Gå til innhold

Stemmer det at noen brukere er vernede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er enkelte vernede brukere ja.  Jeg vet om flere brukere som trakasserer over PM. Moderator har aldri slått ned på dette og jeg har bare fått beskjed om å ikke lese vedkommendes PM. Det løser jo problemet for meg, men vet de sender PM til mange andre også. Mange som har klaget på de aktuelle brukerne. 

Anonymkode: 021fa...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.7.2018 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at noen brukere er vernede?

:kghjerte: Trodde du mente de aller hyggligste bruker´ne skulle bli oppgradert jeg. Men nei da... Var ikke det du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
På 12.8.2018 den 13.09, herzeleid skrev:

Tenkte på denne tråden da jeg leste gjennom en annen tråd og så et par innlegg som vanskelig kan kalles annet enn personangrep. Der får innlegg der en bruker skriver "Ta ansvar for ditt eget miserable liv. Jeg er mer vellykket enn du noen gang kommer til å bli, lille nettroll " stå etter at tråden er ryddet av moderator har ryddet tråden:

 

Så soleklare personangrep skulle en kanskje tro ble ryddet vekk, i alle fall om det gikk andre veien?

Dette handler nok også om hvem som rapporterer, og hvem som ikke gjør det. Det er en kjent sak at kvinner generelt, og i særdeleshet SJW/feminist-typene, er kjappe med å rope på en eller annen utvendig autoritet i det øyeblikket de får lese/høre noe de ikke liker. Mens vi mannfolk, og da spesielt de av oss som er av den klassisk liberale sorten, gjerne har noen ufravikelige prinsipper når det kommer til ytringsfriheten, og tåler godt at andre er uenige med oss og til og med hetser og personangriper oss. Derfor rapporterer vi ikke heller, mens de førstnevnte gjerne rapporterer over en lav sko.

Personlig rapporterer jeg ikke engang personangrep, fordi jeg tenker at folk flest er oppegående nok til å skjønne at det bare viser at vedkommende ikke har noen argumenter. Personangrep er bare en siste, desperat utvei for folk som ikke klarer å innrømme det når de tar feil, og det tror jeg som sagt folk flest ser. Derfor lar jeg dem stå, siden det tross alt taler til min fordel.

 

Innlegget er ryddet for brukerdebatt.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at enkelte brukere tyr til sverting og personangrep når de taper en debatt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 14.14, HerrBæsjerumpehull skrev:

Dette handler nok også om hvem som rapporterer, og hvem som ikke gjør det. Det er en kjent sak at kvinner generelt, og i særdeleshet SJW/feminist-typene, er kjappe med å rope på en eller annen utvendig autoritet i det øyeblikket de får lese/høre noe de ikke liker. Mens vi mannfolk, og da spesielt de av oss som er av den klassisk liberale sorten, gjerne har noen ufravikelige prinsipper når det kommer til ytringsfriheten, og tåler godt at andre er uenige med oss og til og med hetser og personangriper oss. Derfor rapporterer vi ikke heller, mens de førstnevnte gjerne rapporterer over en lav sko.

Personlig rapporterer jeg ikke engang personangrep, fordi jeg tenker at folk flest er oppegående nok til å skjønne at det bare viser at vedkommende ikke har noen argumenter. Personangrep er bare en siste, desperat utvei for folk som ikke klarer å innrømme det når de tar feil, og det tror jeg som sagt folk flest ser. Derfor lar jeg dem stå, siden det tross alt taler til min fordel.

Jeg er enig i at det nok handler mye om hvor raske en del er til å rapportere så fort de blor krenket, men i dette tilfellet lurer jeg litt når moderator akkurat har ruddet for personanngrep, og lar denslags stå.

Ellers så var nok ikke akkurat det innlegget rettet mot meg, selv om nevnte bruker nok også i tråder jeg har deltatt i har en tilsvarende oppførsel.

Som deg føler ikke jeg heller behov for å rapportere dårlig oppførsel som dette, fordi det virker klart at vedkommende bare ikke har så mye å stille opp med. Jeg har dog testet å rapportere åpenbare personangrep et par gsnger for å se hvor konsekvente moderatorene er, uten at det har resultert i noen sletting.

 

Sitatet er ryddet for brukerdebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 17.04, Snaskesnusken skrev:

Ser at enkelte brukere tyr til sverting og personangrep når de taper en debatt.  

Denne måtte jeg le litt av. Er det "sverting og personangrep" å linke til en tråd der du driver med personangrep, i en tråd som handler om dårlig oppførsel og hvorvidt slike innlegg slettes? 

 

Forøvrig artig at innlegget ble slettet først etter du ble krenket over at andre brukte dine egne personangrep som eksempel :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2018 den 2.21, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor svarer du dette? Mange har erfart at det er motsatt av det du skriver...

Anonymkode: 93766...0e1

🙄

På 22.7.2018 den 2.28, AnonymBruker skrev:

Om 10 år er kg for lengst historie...

Anonymkode: 93766...0e1

Bevis?

