Gå til innhold

Hvorfor oppfører Trump seg som en drittsekk?


Stina234

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper

Trump er vel først og fremst en businessman og ikke en politiker. I USA er det mer vanlig at folk sier ting "rett ut", og derfor fremstår han som noe mindre sosialt begavet i kulturer hvor man ikke sier ting rett ut. Videre har Trump en meget sterk posisjon, noe som gjør at han naturligvis kommer unna med mer dritt enn hva andre presidenter i andre land ville gjort. Han hadde nok moderert seg mer om han hadde hatt lavere forhandlingsmakt. 

Jeg vil si at han ikke vet bedre. Ellers er vel det store målet hans å bli gjenvalgt ved neste valg. En del av strategien er i alle fall klar. Han har allerede satt ned skattene i USA betraktelig, og en av måtene å få mer penger inn til staten er å bidra med mindre penger i nato (og få andre land til å bidra mer), og innføre toll på varer fra utlandet. Ganske smart egentlig da amerikanske borgere merket lite til dette, men opplever godene av lavere skatter.

Jeg har ikke sjekket dette ordentlig, men jeg tipper på at han kommer til å kunne vise til en sterkere økonomi, mindre arbeidsledighet osv i USA når hans første periode er ferdig. Så får man se om han har fucket ting for mye opp med Russland og andre skandaler før valget. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trump = beste presidenten på lenge.

Bedret økonomi, lavere arbeidsledighet blant alle minoriteter og kvinner, avtale med Nord-Korea, dialog med Russland, snakker fra levra, jobber for å holde sine løfter.

 

Men neeeeida, siden media sier at han er så slem så tror alle sauer og nek på det, ikke så farlig sjekke fakta om alle påstandene rundt han. 

Trump-hatere = Emosjonelle, hjernevaska feiginger som ikke har integritet til å sjekke fakta.

 

Trump utstråler ekstrem mannlig alfa-dominanse, noe som trengs for å gjøre jobben.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jegern Puahate said:

Trump = beste presidenten på lenge.

Bedret økonomi, lavere arbeidsledighet blant alle minoriteter og kvinner, avtale med Nord-Korea, dialog med Russland, snakker fra levra, jobber for å holde sine løfter.

 

Men neeeeida, siden media sier at han er så slem så tror alle sauer og nek på det, ikke så farlig sjekke fakta om alle påstandene rundt han. 

Trump-hatere = Emosjonelle, hjernevaska feiginger som ikke har integritet til å sjekke fakta.

 

Trump utstråler ekstrem mannlig alfa-dominanse, noe som trengs for å gjøre jobben.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegern Puahate skrev:

Trump = beste presidenten på lenge.

Bedret økonomi, lavere arbeidsledighet blant alle minoriteter og kvinner, avtale med Nord-Korea, dialog med Russland, snakker fra levra, jobber for å holde sine løfter.

 

Men neeeeida, siden media sier at han er så slem så tror alle sauer og nek på det, ikke så farlig sjekke fakta om alle påstandene rundt han. 

Trump-hatere = Emosjonelle, hjernevaska feiginger som ikke har integritet til å sjekke fakta.

 

Trump utstråler ekstrem mannlig alfa-dominanse, noe som trengs for å gjøre jobben.

Hvordan kan du vite at det ikke er Trump-tilhengerne som er "emosjonelle hjernevaska feiginger"? Og hva legger du egentlig i uttrykket? Er vi ikke alle hjernevaska på et vis? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, kjøttkaker said:

Hvordan kan du vite at det ikke er Trump-tilhengerne som er "emosjonelle hjernevaska feiginger"? Og hva legger du egentlig i uttrykket? Er vi ikke alle hjernevaska på et vis? 

Forskjellen er at Trump-tilhengere henviser til fakta, som at Trump har gjort ting mye bedre enn Overgreps-Clinton, Krigs-Bush og Drone-Obama. Påstår vi at Trump er perfekt? Nei..

Trump haterne, deriblant norsk "presse", derimot er ensidig negative til Trump, uansett hva han gjør skal det vinkles negativt.

Som vi så nå nylig med "foe" ordbruken.. så blir det tatt ut av kontekst for å vinkles til at Trumper er the bad guy, at han svarte en journalist som brukte begrepet er ikke så viktig å nevne.. akkurat som det ikke er så viktig at det er ulovlige immigranter han vil stoppe, ikke alle immigranter, eller at det såkalte "muslim ban" var oppfølging av Obamas politikk, osv. Samme leksa hver gang, og saueflokken svelger det rått hver gang. Fuck Trump, og fuck kritisk tenking.

Når jeg konfronterer Trump-hatere i familien. blant venner eller kolleger så er det akkurat den samme responsen. Følelsesutbrudd og benektelse, de har ingenting å si når jeg tar opp alt det positive Trump har gjort. Det er creepy å se hvordan menneskers verdigrunnlag sakte men sikkert indoktrineres av media. Det er "kult" å hate Trump, og da er det viktig for svakere sjeler å proklamere sitt hat, slik at de kan føle seg bedre om seg selv.

 

En morsom og lærerik serie om dette fenomenet trump-hatere, jeg er ingen IW tilhenger men reporteren her gjør en god innsats for å bevise hysteriet og hykleriet:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikk handler ikke om å være "snill" mot alt og alle. Av og til er du nødt til å ta "slemme" avgjørelser for å være en god sjef og ta de rette avgjørelsene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke noen fortelle meg da hvor disse fakta er? For jeg klarer ikke å finne dem.

Når man sier at ledigheten synker så stemmer jo det, men det har den gjort i mange år! Helt uten Trump sin hjelp. Så den æren får han ikke.Når jeg ser på økonomiske kurver så klarer jeg heller ikke å se noen sjokkerende forbedring som han har gjort. Nå kan det være ganske vanskelig å vurdere de, men siden man her sier at økonomien er så forbanna bra etter at han ble president så lurer jeg på hvilken grafe man ser dette på?

Det er mulig at Trump er et geni men han fremstår som en bortskjemt liten drittunge som er sur fordi ingen vil opphøye ham til GUD. Dersom det noengang har vært en ekte gjennomsyra narsisst så må det være Trump for jeg har aldri noen gang hørt noen som har vært så full av selforherligelse som han.

Å snakke rett fra levra vil si at man ikke filtrerer noe før man snakker. Man tenke seg ikke om eller analyserer situasjoen først, men bare buser ut med det første som faller en inn.Litt sånn som min 3 åring gjør. Han bryr seg null og niks om fakta men bare sprer seg om seg med utsagn i øst og vest. Jeg tror ikke et eneste ord som denne karen sier. Dersom han nå hadde kommet og sagt at skyer er hvite så hadde jeg faktisk tvilt på det for han har skapt et inntrykk av en som driter i fakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jegern Puahate skrev:

Det er creepy å se hvordan menneskers verdigrunnlag sakte men sikkert indoktrineres av media. Det er "kult" å hate Trump, og da er det viktig for svakere sjeler å proklamere sitt hat, slik at de kan føle seg bedre om seg selv.

Ethvert intelligent, selvstendig menneskes verdigrunnlag  «indoktrineres» ikke av media. Er all media eventuelt styrt av venstresiden, mener du? 

Jeg «hater» ikke Trump, jeg misliker agendaen hans. Jeg misliker hans tilsynelatende tro på at «jeg vet best», uten noe tilsynelandende bevissthet om hvordan politiske prosesser, diplomati (eller etikette) fungerer. Det er ikke nødvendigvis «America first», i mange sammenhenger opptrer han som «me first», som et lite barn.

Jeg synes at han er farlig for verdensfreden. Hans uttalelser vitner om at han er en «løs kanon». Han tror sikkert han er likeverdig med Putin. Putin ligger nok flere titalls IQ-poeng over nummer 45. Trump er som en pusekatt som vil leke med en tiger. «A very stable genius», my a**

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med de to siste talerne her. Fatter ikke hvordan mennesker kan ha så forskjellig oppfatning av én type oppførsel. Det blir jo bevist gang på gang at Mr T lyver, forsnakker seg og rett og slett finner på egne fakta. Forstår meg virkelig ikke på de som støtter han. Jeg hater han ikke, men synes han opptrer som en narsissist. Pluss mye mer som ikke er direkte positivt. Dessuten har jeg lite til overs for denne whataboutisme-metoden han driver med. Han fremmer hat og splittelse. Noe av det motsatte av hva en statsleder skal.

Endret av kjøttkaker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Alivamale said:

Ethvert intelligent, selvstendig menneskes verdigrunnlag  «indoktrineres» ikke av media. Er all media eventuelt styrt av venstresiden, mener du? 

Jeg «hater» ikke Trump, jeg misliker agendaen hans. Jeg misliker hans tilsynelatende tro på at «jeg vet best», uten noe tilsynelandende bevissthet om hvordan politiske prosesser, diplomati (eller etikette) fungerer. Det er ikke nødvendigvis «America first», i mange sammenhenger opptrer han som «me first», som et lite barn.

Jeg synes at han er farlig for verdensfreden. Hans uttalelser vitner om at han er en «løs kanon». Han tror sikkert han er likeverdig med Putin. Putin ligger nok flere titalls IQ-poeng over nummer 45. Trump er som en pusekatt som vil leke med en tiger. «A very stable genius», my a**

1. Ethvert intelligent, selvstendig menneske er ikke din gjennomsnittelige Trump-hater, snanere tvert i i mot. Det er kjent at media i vesten, spesielt i Norge, er sterkt venstreorientert, noe de beviser til de grader når de dekker saker om Trump, innvandring, Islam, feminisme, etc.

2. Hva er galt med hans agenda om å gjøre USA bedre? Han visste tydeligvis nok om politiske prosesser til å vinne et valg i USA, og han skuffer ikke sine velgere. Artig hvordan alle som mener han er så "me first" kritiserer han for å være for spak i møte med Putin, bestem dere a. Han utviser sterk mannlig alfa-personlighet slik situasjonen krever det, noe som passer bra til jobben.

3. Løs kanon? Hvem har Trump bombet til steinalderen (som sine forgjengere)? Dialog med Russland og Nord-Korea, skikkelig bråkmaker der ja. IQ spekulasjon er... spekulasjon. Militært sett er Trump Tigeren, Putin en kattunge.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegern Puahate skrev:

1. Ethvert intelligent, selvstendig menneske er ikke din gjennomsnittelige Trump-hater, snanere tvert i i mot. Det er kjent at media i vesten, spesielt i Norge, er sterkt venstreorientert, noe de beviser til de grader når de dekker saker om Trump, innvandring, Islam, feminisme, etc.

2. Hva er galt med hans agenda om å gjøre USA bedre? Han visste tydeligvis nok om politiske prosesser til å vinne et valg i USA, og han skuffer ikke sine velgere. Artig hvordan alle som mener han er så "me first" kritiserer han for å være for spak i møte med Putin, bestem dere a. Han utviser sterk mannlig alfa-personlighet slik situasjonen krever det, noe som passer bra til jobben.

3. Løs kanon? Hvem har Trump bombet til steinalderen (som sine forgjengere)? Dialog med Russland og Nord-Korea, skikkelig bråkmaker der ja. IQ spekulasjon er... spekulasjon. Militært sett er Trump Tigeren, Putin en kattunge.

1. Intelligente mennesker bruker ikke kun media som kilde, akkurat som de ikke tror at Wikipedia er en 100% pålitelig kilde. Hva er venstreorientert, i dine øyne? Er alle aviser i Europa venstreorienterte? (For eksempel The Times, Le Figaro, Der Spiegel er tradisjonelt veldig venstreorienterte aviser.) Hvilke er muligens ikke?

2 a) En agenda om å gjøre USA bedre er ikke feil. Vis en kilde fra fattige Appalachians som du vet har fått det bedre. Mange der håpet på at han skulle bedre tilværelsen deres.

2 b) I møte med Putin opptrer han som den spake. Han slikker alfahannens testikler. Han ønsker å legge seg på rygg. 

3. Dersom dialog er å kalle en annen løs kanon, Kim Jung-un, for «little rocket man», eller å susse på Putin, så gjør han en jobb.

 

Endret av Alivamale
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, kjøttkaker said:

Veldig enig med de to siste talerne her. Fatter ikke hvordan mennesker kan ha så forskjellig oppfatning av én type oppførsel. Det blir jo bevist gang på gang at Mr T lyver, forsnakker seg og rett og slett finner på egne fakta. Forstår meg virkelig ikke på de som støtter han. Jeg hater han ikke, men synes han opptrer som en narsissist. Pluss mye mer som ikke er direkte positivt. Dessuten har jeg lite til overs for denne whataboutisme-metoden han driver med. Han fremmer hat og splittelse. Noe av det motsatte av hva en statsleder skal.

Takk for at du illustrerer et perfekt eksempel på indoktrinert Trump-hat. Om Trump lyver, forsnakket seg eller finner på fakta er han sannelig ikke den første presidenten til å gjøre det, hvorfor reageres det mer på Trump enn for eks Bush som faktisk gikk til krig på falsk grunnlag og forårsaket masse død og fordervelse? Eller hva med Clinton som bokstavelig talt ble tatt med buksene nede og løgn hele fuckings verden oppi trynet, selv da hadde ikke norsk presse like mye president-blod på tann som nå.

Narsissist er et veldig trendy ord å kalle kjendiser for tiden, av folk som ikke har peiling på diagnosen.

Hat og splittelse? LOL!

Trump har flere minoriteter og kvinner i staben, han formaner til samhold blant det amerikanske folket, oppfordrer minoriteter til å gi opp den ubrukelige offer-rollen, eneste fargen han bryr seg om er grønne dollars, til seg seg selv og landet sitt.

