Gå til innhold

Hva er poenget med tatoveringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker de tatoverte å se gammeldagse ut eller vil de få innpass i en stammekultur? 

Anonymkode: b7118...e6d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innpass i en stammekultur, selvsagt. Hvorfor spør du om du allerede sitter på svaret? 

Anonymkode: 2e190...dee

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med kunst på veggen?

Anonymkode: 52f6b...3b1

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innpass i en stammekultur, selvsagt. Hvorfor spør du om du allerede sitter på svaret? 

Anonymkode: 2e190...dee

Jeg er sterkt uenig. Det er selvfølgelig for å se gammeldagse ut!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kroppskunst er noe jeg synes er vakkert. Og hvorvidt andre mener noe annet, påvirker ikke meg og mine valg om kroppskunst. Men hva jeg synes om mennesker som dømmer andre pga blekk i huden, velger jeg la være uskrevet.

Anonymkode: 203f4...c76

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med kunst på veggen?

Anonymkode: 52f6b...3b1

Aner ikke. 

Anonymkode: b7118...e6d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få huden min, og lage lampeskjerm av den når jeg er dau!

Anonymkode: 68e41...d7e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det har jeg lurt på også.

Hadde det vært meningen at vi skulle gått rundt med skrift og tegninger på kroppen, så ville vi blitt født med det.

Når de blir gamle, så er tatoveringene så stygge som juling. Så sjømenn med gamle tatoveringer da jeg jobbet på sykehjem. En frisk rose for 50 år siden, etterlever en dau fargeklatt.

Endret av EvaLena
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, EvaLena skrev:

Hadde det vært meningen at vi skulle gått rundt med skrift og tegninger på kroppen, så ville vi blitt født med det

Hadde det vært meningen at vi skulle hatt telefon hadde vi også vært født med det. 

Eller vent nå litt... 

Anonymkode: bbfef...56c

• Liker 9
Skrevet

Hadde det vært meningen at vi skulle hatt telefon hadde vi også vært født med det. 

Eller vent nå litt... 

Da gjelder vel dette vaskemaskin og andre nytteting også?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller vent nå litt... 

😁

Anonymkode: 1ada3...975

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller vent nå litt... 

Jeg ser for min del en viss forskjell på et verktøy og det å påføre kroppen skader.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, EvaLena skrev:

Hadde det vært meningen at vi skulle gått rundt med skrift og tegninger på kroppen, så ville vi blitt født med det.

Når de blir gamle, så er tatoveringene så stygge som juling. Så sjømenn med gamle tatoveringer da jeg jobbet på sykehjem. En frisk rose for 50 år siden, etterlever en dau fargeklatt.

Hadde det vært meningen at vi skulle ha bare legger, hadde vi vel blitt født uten kroppshår? Klær? Sminke? Sko?

Det aller meste vi holder på med er vel for å føle oss bedre og å pynte oss?

Anonymkode: 5e432...0d2

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meningen at vi skulle ha bare legger, hadde vi vel blitt født uten kroppshår? Klær? Sminke? Sko?

Klær og sko er for å holde varmen og beskytte kroppen. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det du nevner ødelegger ikke kroppen for evig

• Liker 1
Gjest Senil
Skrevet (endret)
6 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, men det du nevner ødelegger ikke kroppen for evig

Man ødelegger ikke kroppen ved å tatovere seg heller. Noe som er ødelagt virker faktisk ikke, jeg virker 100% Jobber innen helse, gir kjærlighet og omsorg, helt uten å dømme noen fordi de ikke har samme smak som meg. Hadde vi vært ødelagte hadde vi vel ikke kunnet jobbe eller være friske?

Selv om du ikke synes det er pent, så gjør andre det og vi synes det er vakkert. Og er så heldige å ha med kunsten vår hvorhen vi går.

Endret av Senil
Skrevet

Ødelegger du ikke huden? Det vil alltid være der og fjerner du det med laser så synes det også.

For all del, tegn kroppen full for min del. Jeg vil ikke synes det er noe fint uansett.

Det er en del som angrer i ettertid, men det er heldigvis ikke mitt problem.

Jeg bare sa min mening.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, EvaLena skrev:

Da gjelder vel dette vaskemaskin og andre nytteting også?

Ja, selvfølgelig 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Ødelegger du ikke huden? Det vil alltid være der og fjerner du det med laser så synes det også.

For all del, tegn kroppen full for min del. Jeg vil ikke synes det er noe fint uansett.

Det er en del som angrer i ettertid, men det er heldigvis ikke mitt problem.

Jeg bare sa min mening.

Du ødelegger jo også huden om du slår deg så du får et sår, men kroppen vår er så smart at den greier å lage nytt vev som da blir et arr. Arret blir en del av huden, selv om det blir et mindre elastisk vev. 

• Liker 1
Skrevet

Du ødelegger jo også huden om du slår deg så du får et sår, men kroppen vår er så smart at den greier å lage nytt vev som da blir et arr. Arret blir en del av huden, selv om det blir et mindre elastisk vev. 

Nå er det vel få som sitter å skader huden bare for å skade den, slik man gjør med tatoveringer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...