På 22.7.2018 den 5.44, AnonymBruker skrev:

Vedkommende kommer bare med onelinere i tråden så du får neppe noe begrunnelse. 

Anonymkode: 1168c...484

Der gjør ikke jeg

På 22.7.2018 den 15.18, Vampen skrev:

Piss meg i øret.. :nigo: Det var et uttrykk det er lenge siden jeg har hørt. 

Så, for å svare på temaet, jeg tror nok ikke noen brukere er vernet, og jeg er enig i at hva som er ufyselig er subjektivt. Når det er sagt, jeg tror nok KG med hell kunne ha vært strengere på å gi pauser og utstengelser. Jeg har i stor grad sluttet å bruke KG til fordel for andre forum, hvor det moderes strengere. Strengere modding fører kanskje til mindre av (min type) humor, men mer matnyttige diskusjoner. Det kommer vel litt an på hva slags forum man ønsker. 

De er allerede alt for strenge...

Anonymkode: e73fb...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

Bevis?

 

Hvordan skal det bevises? 🙄

Anonymkode: 9706a...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal det bevises? 🙄

Anonymkode: 9706a...daf

Så bare tomme påstander da? 🤦‍♂️

Anonymkode: e73fb...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så bare tomme påstander da? 🤦‍♂️

Anonymkode: e73fb...4af

Antagler om de neste 10 år basert på de siste10 år. 😶 Du vet at bruk av forum er i fritt fall?

Anonymkode: 9706a...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Antagler om de neste 10 år basert på de siste10 år. 😶 Du vet at bruk av forum er i fritt fall?

Anonymkode: 9706a...daf

Tror ikke du kan forvente så mye av vedkommende. Han skriver bare lite gjennomtenkte onelinere. 

Anonymkode: 021fa...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, herzeleid skrev:

Denne måtte jeg le litt av. Er det "sverting og personangrep" å linke til en tråd der du driver med personangrep, i en tråd som handler om dårlig oppførsel og hvorvidt slike innlegg slettes? 

 

Forøvrig artig at innlegget ble slettet først etter du ble krenket over at andre brukte dine egne personangrep som eksempel :P

Jeg bedriver ikke personangrep! Spørsmål om enkeltes kunnskap er ikke et personangrep.

Endret av Snaskesnusken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Snaskesnusken said:

?!

Det var en ganske latterlig påstand når det kommer fra deg. Derhav 'lol', en forkortelse jeg sparer til slike tilfeller. Du kan anse det som en blanding av fjæspalme, oppgitt sukk og med en liten dash hånlatter.

Kunnskap er lett å oppnå, men en bør også ha selvinnsikt angående ens egen kommunikasjon.

(Jeg er stort sett frekk med viten og vilje.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg bedriver ikke personangrep! Spørsmål om enkeltes kunnskap er ikke et personangrep.

I innlegget jeg siterte skrev du følgende til en bruker: 

Sitat

"Ta ansvar for ditt eget miserable liv. Jeg er mer vellykket enn du noen gang kommer til å bli, lille nettroll "

 

 

Nå endte det med at innlegget ditt ble slettet som personangrep så om du føler deg urettferdig behandlet får du nesten ta det opp med moderatorene. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/14/2018 at 2:14 PM, HerrBæsjerumpehull said:

Dette handler nok også om hvem som rapporterer, og hvem som ikke gjør det. Det er en kjent sak at kvinner generelt, og i særdeleshet SJW/feminist-typene, er kjappe med å rope på en eller annen utvendig autoritet i det øyeblikket de får lese/høre noe de ikke liker. Mens vi mannfolk, og da spesielt de av oss som er av den klassisk liberale sorten, gjerne har noen ufravikelige prinsipper når det kommer til ytringsfriheten, og tåler godt at andre er uenige med oss og til og med hetser og personangriper oss. Derfor rapporterer vi ikke heller, mens de førstnevnte gjerne rapporterer over en lav sko.

Personlig rapporterer jeg ikke engang personangrep, fordi jeg tenker at folk flest er oppegående nok til å skjønne at det bare viser at vedkommende ikke har noen argumenter.

 

Uenig der. Noen ganger er den andre personen bare så lav iq at det er umulig å snakke den til fornuft. Tenker du for eks at en som kaller en IS kriger for idiot gjør det fordi de ikke har argumenter imot ideologien deres?

At noen tyr til persondebatt kan faktisk bety at en selv er dum eller uimottakelig for informasjon den ikke liker

Anonymkode: 8c30e...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig der. Noen ganger er den andre personen bare så lav iq at det er umulig å snakke den til fornuft. Tenker du for eks at en som kaller en IS kriger for idiot gjør det fordi de ikke har argumenter imot ideologien deres?

At noen tyr til persondebatt kan faktisk bety at en selv er dum eller uimottakelig for informasjon den ikke liker

Anonymkode: 8c30e...730

Det hender selvfølgelig at en støter på slike ‘caser’, og det er flere her jeg gjerne ser på som ‘tapt’, men i slike tilfeller er det da enda bedre å argumentere saklig, og blotte for andre hvor lite denne personen har å fare med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...