Vil du snakke om hat og splittelse bør du se den andre veien, mot Trump haterne.

De viser å være:

-Anti-demokratiske med det notmypresident rælet,

-Voldelige som vi har sett i flere demonstrasjoner, også Trump ble innsatt ble flere Trump-supportere fysisk angrepet. I tillegg har vi alle oppfordringer med vold, til og med halshugging av Trump, snakk om å være hatefulle a.

-Rasistiske, ikke nok med at ofte bruker Trumps hudfarge mot han, de kaller også minoriteter som støtter han for "uncle toms", les deg opp om begrepet. De mener rett ut at minoriteter ikke kan, og ikke skal, tenke selvstendig.

-Vulgære, de brukere veldig tid på sjikane av Trumps utseende, latterlig historieløse Hitler-sammenligninger, de er rett og slett en gjeng med simple mobbere.

-

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et helt annet syn på verden enn meg, så tror vi lar det ligge der. Du ser svart, jeg ser hvitt. Evt motsatt. Jeg frykter hva den mannen kan utrette og synes han fronter en skremmende utvikling i verden. Du får meg aldri til å endre på det synet, samme som jeg ikke får endret dine meninger om han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, kjøttkaker said:

Du har et helt annet syn på verden enn meg, så tror vi lar det ligge der. Du ser svart, jeg ser hvitt. Evt motsatt. Jeg frykter hva den mannen kan utrette og synes han fronter en skremmende utvikling i verden. Du får meg aldri til å endre på det synet, samme som jeg ikke får endret dine meninger om han. 

ENig med deg. Noen går det bare ikke ann å snakke til fornuft;)

Endret av Villa2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig enig med deg at alle politikere lyver og at det er mye grums i politikken, det er ikke noe nytt. Men at man ikke innrømmer feil, fortsetter å lyve, drar løgnen videre og spesielt det siste her: finner på sine egne fakta er en nymotens greie som han er med på fronte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han minner for mye om Listhaug og hennes tilhengere rett og slett..det blir så..meget for enkelt.

Neida. Joda.

Jeg liker ikke måten han manipulerer og utnytter de ressurssvake. Stem på meg så skal dere få dollaren kastet etter dere. Selvfølgelig stemmer de på han. Nøyaktig samme triksene FrP bruker i dette landet - og de mindre ressurssterke går 5 på, hver eneste gang. Selv om partiet er det partiet som vil de mindre ressurssterke verst. Jeg blir så..satt ut 😝

En krigshisser av rang. Jeg trodde Bush var lite intelligent, men han har møtt sin overmann her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan et voksent menneske inneha »indoktrinert» Trump-hat?

Alle mennesker lyger. Amerikanske presidenter, være seg demokrater eller republikanere, lyger også. 

Kan du, @Jegern Puahate fortelle hva Trump har gjort som er bra for USA hittil i sin eminente karriere?

Endret av Alivamale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kjøttkaker said:

Du har et helt annet syn på verden enn meg, så tror vi lar det ligge der. Du ser svart, jeg ser hvitt. Evt motsatt. Jeg frykter hva den mannen kan utrette og synes han fronter en skremmende utvikling i verden. Du får meg aldri til å endre på det synet, samme som jeg ikke får endret dine meninger om han. 

Som forventet, konfrontert med motargumenter så backer trump-haterne som regel unna dialog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kjøttkaker said:

Forøvrig enig med deg at alle politikere lyver og at det er mye grums i politikken, det er ikke noe nytt. Men at man ikke innrømmer feil, fortsetter å lyve, drar løgnen videre og spesielt det siste her: finner på sine egne fakta er en nymotens greie som han er med på fronte. 

Kom med gjerne med konkrete eksempler på dette, gjerne et som overgår Bush sin krigsløgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vera said:

Han minner for mye om Listhaug og hennes tilhengere rett og slett..det blir så..meget for enkelt.

Neida. Joda.

Jeg liker ikke måten han manipulerer og utnytter de ressurssvake. Stem på meg så skal dere få dollaren kastet etter dere. Selvfølgelig stemmer de på han. Nøyaktig samme triksene FrP bruker i dette landet - og de mindre ressurssterke går 5 på, hver eneste gang. Selv om partiet er det partiet som vil de mindre ressurssterke verst. Jeg blir så..satt ut 😝

En krigshisser av rang. Jeg trodde Bush var lite intelligent, men han har møtt sin overmann her. 

Typisk trump-hater argumentasjon, sette merkelapper på andre, spekulere i motiv - men ingen reelle argumenter.

Vis gjerne hvordan Trump er en større krigshisser enn Bush, lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...