AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Del Skrevet 15. juli 2018 Er det virkelig mulig? Overhørte ett par gamle damer i dag som ikke turte spise bærene uten å koke dem først. Fordi mårhunden kunne ha bæsja i skogen. Jeg ser ikke helt for meg at denne bæsjen holder seg på bærene eller at denne ormer holder på å kryper om kring på buskene. Vet det har vært noe om dette i media også. Er oppi nord norge dette her, regnet mye har det også. Anonymkode: e47b9...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurkskiver Skrevet 15. juli 2018 #2 Del Skrevet 15. juli 2018 Jo, leste om det for noen år siden. Dvergbendelorm er det vel. Bendelormen som lever i blåbær er allerede i Sverige. Og den kan være dødelig å få i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 15. juli 2018 #3 Del Skrevet 15. juli 2018 https://www.nrk.no/buskerud/farlig-parasitt-naermer-seg-norske-blabaer-1.13088054 Det skal altså hjelpe å skylle bærene godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Del Skrevet 15. juli 2018 4 minutter siden, Agurkskiver skrev: Jo, leste om det for noen år siden. Dvergbendelorm er det vel. Bendelormen som lever i blåbær er allerede i Sverige. Og den kan være dødelig å få i seg. Lever den i blåbær? Forsøker å finne noe på google her, men finner ingen ting Anonymkode: e47b9...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurkskiver Skrevet 15. juli 2018 #5 Del Skrevet 15. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lever den i blåbær? Forsøker å finne noe på google her, men finner ingen ting Anonymkode: e47b9...389 Den lever i rev og eventuelt andre dyr tror jeg, men de driter jo og sprer egg til blant annet bær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Del Skrevet 15. juli 2018 23 minutter siden, Agurkskiver skrev: Den lever i rev og eventuelt andre dyr tror jeg, men de driter jo og sprer egg til blant annet bær. Jojo, det er vel mulig da. Men den er ikke funnet i norge enda, så det burde da vel være trykt? Anonymkode: e47b9...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Del Skrevet 15. juli 2018 Er også en av konsekvensene av ulveberikelsen. Anonymkode: 14fca...78a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurkskiver Skrevet 15. juli 2018 #8 Del Skrevet 15. juli 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jojo, det er vel mulig da. Men den er ikke funnet i norge enda, så det burde da vel være trykt? Anonymkode: e47b9...389 Den er sikkert i Norge og, men uansett usannsynlig å bli smittet av den nå. Om noen år må man kanskje være mer forsiktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå