Gå til innhold

HJELP - Kikkhullsoprasjon

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Skrekk og gru... Fikk akkurat beskjed om at jeg er innkalt til Riksen for å ta kikkhullsoperasjon. Var sikker på at jeg skulle gjennom "vanlig" gyn.sjekk først for å finne ut om egglederne er trange... Noen som vet hvorfor jeg de hopper over et "ledd"?? Har tatt blodprøve hos Legen som viser eggløsning..

Jeg sluttet på pillen for 1 1/2 år siden, men det er først de siste mnd jeg har begynt å blir bekymret... Hvilke feil kan det være hos kvinnen når hun har eggløsning (Alt ok med svømmerne...)

Og finnes det flere muligheter enn prøverør?

Kan samtidig fortelle at jeg har slitt med spotting i mange år, prøvd mange forskjellige p-piller pga av dette... Det er først nå- de to siste syklusene at jeg har vært helt fri for spotting. :) Så jeg håper det skal klaffe nå - uten hjelp :wink:

Hilsen en med legeskrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du har noe og kvi deg til. min søster tok den samme operasjonen for ikke så lenge siden, det gikk helt fint. du får narkose og kommer hjem samme dagen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hvis du synes tanken er fullstendig horribel og uutholdelig, kan du be den som har henvist deg om å henvise deg til å ta en ultralyd med kontrast i stedet. En bruker da kontrastvæske gjennom egglederne for å se om de er åpne.

Men det er under forutsetning at det bare er egglederpassasjen de skal sjekke ut - kanskje de har en annen plan i forhold til kikhullsoperasjonen? I forbindelse med PCOS svir de små "hull" i ovariene for å påvirke hormonprodusksjon, kanskje det er noe sånnt de har planlagt..?

Spør i alle fall legen hvis du vil ha svar i stedet for å gå og lure.

og blir det kikkehullsop. så går det garantert fint det også!

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...