Gå til innhold

Kan KGbrukere se IP-adressene våre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, PussLe! skrev:

Det er fakta, ikke noen tror. Hva mener du er feil med den informasjonen?

Det er feil. Hacking er ikke like utbredt som virusprogrammene skal ha det til, husk at det er en industri bak dette, skrem og selg. Til og med politiets sikkerhetstjeneste kan slite med å komme noen vei bare med bakgrunn i IP-adresse. Hvis noen har fortalt deg at de kan se en IP-adresse på noe vis her eller andre steder, uten å være i noen form for kontakt med vedkommende, så har de løyet.

Anonymkode: 28e1b...ace

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, PussLe! skrev:

Vist du skal skjule den helt ja og koble ut ja, men man har VPN, og diverse innstillinger som gjør det vanskeligere for andre å lokalisere hvor du er.

Jeg er enig i det, men din IP vil være synlig. Med VPN vil du få en ny IP fra en 3. part som beskytter deg for "direkte angrep" på din virkelige IP. 
Men om du har et tilfredstillende sikkert system er ikke dette nødvendig uansett. Om noen kjenner din virkelige IP trenger de fortsatt en vei inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Midgard skrev:

Jeg er enig i det, men din IP vil være synlig. Med VPN vil du få en ny IP fra en 3. part som beskytter deg for "direkte angrep" på din virkelige IP. 
Men om du har et tilfredstillende sikkert system er ikke dette nødvendig uansett. Om noen kjenner din virkelige IP trenger de fortsatt en vei inn. 

https://www.ung.no/nettvett/3764_Hva_sier_IP-adressen_om_deg.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midgard skrev:

Ja, det er greit det. Ikke noen overraskelser der. Var det noe spesielt du tenkte på.

Ikke noe spesielt, var også en missklikk å svare til deg med linken. Var bare generell informasjon jeg skulle gi til trådstarter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PussLe! skrev:

Ikke noe spesielt, var også en missklikk å svare til deg med linken. Var bare generell informasjon jeg skulle gi til trådstarter :) 

Takk :) 

Anonymkode: 405bf...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vet dette så vet du vel også hvordan? Jeg skal ikke påberope meg å være «tek-kyndig» hva enn det er, men jeg tror ikke noen kan se folks-adresser gjennom helt vanlig forumaktivitet før jeg får vite konkret hvordan det eventuelt skal foregå.

Anonymkode: 28e1b...ace

Å finne IP adressen til brukerne som leser en tråd er greit tar noen minutter å sette opp trenger ingen teknisk kunnskap for dette, bare registrer deg for en web hosting tjeneste som også lagrer log over hvem som har besøkt serveren (en del gratistjenester gjør dette). Last opp et bilde til serveren din. Embed bildet i en tråd på KG. Hver gang folk laster inn bildet ved å besøke tråden du la inn bildet i vil info som tidspunkt IP adresse skjermoppløsning opertaivsystem web browser versjon etc lagres i loggen.

Hvordan vite hvem som er hvem, det er vanskeligere, er jo mange som laster inn bildet. Men dersom samme "bruker" skriver noe på to forskjellige tidspunkt i tråden, kan du undersøke hvilke IPer som var på besøk i de to tidsperiodene, kanskje var det bare 1 IP som var innom begge gangene og du har da individets IP. 

Anonymkode: 52a77...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å finne IP adressen til brukerne som leser en tråd er greit tar noen minutter å sette opp trenger ingen teknisk kunnskap for dette, bare registrer deg for en web hosting tjeneste som også lagrer log over hvem som har besøkt serveren (en del gratistjenester gjør dette). Last opp et bilde til serveren din. Embed bildet i en tråd på KG. Hver gang folk laster inn bildet ved å besøke tråden du la inn bildet i vil info som tidspunkt IP adresse skjermoppløsning opertaivsystem web browser versjon etc lagres i loggen.

Hvordan vite hvem som er hvem, det er vanskeligere, er jo mange som laster inn bildet. Men dersom samme "bruker" skriver noe på to forskjellige tidspunkt i tråden, kan du undersøke hvilke IPer som var på besøk i de to tidsperiodene, kanskje var det bare 1 IP som var innom begge gangene og du har da individets IP. 

Anonymkode: 52a77...21c

Hva så? 

Selv om man finner en IP-adresse, så må man fremdeles finne nøyaktig fysisk adresse hvor IP-adressen kommer fra... 

Anonymkode: 38c10...8cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? 

Selv om man finner en IP-adresse, så må man fremdeles finne nøyaktig fysisk adresse hvor IP-adressen kommer fra... 

Anonymkode: 38c10...8cc

Jeg har ikke sagt at det er noen "så", jeg bare svarte bare på på TS sitt spørsmål, veldig mange i tråden skrev "nei" som er en ren løgn, så "ja" og hvordan var svaret mit, for å bevise det

Om det er noen "så" er diskutabelt, jeg vet ihvertfall om ett individ, som bodde i en veldig liten by, som ikke ble veldig glad når en bruker fant IPen hans, gjennom å gjøre det jeg skrev, i en PM. Nå var ikke brukeren som gjorde det jeg skrev ute etter å ta han det var  en som ville demonstrere teknologien for en som en trodde var sin venn i en diskusjon de hadde om tematikken og hvordan få det til, men det ble litt krøll, sikkert grunnet psykiske problemer og paranoide tanker hos individet, men det er en annen historie. Teknisk sett, om en var motivert nok, og samler opp informasjon og personlig informasjon som folk utgir online, samt vet at de bor i en liten by med 1000 innbyggere f.eks, vil en om en er motivert nok kunne finne ut hvem de er irl

Tror forøvrig folk ofte klikker "x vil se din posisjon" "ja" på websider av ymse art, da får en ofte basert på annen informasjon veldig presis lokasjon som ymse websider en ikke kan stole på dermed besitter, det tror jeg ikke folk tenker på de bare klikker "ja" når de søker etter butikk i nærheten etc det er jo så "praktisk"

 

Dette til orientering

Anonymkode: 52a77...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...