til å stille kausjon, så har de ikke mulighet. Det er hyggelig når foreldre kan det, men ikke noe man kan forvente. Anonymkode: f989f...843 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #17 Skrevet 16. juli 2018 På tide å tømme de gigantiske putene du har under armene for fjær. Du er voksen nå. Anonymkode: ac252...dc5 28
I Grosny Skrevet 16. juli 2018 #18 Skrevet 16. juli 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, de har gått til ganske ekstreme lengder for å kaste deg ut. Om du ikke har spart nok penger og du er 24, så må du leie som majoriteten av alle 24-åringer. Jeg jobbet 120% frem til jeg var 23 og ble syk. Frem til jeg ble 30 hadde jeg levd på nav og alle sparepengene var borte. Så nå er jeg 32 og har fortsatt ikke kunne kjøpe bolig. That's life. Om du ikke vil leie dyrt kan du forsøke søke jobb på landet og leie der, mye billigere. Hadde jeg fortsatt å være frisk hadde jeg kunnet kjøpe bolig som 23-åring, fordi jeg jobbet og sparte. Anonymkode: 64ddf...a9a Å jobbe 120% er egentlig helt ok, med mindre det er skiftarbeid eller noe som tuller med søvn. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #19 Skrevet 16. juli 2018 Kjære vene, sutre over at man må betale husleie som 24-åring?! På tide å kutte navlestrengen og slutte å gjøre deg selv økonomisk avhengig av foreldrene dine. Anonymkode: 8ef21...816 26
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #20 Skrevet 16. juli 2018 Bodd gratis til man når halvveis til 50, er vel ingen forunt. Bodd hjemme under studiene også? Og bor hjemme etter at du har fått fast jobb. Dette kan jo ikke være seriøst. Anonymkode: 86b8c...1ac 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå